Тұрақты даму үшін географиялық білім берудегі жаһандық құзыреттіліктер

13 6

Авторлар

  • Н.Г. Баканов Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
  • К.Д. Каймулдинова Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
  • Н.Д. Шакирова Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

Кілт сөздер:

тұрақты даму мақсаттары (ТДМ), тұрақты дамуға арналған білім, болашақ география мұғалімдерін даярлау, жаһандық құзыреттіліктер, жобалық жұмыс

Аңдатпа

Тұрақты даму үшін географиялық білім берудегі жаһандық құзыреттіліктер бұл климаттың өзгеруі, теңсіздік, кедейлік және қазіргі уақыттағы басқа да қиындықтар сияқты жаһандық мәселелерді шешуге қажетті негізгі дағдылар мен білімдердің жиынтығы. Бұл құзыреттілікке географиялық ойлау, экологиялық сауаттылық, мәдениетаралық карым- қатынас, жаһандық азаматтық және басқа да маңызды дағдылар кіреді.Білім беру жүйесінде тұрақты даму үшін жаһандық құзыреттіліктерді пайдалану білім алушыларды болашақта кездесетін күрделі мәселелерді шешуге дайындауға көмектеседі. Жаһандық құзыреттіліктер білім алушылардың толық және тиімді дамуын қамтамасыз ету үшін оқу бағдарламалары мен оқыту әдістеріне мүмкіндігінше біріктірілуі керек. Жаһандық құзыреттіліктерге оқыту білім алушыларды табиғаттың, қоғамның, экономиканың өзара байланысын тұтас түсінуге жетелейді және тұрақты даму мақсаттарын қолдауға бағытталған. Әдебиеттерді талдау жобалық іс-әрекеттер жүйесі, тәжірибелерді ұйымдастыру және енгізу арқылы білім алушылардың әлеуметтік белсенділігін мақсатты түрде ынталандыру қажеттілігін көрсетеді. Білім алушылар өздерінің білімдері мен дағдыларын қолдана отырып, нақты мәселелерді шешу үшін топтарда жұмыс істей алу. Бұл оларға сыни ойлауды, қоғамдық жауапкершілікті және жаһандық құзыреттіліктерді дамытуға көмектеседі. Жаһандық құзыреттіліктерді пайдаланудың тағы бір тәсілі – пәнаралық байланысты оқу процесіне біріктіру. Білім алушылар климаттың өзгеруі сияқты мәселелерді физика, биология және әлеуметтану сияқты әртүрлі көзқарастардан біле алады. Бұл оларға мәселенің күрделілігін түсінуге және оны шешудің кешенді тәсілін жасауға көмектеседі. Тұтастай алғанда, тұрақты даму үшін жаһандық құзыреттіліктер білім беру жүйесінің барлық аспектілеріне біріктірілуі тиіс. Бұл білім алушыларды болашақ қиындықтарға дайындауға және тұрақты және әділ қоғам құруға көмектеседі.

Әдебиеттер тізімі

Deardorff D. The Identification and Assessment of Intercultural Competence as a Student Outcome of Internationalization at Institutions of Higher Education in the United States // Journal of Studies in International Education. – 2006. – Vol. 10. – P. 241–266. https://doi.org/10.1177/102831530628700

Hunter B., White G., Godbey G. What Does It Mean to Be Globally Competent? // Journal of Studies in International Education. – 2006. – Vol. 10. – P. 267–285.

The Organization for Economic Cooperation and Development. [Electronic resource]. URL: http://www.oecd.org (date of access 12.07.2024)

PISA 2018 Global Competence. [Electronic resource]. URL: https://www.oecd.org/pisa/innovation/global-competence/ (date of access 12.07.2024)

Parmigiani D., Jones S-L., Kunnari I., Nicchia E. Global competence and teacher education programmes. A European perspective // Cogent Education. – 2022. – Т. 9. – №1. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.2022996

OECD (2018). Preparing our youth for an inclusive and sustainable world. The OECD PISA Global Competence framework. [Electronic resource]. URL: https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/topics/policy-sub-issues/global-competence/Handbook-PISA-2018-Global-Competence.pdf (date of access 12.07.2024)

OECD. PISA 2018 Assessment and Analytical Framework. – Paris: OECD Publishing, 2019. – 308 p. https://doi.org/10.1787/b25efab8-en

Kataeva T.S. Formirovanie globalnyh kompetenciy obuchaiushihsia osnovnoi shkoly na urokah obshestvoznania [Formation of global competencies of secondary school students in social studies lessons] // Molodoi uchenyi. – 2023. – №25 (472). – S. 330–333. [In Russian]

Kioupi V., Voulvoulis N. Education for Sustainable Development: A Systemic Framework for Connecting the SDGs to Educational Outcomes // Sustainability. – 2019. – Vol. 11, №21. https://doi.org/10.3390/su11216104

Morgan C., Volante L. A Review of the Organisation for Economic Cooperation and Development’s International Education Surveys: Governance, Human Capital Discourses, and Policy Debates // Policy Futures in Education. – 2016. – Vol. 14, №6. – P. 775–792. https://doi.org/10.1177/1478210316652024

Nerini F., Tomei J., To L., Bisaga I., Parikh P., Black M., Borrion A., Spataru C., Broto V., Anandarajah G., Milligan B., Mulugetta Y. Mapping Synergies and Trade-Offs Between Energy and the Sustainable Development Goals // Nature Energy. – 2017. – Vol. 3. – P. 10–15.

Iizuka M. Role of Environmental Awareness in Achieving Sustainable Development. 2000. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.3156.6484. [Electronic resource]. URL: https://biblioteca.cejamericas.org/bitstream/handle/2015/3375/Role_Environmental_Awareness_Achieving_Sustainable_Development.pdf?sequence=1&isAllowed=y (date of access 12.07.2024)

Blok V., Wesselink R., Studynka O., Kemp R. Encouraging Sustainability in the Workplace: A Survey on the Pro-Environmental Behaviour of University Employees // Journal of Cleaner Production. – 2015. – Vol. 106. – P. 55–67. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2014.07.063

Rieckmann M. Future-Oriented Higher Education: Which Key Competencies Should Be Fostered Through University Teaching and Learning? // Futures. – 2012. – Vol. 44, №2. – P. 127–135.

Wilcox K. The Importance of Civic Responsibility // Education and Urban Society. – 2010. – Vol. 43. – P. 26–41.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-12-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ