Болашақ мұғалімнің желілік коммуникативтік мәдениетін дамытудың маңыздылығы

Авторлар

  • Б.Т. Керимбаева Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті
  • Е.Р. Керімбеков Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті
  • Д.Д. Сапарғалиева Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті

Кілт сөздер:

желілік коммуникативтік мәдениет, трансформация, ауыстыру, жақсарту, педагогтың коммуникативтік мәдениеті, педагогикалық коммуникация, желілік қоғамдастық, тренинг.

Аңдатпа

Мақалада трансформация ұғымының мәні түрлі ғылым салалары
ерекшеліктеріне сәйкес анықталып, білім беру ұйымдары үшін цифрлық трансформацияның ерекшеліктері нақтыланған. Білім берудегі цифрлық трансформацияның айқын көрінісі болатын педагогикалық практикадағы өзгерістердің ауыстыру, жақсарту, өзгерту, трансформация деңгейлері айқындалған. Сонымен қатар, бүгінгі күнге дейін орын алған коммуникативтік революциялардың адамзат тарихындағы рөлі айқындалған. Коммуникация мен мәдениеттің өзара кірігуі жағдайында коммуникативтік мәдениеттің мәні анықталған.
Педагогикалық қарым-қатынастың негізін құрайтын тұлғаның коммуникативтік сапалары зерделенген. Педагогтың коммуникативтік мәдениеті, педагогикалық коммуникация, мәдениетаралық коммуникация ұғымдарының мәні анықталған. Педагогтың
коммуникативтік мәдениетінің кәсіби педагогикалық қызметтегі құраушыларының атқаратын рөлі қарастырылған. Мұғалімнің коммуникативті мәдениеті оның жеке тұлғалық және педагогикалық коммуникациясы барысында пайдаланылатын, оның тиімділігіне ықпал
ететін мәдени нормалардың, білімдер мен құндылықтардың, біліктер мен дағдылардың жиынтығы ретінде анықталған. Коммуникативті мәдениет құраушылары ретінде тұлғааралық қарым-қатынасқа қабілеттілік, пікірлерді қабылдау және құрметтеу, дәлелдерді
саралау мен ұсыну, мәселені талқылау, бөгде тұлғалармен өзара үйлесімді әрі әдепті қарым-қатынас жасауға дайын болу негізделген. Ақпараттық-коммункиациялық технологиялардың қарқынды дамуы нәтижесінде ақпараттың білім алуы мен мұғалімдерге қолжетімділігінің
артуына интернет желісі оң әсер етті. Дәстүрлі коммуникация теориясының желілік коммуникация бағыты зерттеушілер мен ғалымдардың назарында бүгінгі күні жиі талқылануда. Интернет желісіндегі қарым-қатынастың өзіндік этикалық қағидаларының
мазмұны психологиялық, эмоционалдық, техникалық, безендіру, админстративтік категориялары арқылы нақтыланған. Мақалада электронды ортадағы педагогикалық коммуникация білім беру процесіне қатысушылардың электрондық білім беру ортасында
өзара тиімді әрекеттестігін зерттейтін дамып келе жатқан педагогикалық ғылыми бағыт ретінде қарастырылған. Білім беру процестерін цифрландыру контексіндегі мұғалімнің
өзекті коммуникативтік дағдылары жүйеленген. Жоғары білім беру ұйымдарының білім беру кеңістігінде желілік коммуникацияларды іске асырудың негізгі факторлары анықталған. Болашақ мұғалімдердің желілік коммуникативтік мәдениетін дамытуда тренингтік оқыту технологиясын пайдалану тиімділігі мазмұндалған.

Әдебиеттер тізімі

BIBLIOGRAPHY

Худа-Гранат М. Феномен сетевой коммуникации – новый вид человеческих отношений или иллюзия интерперсональной связи? // История и современность. – 2010. – №2 (12). – С. 167–184.

Коммуникативные и организационные особенности управленческой культуры: учебное пособие / Сост. Т.Н. Лохтина, В.И. Метелица, В.И. Четвертаков. – Иркутск: Издательство «Аспринт», 2020. – 201 с.

Троянская С.Л. Педагогическая коммуникация: методология, теория и практика. – Ижевск: УдГУ, 2011. – 148 с.

Бархаев Б.П. Педагогическая психология. – СПб.: Питер, 2009. – 448 с.

Лотман Ю.М. Семиосфера. Культура и взрыв. Внутри мыслящих миров. Статьи. Исследования. Заметки. – СПб.: «Искусство-СПб», 2000. – 704 с.

Сысоева Е.Ю. Коммуникативная культура преподавателя вуза: учебное пособие. – Самара: Изд-во «Самарский университет», 2014. – 144 с.

Самойленко Л.В. Виртуальная коммуникация INTERNET RELAI СНАТ как электронный жанр молодежной субкультуры // Материалы XIV Международной научной конференции «Риторика и культура речи: наука, образование, практика». 1–3 февраля 2010 г. – Астрахань: ИД «Астраханский университет», 2010. – С . 160–163.

Розина И.Н. Педагогическая коммуникация в электронной среде: теория, практика и перспективы развития // ОТО. – 2004. – №2. – С. 277–286. [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskaya-kommunikatsiya-v-elektronnoy-srede-teoriya-praktika-i-perspektivy-razvitiya (дата обращения: 27.06.2022)

Сафина А.М. Сетевая культура как продукт и условие развития сетевых сообществ // Вестн. Сев. (Арктич.) федер. ун-та. Сер.: Гуманит. и соц. науки. – 2017. – №5. – С. 87–95. DOI: 10.17238/issn2227- 6564.2017.5.87.

Криштофик И.С. Развитие и оценка коммуникативной компетентности будущего педагога // Международный научно-исследовательский журнал. – 2017. – №5-2 (59). – С. 32–34.

Булаева М.Н., Лапшова А.В., Федосеева Л.А. Cетевые коммуникации в современном профессиональном образовании // Проблемы современного педагогического образования. – 2020. – №67-1. – С. 31–34. [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/setevye-kommunikatsii-v-sovremennom-professionalnom-obrazovanii (дата обращения: 27.06.2022).

REFERENCES

Huda-Granat M. Fenomen setevoi kommunikacii – novyi vid chelovecheskih otnosheniy ili illiuziia interpersonalnoi sviazi? [The phenomenon of network communication – a new kind of human relations or an illusion of interpersonal communication?] // Istoriia i sovremennost. – 2010. – №2 (12). – S. 167–184. [in Russian]

Kommunikativnyye i organizatsionnyye osobennosti upravlencheskoy kultury: uchebnoye posobiye [Communicative and organizational features of managerial culture: textbook] / Sost. T.N. Lokhtina, V.I. Metelitsa, V.I. Chetvertakov. – Irkutsk: Izdatelstvo «Asprint», 2020. – 201 s. [in Russian]

Troyanskaya S.L. Pedagogicheskaya kommunikaсiya: metodologiya, teoriya i praktika [Pedagogical communication: methodology, theory and practice]. – Izhevsk: UdGU, 2011. – 148 s. [in Russian]

Barkhaev B.P. Pedagogicheskaya psikhologiya [Educational psychology]. – SPb.: Piter, 2009. – 448 s. [in Russian]

Lotman Yu.M. Semiosfera. Kultura i vzryv. Vnutri myslyashih mirov. Statii. Issledovaniya. Zametki [The semiosphere. Culture and explosion. Inside the thinking worlds. Articles. Researches. Notes]. – SPb.: «Iskusstvo-SPb», 2000. – 704 s. [in Russian]

Sysoyeva E.Yu. Kommunikativnaya kultura prepodavatelia vuza: uchebnoye posobiye [The communicative culture of a university teacher: a textbook]. – Samara: Izd-vo «Samarskiy universitet», 2014. – 144 s. [in Russian]

Samoylenko L.V. Virtualnaya kommunikaciia INTERNET RELAI СНАТ kak elektronnyi janr molodejnoi subkultury [Virtual communication INTERNET RELAI SNAT as an electronic genre of youth subculture] // Materialy XIV Mejdunarodnoi nauchnoi konferencii «Ritorika i kultura rechi: nauka, obrazovaniye, praktika». 1–3 fevralia 2010 g. – Astrahan: ID «Astrahanskiy universitet», 2010. – S. 160–163. [in Russian]

Rozina I.N. Pedagogicheskaia kommunikaciia v elektronnoy srede: teoriya, praktika i perspektivy razvitiya // OTO. – 2004. – №2. – S. 277–286. [Elektronnyi resurs]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskaya-kommunikatsiya-v-elektronnoy-srede-teoriya-praktika-i-perspektivy-razvitiya (data obrashcheniya: 27.06.2022). [in Russian]

Safina A.M. Setevaya kultura kak produkt i usloviye razvitiia setevyh soobshestv [Network culture as a product and condition for the development of network communities] // Vestn. Sev. (Arktich.) feder. un-ta. Ser.: Gumanit. i sots. nauki. – 2017. – №5. – S. 87–95. DOI: 10.17238/issn2227- 6564.2017.5.87. [in Russian]

Krishtofik I.S. Razvitiye i ocenka kommunikativnoy kompetentnosti budushego pedagoga // Mejdunarodnyi nauchno-issledovatelskiy jurnal. – 2017. –№5-2 (59). – S. 32–34. [in Russian]

Bulaeva M.N., Lapshova A.V., Fedoseyeva L.A. Cetevyie kommunikacii v sovremennom professionalnom obrazovanii [Network communications in modern professional education] // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniia. – 2020. №67-1. [Elektronnyi resurs]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/setevye-kommunikatsii-v-sovremennom-professionalnom-obrazovanii (data obrasheniya: 27.06.2022). [in Russian]

Жүктеулер

Жарияланды

2022-12-29

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ