«Қарғыс па әлде бата ма?»: ибан халқының ән мәтіндеріндегі («Адат нгуай») әдеби құралдармен суреттелген ибан әйелдерінің тағдыры

Авторлар

  • Эстер Джон Перри Суинберн технологиялық университеті
  • Коллин Джером Саравак Малайзия университеті

Кілт сөздер:

ибан әндері, гендер, танымал әндер, мәдениеттану, контент-талдау.

Аңдатпа

Ибан халқының әндеріндегі ерлер мен әйелдердің бейнелері көптеген зерттеулерде қарастырылады. Мұндай бейнелер ибандық ерлер мен әйелдердің мемлекеттік және жеке салалардағы дәстүрлі рөлдеріне қатысты. Алайда, көптеген танымал ибан әндері дәстүрлі ибан қоғамында гендерді бейнелейтінін ескерсек, осы суреттердің нюанстарын зерттеу үшін көп зерттеулер жүргізу қажет. Бұл мақаланың мақсаты – ибан әйел әндеріндегі әйелдердің тағдырын, әсіресе олардың құқықтары мен ән мәтінінде көрсетілгендей басқалармен қарым-қатынасын зерттеу арқылы осындай нюанстарды зерттеу. Бұл зерттеуде ерінің үйіне көшіп, сонда тұруға шешім қабылдаған тұрмыс құрған ибан әйелдерінің сипаттамасын талдау үшін екі әнге контент-талдау пайдалана отырып, сапалы зерттеу дизайны қолданылады. Атап айтқанда, Суэйлиннің «Туса Белаки Нгуай» және Линда Симайдың «Туса Ньяди Менанту» атты әндері. Нәтижелер Ибан әйелдерінің 1) туыстарына және күйеуіне бағынатын күйеуі үшін «нгуай» ретінде суреттелетінін және 2) олар бір мезгілде еңбекқор және үй шаруашылығын басқаруға қабілетті болып келетін ибан әйелінің идеалды тұжырымдамасына жататын «инду тампун пуджи» немесе «менанту ке дипилих» сапасын көрсетеді деп күтілетінін көрсетеді.

Әдебиеттер тізімі

Arpentieva M.R.; Retnawati H.; Akhmetova T.A.; Azman M.N.A.; Kassymova G.K. (2021). Constructivist approach in pedagogical science. Challenges of Science. Issue IV, 2021, pp. 12-17. https://doi.org/10.31643/2021.02 2. Chemaline anak Osop. (2017). Social Relation Between Gender (Sexes) in the Iban Longhouse Community. International Journal for Studies on Children, Women, Elderly And Disabled, 2 (June), 25-31.

Meyer, Jim. (1997). What Is Literature? A Definition Based on Prototypes. Work Papers of the Summer Institute of Linguistics, University of North Dakota Session. 41. 10.31356/silwp.vol41.03

Pertiwi, F.D., Sudrajat, A., Kumalasari, D., Retnawati, H., Waspada, S.P. Dossayeva, S.K., Kassymova, G.K., (2019). Gender equality in feminism. Bulletin the National academy of sciences of the Republic of Kazakhstan, 5(381), 112–121. https://doi.org/10.32014/2019.2518-1467.130

Siti Norsolihat & Eva Kareviati. (2020). An Analysis of Figurative Language Used in the Lyric of “A Whole New World” By Zayn Malik And Zhavia Ward. Professional Journal of English Education, 3(4), 477–481.

Uteshkalieva A.; Kumarova Z. (2021). Organizational and managerial conditions for creating a health-saving environment of an educational organization. Challenges of Science. Issue IV, pp. 99-102. https://doi.org/10.31643/2021.015

Van Peer, W. (2020). But what is literature? Toward a descriptive definition of literature. In R. Carter & P, Stockwell (Eds.), The Language and Literature Reader (pp. 118–126). Routledge. doi:10.4324/9781003060789-14

Жүктеулер

Жарияланды

2021-12-30

Журналдың саны

Бөлім

ФИЛОЛОГИЯ