CLIL ОҚЫТУ МАТЕРИАЛДАРЫН ЗЕРТТЕУ

Авторлар

Кілт сөздер:

Пән мазмұны мен шетел тілін кіріктіре оқыту, CLIL, оқу материалдары, CLIL мамандандырылған материалдары, оқушылар мен оқу материалы арасындағы сәйкестік, тілдік деңгейге бейімделу.

Аңдатпа

Пән мазмұны мен шетел тілін кіріктіре оқыту бүгінде шетел тілін оқыту саласындағы кең қолданыс пен сұранысқа ие болып отырған технология ретінде біздің елде де орта білім беретін мектептер тәжірибесіне енгізіле бастағалы көп болған жоқ. CLIL оқытуда кездесетін мәселелерге мұғалімдердің (және оқушылардың) мәдени, тілдік және кәсіби тәжірибелері, мұғалімдердің өте күрделі және кешенді әдісті қолдануға салыстырмалы түрде дайын еместігі, екі жақты білім беру контексіндегі бағалау мәселелері және ең бастысы CLIL мамандандырылған материалдарының қол жетімділігі шектеулі екені жатады. Сонымен қатар оқушылардың тілдік деңгейіне сәйкес келетін және жас ерекшелігін ескеретін қолайлы және тартымды оқу материалдарын іздеу, бейімдеу және дайындау - көп уақыт пен еңбекті, арнайы құзыреттіліктерді қажет ететін жұмыс. Жаңа тәсілдің енгізілуімен байланысты оны іс жүзінде қолданып жүрген мұғалімдер бірқатар қиындықтарға кездесіп жатқанын айтса да, бұл салада айтарлықтай зерттеулер болмашы екені жасырын емес. Ұсынылып отырған мақалада осындай өзекті мәселенің бірі ретінде кіріктіріп оқытуда қолданылатын оқу материалдары жайы сөз болады. Мұғалімдер мен оқушылар қандай оқу материалымен жұмыс істегенді жөн көреді және неліктен? Мұғалімдер дайын оқу құралдарын қолданумен шектелмей қосымша оқу материалдарын құрастырады. Мұғалім оқушылар мен оқу материалы арасындағы сәйкестікке назар аудара отырып6 оқушылардың тілдік деңгейіне бейімдеуге, сол арқылы оқушылардың дербестігін жақсартуға және қауіпсіз оқу ортасын құруға көмектесетінін оқу материалдары оқушылар тарапынан қалай қабылданады?
Біздің нәтижелерімізді мұғалімдерді даярлау және біліктілікті арттыру курстарында CLIL оқу материалдарын әзірлеу теориясы мен практикасы саласындағы болашақ зерттеулердің бастапқы нүктесі ретінде қарастыруға болады деп санаймыз.

Әдебиеттер тізімі

Coyle, D., Hood, P. and Marsh, D. (2010) CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Mehisto, P., Marsh, D. and Frigols, M. (2008) Uncovering CLIL. Content and Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. Oxford: Macmillan Education.

[Электронды ресурс]. URL: http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com95_590_en.pdf:33

Makiranta, P. (2014) CLIL Teachers as Materials Designers. MA Thesis. [Электронды ресурс]. URL: https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/43689/URN%3ANBN%3 Afi%3Ajyu-201406122008.pdf?sequence=1

Tomlinson, B. (2003) Introduction: Are Materials Developing? In: B. Tomlinson (ed.) Developing materials for language teaching. London: Continuum. 1-11.

Morton, T. (2013). Critically evaluating materials for CLIL: Practitioners’ practices and perspectives. In J. Gray (Ed.), Critical perspectives on language teaching materials (pp. 111–136). Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan. 7. Исабекова Г., Дүйсенова Н.Т. (2020) CLIL сабағында АКТ қолдана отырып оқу материалдарын құрастырудың дидактикалық жағы // Дулати университетінің Хабаршысы, «Педагогикалық ғылымдар» сериясы. – 2020 ж. – №3 (43). – Б. 119–124.

Чусляева Е.А. Content and language integrated learning – Интегрирование преподавания иностранного языка и других учебных дисциплин // «…И помнит мир спасенный…»: сб. науч. тр. по итогам Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 70-летию Победы в Великой Отечеств. войне, 20 апр. 2015 г., г. Саратов: в 2 ч. / Саратов. социал.-экон. ин-т; отв. ред. Н.С. Яшин. – Саратов, 2015. – Ч. 1. – С. 269–270.

Mehisto P. (2012) Criteria for producing CLIL learning material. [Electronic resource]. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED539729.pdf. (Қаралған күні 21.01.2022)

Мектептердің оқу үдерісінде CLIL-технологияны қолдану бойынша әдістемелік ұсынымдар. – Астана: Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2018. – 73 б.

Жүктеулер

Жарияланды

2022-03-31

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ