МАТЕМАТИКАНЫҢ ТАҢДАМАЛЫ ЕСЕПТЕРІН ШЕШУ ӘДІСТЕРІ

64 59

Авторлар

  • А.Б. ТӨЛЕГЕН Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • М.Д. КОШАНОВА Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

элективті курс, элективті курсты әзірлеу алгоритмі, таңдаулы есептер, талдау, бақылау, эксперимент.

Аңдатпа

. Мақалада математиканың таңдамалы есептері туралы қысқаша түсінік берілді, таңдамалы есептер қамтылатын тараулар қарастырылды және таңдамалы есептердің шығарылуы нақты мысалдармен көрсетілді.  Математиканың таңдамалы есептері ұзақ жылдар бойы жүргізілген жоғары оқу орнының студенттері мен мектеп оқушыларының математикалық олимпиада есептері бойынша жинақталғаны, белгілі. Сонымен қатар, таңдамалы есептерді шығару арқылы мектептің жоғары сынып оқушылары жоғары оқу орнында өтілетін жоғары математика элементтерімен таныстығын бастайды. Зерттеу жұмысын жүргізу кезінде математиканың таңдамалы есептері зерттелген әдебиеттерді талдау, таңдамалы есептерге педагогикалық талдау, бақылау, педагогикалық эксперимент  жүргізілді. Жалпы орта мектептерде тереңдетілген оқу арқылы оқушылардың математикаға деген қызығушылығын арттыру және қолдау үшін элективті курс әдістемесін жасау талқыланды. Зерттеу барысында мектептің 10-11 сынып оқушылары үшін мақалада қарастырылған есептерден бақылау жүргізілді. Нәтижесінде жалпы оқушылардың таңдамалы есептерді шығару барысында қиындық туындайтынын байқадық. Элективті курстарда осы мәселені талқылап, шығару тәсілдері қарастырылды.  Бұл мақала және зерттеу нәтижелері жалпы білім беретін мектептердің мұғалімдеріне, жас мамандарға, жас ғалымдарға және де болашақта математика саласында ғылыммен айналысамын деген оқырмандарға  пайдалы болады.

Әдебиеттер тізімі

Әбілқасымова А.Е. Математиканы оқытудың теориясы мен әдістемесі: дидактикалық – әдістемелік негіздері. – Алматы: Мектеп, 2014.

Алпысов А.Қ. Математиканы оқыту әдістемесі. — Павлодар: Павлодар мемлекеттік педагогикалық институты, 2012. —151 б.

Елубаев, С. Математиканы оқыту әдістемесі: Оқулық / Советбай Елубаев.- Алматы: Эверо, 2015.- 308б.

Әлімов А.Интербелсенді әдістемені ЖОО-да қолдану мәселелері. – А.,2013

Андреева Е.В. «Математические основы информатики: элективный курс», методическое пособие, Бином,2007, 312с.

Орлов В.А. Типология элективных курсов и их роль в организации профильного обучения// http://www.college.ru. - [Электронный ресурс].

Донцова М.А. Опыт организации элективных курсов по математике в старших классах // Современные проблемы науки и образования. – 2018. – №2

Павлова С.Н. Программа элективного курса для учащихся гуманитарных профилей 10-11-х классов «Мировоззренческие аспекты математики» //Практика административной работы в школе.-2007.-№1.-С.31-33.

Задачи, предлагавшиеся на премных испытаниях по математике в Московском государственном университете в 1967г. //Математика в школе.-№6-1972. С. 24-34.

Г.Ө.Балмағанбетова. Математика сабағында оқушылардың қисынды ойлау қабілетін дамыту // Х.Досмұхамедов атындағы Атырау МУ Хабаршысы. – 2016. - №2(41). – 200-206.

Sapargaliyeva, A. Zh., Shynybekova, A. S., Molbassynova, Z. M., Tasbolatova, R., & Nurzhanova, T. T. (2023). ). Innovative Educational Technologies and Competencies in Higher Education. Higher Education for the Future, 10(1), 110-122.

Balta, Nuri & Dauletkulova, Aigul & Assanbayeva, Gulzhaukhar & Fernández-Cézar, Raquel. (2023). Mathematics achievement emotions of high school students in Kazakhstan. Journal on Mathematics Education. 14. 525-544. 10.22342/jme.v14i3.pp525-544.

А. Данилова, В. М. Алексеева.Избранные задачи. Сборник. «Мир», 1977.

Abylkassymova A.E. Theory and methodology of mathematics teaching: didactic - methodical basics. – Almaty: School, 2014.

Methodology of mathematics teaching Alpysov A.K. — Pavlodar State Pedagogical Institute, 2012. —151 p.

Elubaev, S. Mathematicians about the subject: Okulyk / Sovetbay Elubaev. - Almaty: Evero, 2015. - 308b.

Alimov A. Interbelsendi adistemeni ZhOO-da koldana maseleleri. – A., 2013

Andreeva E.V. “Mathematical foundations of computer science: elective course”, methodological manual, Binom, 2007, 312 p.

. Orlov V.A. Typology of elective courses and their role in the organization of specialized training// http://www.college.ru. - [Electronic resource].

Dontsova M.A. Experience in organizing elective courses in mathematics in high school // Modern problems of science and education. – 2018. – No. 2.

Pavlova S.N. Elective course program for students of humanitarian profiles in grades 10-11 “Worldview aspects of mathematics” // Practice of administrative work at school. - 2007. - No. 1. - P. 31-33.

Problems proposed at the premium tests in mathematics at Moscow State University in 1967. //Mathematics at school.-No. 6-1972. pp. 24-34.

G.O.Balmaganbetova. Matematika sabagynda okushylardyn kisyndy oilau kabiletin damytu // Kh.Dosmukhamedov atyndagy Atyrau MU Khabarshysy. – 2016. - №2(41). – 200-206. (In Kazakh)

Sapargaliyeva, A. Zh., Shynybekova, A. S., Molbassynova, Z. M., Tasbolatova, R., & Nurzhanova, T. T. (2023). Innovative Educational Technologies and Competencies in Higher Education. Higher Education for the Future, 10(1), 110-122.

Balta, Nuri & Dauletkulova, Aigul & Assanbayeva, Gulzhaukhar & Fernández-Cézar, Raquel. (2023). Mathematics achievement emotions of high school students in Kazakhstan. Journal on Mathematics Education. 14. 525-544. 10.22342/jme.v14i3.pp525-544.

Danilova A., V.M., Alekseeva.Selected problems. "World," 1977.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-03-27