БОЛАШАҚ ФИЗИКА МҰҒАЛІМІН КӨРНЕКІЛЕНГЕН ЗЕРТХАНАЛАР ЖАСАУҒА ҮЙРЕТУДІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
5 6
Кілт сөздер:
виртуалды зертханалық жұмыстар, мектепте физиканы оқыту, қашықтық-тан зертхана орындау, көрнекілік жасау технологиясы, физиканың компьютерлік әдістері.Аңдатпа
Физика пәні мұғалімі зертханалық жұмыс арқылы оқушылардың пәнге деген қызығушылығын оятып, оқушыларға табиғат құбылысын аналитикалық қырынан көрсете алады. Мақалада виртуалды құралдар арқылы жүргізілген зертханалық жұмыстарға шолу жасалынған және мұғалімнің өзіне виртуалды сайман жасау қажеттілігі туындаған жағдайда пайдалануға болатын әдістемеліктің ерекшеліктері талқыланған. Қазіргі таңдағы мектептегі жаратылыстану пәндері кабинеттеріндегі зертханалар күйі жайында сөз қозғалды. Материалдық зертханалық кешендер жаратылыстану пәндерінің барлық тақырыптарын қамтуға жеткіліксіз екендігі және оқушы мен мұғалім виртуалды зертханалар арқылы қашықтықтан зертханалық жұмыс жүргізуге болатындығы ерекшеленді. Осы орайда дайын виртуалды зертханаларды пайдалану талапқа сай келмеген жағдайда оларды түрлендіру технологияларына шолу жасалған. Физиканың компьютерлік әдістері деп аталатын нұсқаулық арқылы динамикалық құбылыс табиғатын ашатын виртуалды зертхана жасау технологиясы қарастырылған. Бұл технологияны қолдана отырып, күштердің өзара әсерін сипаттайтын, «PVL Күш моменті» атты виртуалды зертханалық орта жасалынып, ол ортаның артықшылықтары мен кемшіліктері зерттеліп, салыстырылады. Сонымен қатар, мектеп физикасының басқа да тақырыптары бойынша зертханалар құрастыру тенденциялары анықталып, ортақ алгоритмді пайдалану және оқушы қабілетін анықтау үшін мектепте виртуалды зертханаға қойылатын талаптар түйінделген. Виртуалды орта жасау қиындығын қозғайтын скептикалық пікірлерді жоққа шығару үшін қолданылатын психологиялық әдістемелер тұжырымдалған.
Қорытындылай келе, авторлар виртуалды зертханалар табиғат құбылысын түсінуге және болжауға көмектесетін құрал екендігін көрсетіп, зертханаларды қолдануда аса үлкен қиындық жоқ екендігіне сеніммен қарайды. Елімізде бекітіліп жатқан білім беру бағдарламаларының сәтті жүзеге асуына виртуалды зертханалар үлкен үлесін қосатындығын дәлелдеп, оларды жасау технологияларын ұсынады.
Әдебиеттер тізімі
REFERENCES
Klaus Shvab. Tortіnshі industrialdyq revaliucia [The Fourth Industrial Revolution]. – Almaty: Ulttyq audarma biurosy, 2018. – 200 b. [in Kazakh]
Memleket basshysy Qasym-Zhomart Toqaevtyn «Adіlettі Qazaqstannyn ekonomikalyq bagdary» atty Qazaqstan halqyna Zholdauy [Address of the President of Kazakhstan Kassym-Jomart Tokayev to the people of Kazakhstan named “Economic Orientation of Fair Kazakhstan”]. [Electronic resource]. URL: https://egemen.kz/article/348193-prezident-qasym-zhomart-toqaevtynh-qazaqstan-khalqyna-zholdauynynh-tolyq-matini (date of access 27.02.2024) [in Kazakh]
Karimova A.T., Kurbanbekov B.A., Choruh A. Mekteptegі zharatylystanu panderіn oqytuda zamanaui virtualdy zerthanalarmen zhumys zhasau erekshelіkterі [Features of working with modern virtual laboratories when studying natural science in school] // Abai atyndagy QazUPU-n habarshysy «Pedagogika gylymdary» seriasy. – 2023. – №4(80). – B. 294–303. [in Kazakh]
Kang N. Learning to teach science: Personal epistemologies, teaching goals, and practices of teaching // Teaching and Teacher Education. – 2008. – №24(2). – P. 478–498.
Luketic C.D., Dolan E.L. Factors influencing student perceptions of high-school science laboratory environments // Learning environments research. – 2013. – T.16, №1. – P. 37–47.
Goyal S. E-Learning: Future of education // Journal of Education and learning. – 2012. – T. 6, №2. – P. 239–242.
Kolomin V.I., Stefanova G.P. Teoreticheskie osnovy i metodika prepodavania kursa obshei fiziki v bakalavriate universiteta: monografia [Theoretical foundations and methods of teaching a course in general physics in the bachelor's degree program at the university: monograph]. – Astrahan: Izd. dom «Astrahanskiy universitet», 2006. – 276 s. [in Russian]
Agibova I.M., Bedzhanian M.A., Fedina O.V. Ispolzovanie interaktivnyh metodov obuchenia v podgotovke budushih uchitelei matematiki i fiziki [Using interactive teaching methods in training future teachers of mathematics and physics. Problems of modern pedagogical education] // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovania. – 2021. – №70-2. – S. 6–13. [in Russian]
Ponomareva E.A. Izuchenie pedagogicheskih poniatiy, sviazannyh s terminami «eksplicitnyi» i «implicitnyi» [Study of pedagogical concepts related to the terms “explicit” and “implicit”] // Mir nauki, kultury, obrazovania. – 2015. – №2 (51). – S. 133–138. [in Russian]
Dainek E.A., Ipalakova M.T., Coi D.D., Bolatov Zh.Zh, Seitnur A.M.. Innovacionnye tehnologii v prepodavanii fiziki v vuze [Innovative technologies in teaching physics at the university] // «Bіlіm beru mazmunyn zhanartu zhagdaiynda pedagogikalyq kadrlardy kasіbi daiarlau: quzyrettіlіk, tehnologia, innovacia» atty respublikalyq gylymi-adіstemelіk konferenciasynyn materialdary. 12 sauіr 2019 zhyl. Atyrau: H. Dosmuhamedov atyndagy Atyrau memlekettіk universitetі, 2019. – 151 b. [in Russian]
Shaimerdenova G.Z., Sholpanqulova G.A. Innovacialyq virtualdy zerthanalyq zhumystardy quru men qoldanu adіstemesі. Biologia: oqu quraly [Methodology of creating and using innovative virtual laboratory works. Biology: training manual]. – Taraz: Dulaty university, 2021. – 120 b. [in Kazakh]
Jack Xu. Practical WPF Graphics Programming – Advanced.NET Graphics Development with the Windows Presentation Foundation. – 1st ed. – UniCAD Publishing, Phoenix, United States of America, 2007. – 689 p.
Turequlova A.Q., Shektibaev N.A. Zerthanalyq eksperimentter arqyly oqushylardyn fizikaga degen qyzygushylygyn arttyru [Increasing Students' Interest in Physics through Laboratory Experiments] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2024. – №3 (133). – B. 329–341. https://doi.org/10.47526/2024-3/2664-0686.96 [in Kazakh]