ЖОБАЛАП ОҚЫТУ ӘДІСІ АРҚЫЛЫ ОЙЛАУ ДАҒДЫЛАРЫН ДАМЫТУ

Авторлар

  • ҚИЯҚБАЙ Н. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
  • АРҒЫНБАЕВ Е. Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • АДИЛБАЕВА Р. Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

оқу жобасы, ойлау дағдылары, жоғары деңгей ойлау дағдылары, төменгі деңгей ойлау дағдылары, лингводидактика, оқыту модернизациясы, Блум таксономиясы.

Аңдатпа

Мақалада жаңартылған білім мазмұнының тренді саналатын жобалап оқыту әдісінің ойлау дағдыларын қалыптастырудағы рөлі туралы жазылған. Жобалап оқыту немесе оқыту жобасы стандартты ойлаудың моделінен сыни, тереңірек немесе жоғары дәрежеде ойлау дағдыларын дамыту құралы ретінде қарастырылады. Шет тілінің көмегімен басқа пәндермен пәнаралық байланысты орната отырып, мектеп контексінде оқушылар назарына түрлі жобаларды ұсына отырып, оқушылардың қызығушылықтары мен қажеттіліктеріне сүйене отырып оқытуды көздеу арқылы қазақстандық мектеп мұғалімдерінің сабақ өткізу сапасын арттыруға болатынын көрсетеді. Шет тілі сабақтарында жобаға негізделген оқытуды ұйымдастыруда CLIL әдісінің тиімділігі орасан зор. Пәнаралық интеграцияларды ұйымдастыра отырып, лингвистикалық пәндер мен нақты ғылымдардың байланысын қалыптастыруға болады. Сонымен қатар, шағын зерттеулер мен жобаларды оқушылар назарына ұсына отырып, оқушылардың зерттеушілік қабілеттерін және фокустарын айқындауға мүмкіндік береді. Сабақ сапасын арттыру мақсатында оқушылармен сұрақ-жауап алмасу уақытында жоғары деңгейлі сұрақтардың терең, сыни және креативті тұрғыда ғана ойлап қана қоймай, өзіндік пікірлерін қалыптастыруларына жағдай жасайтынын ескерген жөн. Сондай-ақ, түрлі жобалармен жұмыс жасау барысында оқушылардың тақырыптар бойынша білімдері тек үстірт болмай, толығымен қамтылады. Сабақ тақырыбы мен мақсаттарына сай әр бөлімнің соңында жобалармен жұмысты енгізу арқылы қазақстандық оқушылардың ойлау дағдыларын қалыптастыра алатындығы туралы ақпарат берілген. Жобалап оқыту әдістерін қолдану барысында қазақстандық және әлемдік тәжірибелер қолданылды.

Әдебиеттер тізімі

Матяш Н.В. Инновационные педагогические технологии. Проектное обучение: учебное пособие для студентов учреждений высшего образования. – М.: Издательский центр «Академия», 2016. – 160 с.

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың Қазақстан халқына жолдауы. [Электронды ресурс]. URL: https://www.akorda.kz/kz/addresses/addresses_of_president/memleket-basshysy-kasym-zhomart-tokaevtyn-kazakstan-halkyna-zholdauy. (қаралған күні: 15.10.2022)

Synteta P., Schneider D. How XML can scaffold project-based learning // In Proceeding of the 4th International Conference on New Educational Environments (ICNEE’02). – Lugano, 2002. – P. 250–255.

Исабекова Г.Б., Дүйсенова Н.Т. CLIL оқыту материалдарын зерттеу // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2022. – №1(123). – Б. 113–123.

Legutke M., Thomas H. Process and experience in the language classroom. – New York: Longman, 1991. – 59 p.

Downing K., Kwong T., Chan S,. Lam T., Downing W. Problem based-learning and the development of meta-cognition // Journal of Higher Education. – 2009. – №57(5). – P. 609–621.

Dewey J. Experience and education. – New York: Macmillan, 1938. – 205 p.

Katz L.G., Chard S.C. The project approach. – Norwood, NJ: Ablex, 1989. – 98 p.

Мирсеитова С. Оқыту ізденіс ретінде және ізденіс оқыту ретінде. Оқушылардың сын тұрғысынан ойлауын дамыту нысандары мен әдістері [Learning as inquiry and inquiry as learning. Forms and methods of developing students' critical thinking]. – Қарағанды: Қазақстан Оқу Ассоциациясы, 2011. – 368 б.

Orlich D.C. An Examination of the Longitudinal Effect of the Washington Assessment of Student Learning (WASL) on Student Achievement // Education Policy Analysis Archives, 11(18). [Электронды ресурс]. URL: http://epaa.asu.edu/epaa/ v11n18/. (қаралған күні: 07.10.2022)

Сасова И.А. Метод проектов в технологическом образовании школьников: учебно-методическое пособие. – М., 2003. – 43 c.

REFERENCES

Matiash N.V. Innovacionnye pedagogicheskie tehnologii. Proektnoe obuchenie[Innovative pedagogical technologies. Project training]: uchebnoe posobie dlia studentov uchrejdeniy vysshego obrazovaniia. – M.: Izdatelskiy centr «Akademiia», 2016. – 160 s. [In Russian]

Memleket basshysy Qasym-Jomart Toqaevtyn Qazaqstan halqyna joldauy [Head of State Kassym-Jomart Tokayev's message to the people of Kazakhstan]. [Electronic resource]. URL: https://www.akorda.kz/kz/addresses/addresses_of_president/memleket-basshysy-kasym-zhomart-tokaevtyn-kazakstan-halkyna-zholdauy. (qaralgan kunі: 15.10.2022) [In Kazakh]

Synteta P., Schneider D. How XML can scaffold project-based learning // In Proceeding of the 4th International Conference on New Educational Environments (ICNEE’02). – Lugano, 2002. – P. 250–255.

Isabekova G.B., Duisenova N.T. CLIL oqytu materialdaryn zertteu [Research of CLIL Teaching Materials] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2022. – №1(123). – B. 113–123. [In Kazakh]

Legutke M., Thomas H. Process and experience in the language classroom. – New York: Longman, 1991. – 59 p.

Downing K., Kwong T., Chan S,. Lam T., Downing W. Problem based-learning and the development of meta-cognition // Journal of Higher Education. – 2009. – №57(5). – P. 609–621.

Dewey J. Experience and education. – New York: Macmillan, 1938. – 205 p.

Katz L.G., Chard S.C. The project approach. – Norwood, NJ: Ablex, 1989. – 98 p.

Mirseitova S. Oqytu іzdenіs retіnde jane іzdenіs oqytu retіnde. Oqushylardyn syn turgysynan oilauyn damytu nysandary men adіsterі. – Qaragandy: Qazaqstan Oqu Associaciiasy, 2011. – 368 b. [In Kazakh]

Orlich D.C. An Examination of the Longitudinal Effect of the Washington Assessment of Student Learning (WASL) on Student Achievement // Education Policy Analysis Archives, 11(18). [Electronic resource]. URL: http://epaa.asu.edu/epaa/ v11n18/. (qaralgan kunі: 07.10.2022)

Sasova I.A. Metod proektov v tehnologicheskom obrazovanii shkolnikov [Project method in technological education of schoolchildren]: uchebno-metodicheskoe posobie. – M., 2003. – 43 c. [In Russian]

Жүктеулер

Жарияланды

2023-06-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ