ОРТА МЕКТЕПТЕ ОРГАНИКАЛЫҚ ХИМИЯДАН БІЛІМ БЕРУДЕ МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
46 71
Кілт сөздер:
орта мектеп, мультимедиалық технология, органикалық химия, әдістемелік құрал, методологиялық тәсіл.Аңдатпа
Мақалада органикалық химия пәнін оқытуда мультимедиалық технологияларды қолдану ерекшеліктері және тәжірибесі талқыланды. Қазіргі кезде білім беру процесінде мультимедиалық технологиялардың қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайтын зерттеу нәтижелері жинақталды. Орта мектепте химия пәнін меңгеруде мультимедиалық технологияларды пайдалану арқылы оқытудың нәтижелері ұсынылған. Орта мектепте органикалық химиядан білім беруде мультимедиалық технологияларды қолданудың педагогикалық негіздері аясында ғылыми зерттеулер жүргізілді. Сонымен қатар теориялық және эмпирикалық зерттеулерге, білімгерлердің өзіндік жұмыс формаларына, нақты айтқанда, органикалық химия курсынан электронды форматта жасалған көп деңгейлі жеке тапсырмаларға ерекше назар аударылды. Органикалық химияны оқытуда талдау, синтез, мәліметтерді электронды зерделеу, видео, бақылау, компьютерлік графикалық кестелерді түсіндіру әдістері қолданылды.
Зерттеулер нәтижесінде орта мектепте органикалық химиядан білім беруде мультимедиалық технологияларды қолданудың педагогикалық негіздерін дәстүрлі білім берумен салыстырылып, сараланды. Ақпараттық ортаны қолдана келе, педагогикалық әдіс-тәсілдерді негізінде білім беру ыңғайлы екені айқындалды. Орта мектепте мультимедиалық технологияны қолдануымен оқыту әдістерін, тәсілдерін, формаларын пайдалану арқылы білімгерлердің танымдық қабілеттері қалыптасты. Оқушыларға білім, білік дағдыларын қалыптастырып қоймай, ой-әрекетінің дамуына, оқу әрекетіне ғылыми таным логикасына баға берілді.
Ғылыми зерттеулер нәтижелерін оқытудың жалпы білім берудің базалық деңгейінде мультимедиалық технологияларды қолдана отырып, органикалық химия курсын иллюстрациялауда, абстракциялауда және оқыту әдістерін салыстыру негізінде әдістемелік құрал ретінде қолдануы мүмкін.
Әдебиеттер тізімі
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Васильева П.Д., Кузнецова Н.Е. Обучение химии. – СПб.: КАРО, 2003. – 128 с. 2. Егорова Ю.Н. Мультимедиа технология как средство повышения эффективности обучения в школе // Информатика и образование. – 2004. – №7. – С. 99–101. 3. Гузеев В.В. Поколения образовательных технологий: технологии образования в глобальном информационном сообществе // Химия в школе. – 2004. – №2. – С. 12–18. 4. Зайцев О.С. Методика обучения химии: Теоретический и прикладной аспекты: учеб. для студ. высш. учеб. зав.– М.: ВЛАДОС, 1999. – 384 с. 5. Аванесов B.C. Содержание теста: теоретический анализ // Химия в школе. – 1994. – №2. – С. 30–37. 6. Ксенофонтова И.Н. Развитие познавательной деятельности учащихся в условиях индивидуализации обучения // Химия в школе. – 2006. – №3. – С. 15–22. 7. Кузнецова Н.Е., Герус С.А. Формирование обобщенных умений на основе алгоритмизации и компьютеризации обучения // Химия в школе. – 2002. – №5. – С. 16–20. 8. Нифантьев Э.Е., Ахлебинин А.К., Лихачев В.Н. Компьютерные модели и их использование в обучении химии // Информатика и образование. – 2002. – №7. – С. 77–85. 9. Павлова Н.Н. Компьютер как инструмент сбора информации на уроке химии // Информатика и образование. – 2003. – №9. – С. 82–85. 10. Akhmetova A., Seiitkazy P., Zhangazieva T., Abilkhairova Zh., Аlikulova S., Ashimbekova B. Adaptation of Students to Professional-Oriented Activities Based on Media Technologies // Cypriot Journal of Educational Science. – 2022. – №17(1). – Р. 320–332. https://doi.org/10.18844/cjes.v17i1.6717 11. Дубовицкая Т.Д. Методика диагностики направленности учебной мотивации // Психологическая наука и образование. – 2002. – T.7. – №2. – С. 42–45.
Нгуен Тхук Тху, Чан Тхи Тхань, Новичкова Е.С., Боровских Т.А. О формировании опыта самообучения // Химия в школе. – 2018. – №8. – С. 31–36. 13. Сулейменова О.Я., Маханова Қ.А., Құбаева Г.С. Мамандыққа бағытталған химияны оқыту курсына дидактикалық құралдар көмегімен деңгейлік тапсырмалар құрастыру // Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. «Педагогика ғылымдары» сериясы. – 2018. – №2(58). – С. 187–192.
Злотников Э.Г., Гаркунов В.П. Функции школьного химического эксперимента в условиях развивающего обучения // Журнал ВХО им. Д.И. Менделеева. – 1983. – №5. – С. 40–43.
Боровских Т.А. Групповая технология на уроках развивающего дифференцированного обучения // Химия в школе. – 2010. – №4. – С. 10–16. 16. Жадрина М.Ж. Оқушыларды химиядан алған білімін пайдалануға дағдыландыру. – Алматы: Білім, 2010. – 89 б. REFERENCES 1. Vasilieva P.D., Kuznecova N.E. Obuchenie himii [Chemistry training]. – SPb.: KARO, 2003. – 128 s. [in Russian] 2. Egorova Iu.N. Multimedia tehnologia kak sredstvo povyshenia effektivnosti obuchenia v shkole [Multimedia technology as a means of improving the effectiveness of teaching at school] // Informatika i obrazovanie. – 2004. – №7. – S. 99–101. [in Russian] 3. Guzeev V.V. Pokolenia obrazovatelnyh tehnologiy: tehnologii obrazovania v globalnom informacionnom soobshestve [Generations of educational technologies: educational technologies in the global information community] // Himia v shkole. – 2004. – №2. – S. 12–18. [in Russian] 4. Zaicev O.S. Metodika obuchenia himii: Teoreticheskiy i prikladnoi aspekty [Methods of teaching chemistry: Theoretical and applied aspects]: ucheb. dlia stud. vyssh. ucheb. zav. – M.: VLADOS, 1999. – 384 s. [in Russian] 5. Avanesov B.C. Soderzhanie testa: teoreticheskiy analiz [Test content: theoretical analysis] // Himia v shkole. – 1994. – №2. – S. 30–37. [in Russian]
Ksenofontova I.N. Razvitie poznavatelnoi deiatelnosti uchashihsia v usloviah individualizacii obuchenia [The development of cognitive activity of students in the context of individualization of learning] // Himia v shkole. – 2006. – №3. – S. 15–22. [in Russian] 7. Kuznecova N.E., Gerus S.A. Formirovanie obobshennyh umeniy na osnove algoritmizacii i kompiuterizacii obuchenia [Formation of generalized skills based on algorithmization and computerization of learning] // Himia v shkole. – 2002. – №5. – S. 16–20. [in Russian] 8. Nifantiev E.E., Ahlebinin A.K., Lihachev V.N. Kompiuternye modeli i ih ispolzovanie v obuchenii himii [Computer models and their use in teaching chemistry] // Informatika i obrazovanie. – 2002. – №7. – S. 77–85. [in Russian] 9. Pavlova N.N. Kompiuter kak instrument sbora informacii na uroke himii [A computer as a tool for collecting information in a chemistry lesson] // Informatika i obrazovanie. – 2003. – №9. – S. 82–85. [in Russian] 10. Akhmetova A., Seiitkazy P., Zhangazieva T., Abilkhairova Zh., Alikulova S., Ashimbekova B. Adaptation of Students to Professional-Oriented Activities Based on Media Technologies // Cypriot Journal of Educational Science. – 2022. – №17(1). – R. 320–332. https://doi.org/10.18844/cjes.v17i1.6717 11. Dubovickaia T.D. Metodika diagnostiki napravlennosti uchebnoi motivacii [The methodology for diagnosing the orientation of educational motivation] // Psihologicheskaia nauka i obrazovanie. – 2002. – T.7. – №2. – S. 42–45. [in Russian] 12. Nguen Thuk Thu, Chan Thi Than, Novichkova E.S., Borovskih T.A. O formirovanii opyta samoobuchenia [On the formation of self-learning experience] // Himia v shkole. – 2018. – №8. – S. 31–36. [in Russian] 13. Suleimenova O.Ia., Mahanova Q.A., Qubaeva G.S. Mamandyqqa bagyttalgan himiany oqytu kursyna didaktikalyq quraldar komegіmen dengeilіk tapsyrmalar qurastyru [Drawing up level tasks for the specialty-oriented chemistry training course using didactic tools] // Abai atyndagy QazUPU Habarshysy. «Pedagogika gylymdary» seriasy. – 2018. – №2(58). – S. 187–192. [in Kazakh] 14. Zlotnikov E.G., Garkunov V.P. Funkcii shkolnogo himicheskogo eksperimenta v usloviah razvivaiushego obuchenia [The functions of a school chemical experiment in a developmental learning environment] // Jurnal VHO im. D.I. Mendeleeva. – 1983. – №5. – S. 40–43. [in Russian] 15. Borovskih T.A. Gruppovaia tehnologia na urokah razvivaiushego differencirovannogo obuchenia [Group technology in the lessons of developing differentiated learning] // Himia v shkole. – 2010. – №4. – S. 10–16. [in Russian] 16. Jadrina M.J. Oqushylardy himiadan algan bіlіmіn paidalanuga dagdylandyru [To teach students to use the knowledge gained in chemistry]. – Almaty: Bіlіm, 2010. – 89 b. [in Kazakh]