Электрондық хаттар жазу арқылы студенттердің прагматикалық дағдылары мен өзіндік тиімділік дағдыларын дамыту
36 65
Кілт сөздер:
прагматикалық құзыреттілік, өзіндік тиімділік дағдылары, хат жазу, оқыту, студенттер.Аңдатпа
Қазіргі уақытта студенттер арасында прагматикалық дағдылар мен өзіндік тиімділік дағдыларын дамытудың маңыздылығы артып келеді. Бұл зерттеу электрондық пошта сұрауларын талдау арқылы студенттердің прагматикалық құзыреттілігі мен өзін-өзі тиімді ету дағдыларын зерттейді. Прагматикалық құзіреттілік – тілді түсіну мен орынды қолдануды қамтитын тиімді қарым-қатынас үшін маңызды болып табылатын әлеуметтік контекст. Прагматикалық құзыреттілік тілді меңгерудің құрамдас бөлігіне айналды, өйткені табысты қарым-қатынас жасау үшін жақсы лингвистикалық білім жеткіліксіз. Электрондық пошта байланысы академиялық және кәсіби ортада жиірек пайдаланыла бастағандықтан, студенттердің прагматикалық және өзіндік тиімділік дағдыларын дамыту маңызды. Сонымен қатар, электрондық пошта жоғары оқу орындарындағы оқытушылар мен студенттер арасындағы ресми байланыс құралына айналды. Студенттер көбінесе корпоративтік поштаны қосымша тапсырмаларды сұрау, жеке кездесулер ұйымдастыру және ұсыныс хаттарын сұрау сияқты мақсатта пайдалануы мүмкін. Бұл жоғары оқу орындарында сұраныс жасау әдеттегі дискурсқа айналатынын білдіреді; дегенмен, бұл әлі де студенттер үшін қауіпті әрекет. Билік қатынастарын, мәдени нормаларды және басқа да әлеуметтік-лингвистикалық факторларды ескере отырып, мұғалімдерге электрондық хаттар жазу прагматика туралы жеткілікті білімді талап етеді. Бұл зерттеу қазақстандық жоғары білім контексінде студенттердің прагматикалық құзыреттілігі мен өзін-өзі басқару дағдыларын зерттейді, қиындықтар туралы құнды түсініктер береді және оқытудың жазу дағдыларын жетілдіру бойынша ұсыныстарды ұсынады.
Әдебиеттер тізімі
Economidou-Kogetsidis M. “Please answer me as soon as possible”: Pragmatic failure in non-native speakers’ e-mail requests to faculty // Journal of Pragmatics. – 2011. – Т. 43. – №13. – P. 3193–3215.
Aijmer K. “Will you fuck off please”. The use of please by London teenagers // Sociocultural Pragmatics. – 2015. – №3(2). – P. 127–149.
Thomas J. Cross-cultural pragmatic failure // Applied linguistics. – 1983. – №4(2). – P. 91–112.
Akmagambetova N., Zhorabekova A., Kassymova G. Formation of Tolerance in Teenage Students in the Modern Educational Environment Via a Pragmatic Approach // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2023. – №2(128). – P. 367–379. https://doi.org/10.47526/2023-2/2664-0686.29
Griffiths P. Introduction to English semantics and pragmatics. – Edinburgh university press, 2006. – 192 p.
Economidou-Kogetsidis M. Interlanguage request modification: The use of lexical/phrasal downgraders and mitigating supportive moves // Multilingua. – 2009. – №28. – P. 79–112.
McCarthy P., S. E. W. Writing self-efficacy: A study of the beliefs and attitudes of student writers // Journal of Educational Psychology. – 1985. – №77(1). – P. 35–41.
Shell D.F., Murphy C.L., Bruning R. The role of self-efficacy in writing: A study of college students // Journal of Educational Psychology. – 1989. – №81(1). – P. 42–50.
Chen C.F.E. The development of e-mail literacy: From writing to peers to writing to authority figures // Language Learning & Technology. – 2006. – №10(2). – P. 35–55.
Blum-Kulka S. Indirectness and politeness in requests: Same or different? // Journal of pragmatics. –1987. – №11(2). – P. 131–146.
Durlak J., Weissberg R., Dymnicki Allison B., Taylor Rebecca D., Schellinger, Kriston B. The impact of enhancing students' social and emotional learning: a meta-analysis of school-based universal interventions // Child development. – 2011. – Vol. 82, №1. – P. 405–432. http://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2010.01564.x
Chung Yoonsook, Yoo Jungsook, Kim Sungwon, Lee Hyunju, Zeidler D. Enhancing students’ communication skills in the science classroom through socioscientific issues // International Journal of Science and Mathematics Education. – 2014. – №14. – P. 1–27. http://doi.org/10.1007/S10763-014-9557-6
Sun Ting, Wang Chuang. College students’ writing self-efficacy and writing self-regulated learning strategies in learning English as a foreign language // System. – 2020. – Vol. 90. http://doi.org/10.1016/j.system.2020.102221
Cleary T., Velardi Brittany C., Schnaidman B. Effects of the Self-Regulation Empowerment Program (SREP) on middle school students' strategic skills, self-efficacy, and mathematics achievement // Journal of School Psychology. – 2017. – №64. – P. 28–42. http://doi.org/10.1016/j.jsp.2017.04.004
Succi Chiara., Canovi Magali. Soft skills to enhance graduate employability: comparing students and employers’ perceptions // Studies in Higher Education. – 2020. – №45. – P. 1834–1847. http://doi.org/10.1080/03075079.2019.1585420
Häkkinen P., Järvelä Sanna, Mäkitalo-Siegl Kati., Ahonen A., Näykki Piia, Valtonen Teemu. Preparing teacher-students for twenty-first-century learning practices (PREP 21): a framework for enhancing collaborative problem-solving and strategic learning skills // Teachers and Teaching. – 2017. – №23. – P. 25–41. http://doi.org/10.1080/13540602.2016.1203772
Bandura A. Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change // Psychological Review. – 1977. – №84(2). – P. 191–215. https://doi.org/10.1037/0033-295X.84.2.191
Pendergast D., Garvis S., Keogh J. Pre-service student-teacher self-efficacy beliefs: An insight into the making of teachers // Australian Journal of Teacher Education. – 2011. – Vol. 36. – P. 46–58. http://doi.org/10.14221/AJTE.2011V36N12.6
Pajares F. Self-efficacy during childhood and adolescence: Implications for teachers and parents // In F. Pajares, T. Urdan (Eds.). Self-efficacy beliefs of adolescents. – Information Age Publishing, 2007. – P. 339–367.
Teng F., Zhang X., Hsu Y. The effects of self-efficacy on writing performance: The mediating role of writing anxiety // Journal of Educational Psychology. – 2018. – №110(5). – P. 678–691.