ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ОЙЛАУ ӘДІСІ ЖӘНЕ ОЮ-ӨРНЕКТЕГІ КӨРКЕМДІК ОЙЛАУ ЖҮЙЕСІ

Авторлар

  • Д. БОЛЫСБАЕВ М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
  • Н. МАХАНБЕТОВА М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
  • Ж. СУЛЕЙМЕНОВА М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
  • М. МАМЕШОВ Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

Кілт сөздер:

сәндік-қолданбалы өнер, көркемдік білім, қосымша білім беру, оқыту жүйесі, бағдарлама.

Аңдатпа

Бұйым бейнелеу өнерінің кез келген түрі сияқты ою-өрнек туралы көп немесе аз жоғары көзқарастарға ие, табиғаты жағынан эстетикалық қызметтің басқа түрлеріне жақын, идеологиялық қанықтылығы төмен, кейбір ұсақ мағыналардың бірі болып табылатын өте тар көркемдік идеяның құбылыстары біркелкі емес бірлестіктерді, белгілі бір эмоцияларды тудырады. Мақалада ою-өрнек өнеріндегі көркемдік бейненің ерекшеліктері қарастырылады. Зерттеу эмпирикалық материалды теориялық жалпылауға және сәндік өнердің өзіндік ерекшелігін анықтауға бағытталған. Ою-өрнектің образды бейнесінің көркемдік мазмұнының ерекшеліктері зерттелді, сәндік өнердегі шындықты бейнелеу ерекшеліктері анықталды, шығармашылық әдістің ерекшеліктері талданды, көркемдік жалпылаудың негізгі принциптері анықталды. Ою-өрнекті зерттеушілердің басты мәселелерінің бірі – ою-өрнектің эстетикасы мен поэтикасының болмауы, бұл ескерткіштерді талдау және түсіндіру мүмкіндіктерінің тарылуына әкеледі. Сәндік бейнені өнердің басқа түрлері тұрғысынан талдау көбінесе реализммен түсіндіріледі, бұл көбінесе ою-өрнектің мазмұны туралы түсініктің бұрмалануына және сарқылуына әкеледі. Осы тұрғыдан ою-өрнектің өнерді оқытудың әмбебап құралы екенін ескере отырып, оның әр түрлі жас топтары үшін маңызын және өнер тарихы, дидактикалық мүмкіндіктер, композиция негіздері, стилизация, сурет салу саласындағы білім мен дағдыларды қалыптастыру оқушылардың дамуы мен біліміне әсер ететінін ескере отырып, ою-өрнек терең және мұқият зерттеуді қажет етеді деп білеміз.

Әдебиеттер тізімі

Гросул Н.В. Студия изобразительного творчества. Программы дополнительного художественного образования детей. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 2006. – С. 33–55.

Дорожин Ю. Г. Простые узоры и орнаменты. Рабочая тетрадь по основам народного искусства. – М.: Мозаика-Синтез, 2007. – 16 с.

Изобразительное искусство. Рабочие программы. Предметная линия учебников под редакцией Б.М. Неменского. 5–9 классы: пособие для учителей общеобразоват. организаций / [Б.М. Неменский, Л.А. Неменская, Н.А. Горяева, А.С. Питерских]. –3-е изд. – М.: Просвещение, 2014. – 176 с.

Неменский Б. М. Педагогика искусства. – М.: Просвещение, 2007. – 255 с.

Неменский Б. М. Познание искусством. – М.: Изд-во УРАО, 2000. – 192 с.

Сокольникова Н.М. Изобразительное искусство и методика его преподавания в начальной школе. Рисунок. Живопись. Народное искусство. Декоративное искусство. Дизайн: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. – 4-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 368 с.

Студия декоративно-прикладного творчества: программы, организация работы, рекомендации / авт-сост. Л. В. Горнова и др. – Волгоград: Учитель, 2008. – 250 с.

Шпикалова Т.Я. Изобразительное искусство. Рабочая программа. Предметная линия учебников под редакцией Т. Я. Шпикаловой. 1–4 классы [Текст] / Т.Я. Шпикалова, Л.В. Ершова, Г.А. Поровская. – М.: Просвещение, 2011. – 72 с.

Болысбаев Д.С. Ою-өрнектердің даму тарихы мен табиғаты. – Шымкент: Әлем, 2019 – 141 б.

Байжігітов Б. Бейнелеу өнерінің теориялық мәселелері. – Ақтөбе: А.Полиграфия, 2013. – 112 б.

Жүктеулер

Жарияланды

2021-06-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ