Қазақстанның білім беру жүйесіндегі критериалды бағалау моделі

338 306

Авторлар

  • Г. Бегимбетова Джокьякарта мемлекеттік университеті
  • Г. Касымова Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті; Сәтбаев университеті
  • Е. Абдулдаев Сүлеймен Демирель университеті

Кілт сөздер:

критериалды бағалау, қалыптастырушы-жиынтық бағалау, оқушылардың үлгерімі, жетістіктер, бағалау бағдарламасы, педагогикалық өлшем.

Аңдатпа

Мақалада Қазақстанның білім беру жүйесіндегі критериалды бағалау моделін қолдану мәселелері қарастырылады. Критериалды бағалау моделі оқушылардың оқу бағдарламасын түсінуін, объективті және сенімді түрде оқушылардың білімі мен жетістіктерін бағалаудың нақты сандық өлшемдерін қолданады. Бұл бағалау жүйесі арқылы педагогтар оқушылардың мықты және осал тұстарын анықтау және білім беру мақсаттарына жетуге, мақсатты нұсқаулықтар мен кері байланысты жүзеге асыру үшін және халықаралық стандарттарға сәйкестігін, әрбір оқушының оқу қажеттіліктерін өлшеу қабілетін ескереді. Критериалды бағалау моделі формативті және суммативті жиынтық бағалауда қолдану арқылы студенттердің оқу және түсіну процесіне ынтасы мен қатысуын арттыруға бағытталған. Формативті бағалау үздіксіз үдерісте кері байланыс пен қолдауды ұсынса, суммативті жиынтық бағалау академиялық оқудың әр кезеңінде және жылдың соңында оқу жоспарының қорытындысы бойынша жалпы жүзеге асуын бағалайды. Мақалада зерттеу критериалды бағалауды қамтитын сандық тәсіл қолданылған. Критериалды бағалау моделі бойынша формативті және суммативті бағалау жиынтығы негізінде жалпы білім беретін орта мектеп оқушыларының ағылшын тілі бойынша екінші тоқсандағы оқу жетістігінің үлгерім сапасы көрсетілген. Осы тұрғыда критериалды бағалау моделі Қазақстандағы білім беру жүйесіндегі педагогтарға оқушылардың оқу жетістігі бойынша мақсатына жетуге, обьективті бақылау мен бағалаудың қатар жүруіне ықпалын тигізеді.

Әдебиеттер тізімі

Glazer R. Criteria-referenced measurement // Review of Educational Research. – 1963. – №33(4). – P. 445–459.

https://en-academic.com/dic.nsf/enwiki/3312909

Boyle J.R., & Charles M. Criteria-based assessment: A model for defining and measuring learning outcomes. 2010.

William D., Lee C., Harrison C., & Black P. Teachers developing assessment for learning: impact on student achievement // Assessment in Education: Principles, Policy & Practice. – 2004. – №11(1). – P. 49–65. https://doi.org/10.1080/0969594042000208994

Scriven M. (1967). The Methodology of Evaluation. In R. W. Tyler, R. M. Gagne, & M. Scriven (Eds.), Perspectives of Curriculum Evaluation Chicago (pp. 39-83). Rand McNally.

Djemari M. Teknik Penyusunan Instrumen Tes dan Nontes (Yogyakarta: Metra Cendekia), 2008.

“Nazarbayev Intellectual Schools” Board dated August 27, 2020. (Accessed: 02 Fab. 2023). https://nis.edu.kz/Diana/npa/eng/CB_Model_NIS

Fang Yuqi, Kassymova G.K., Begimbetova G.A. How to improve the pre-school program? In the Case of China. Challenges of Science. Issue V, 2022, pp. 17-24. https://doi.org/10.31643/2022.03

Pratama H., Azman M., Zakaria N., & Khairudin, M. The effectiveness of the kit portable PLC on electrical motors course among vocational school students in Aceh, Indonesia. Kompleksnoe Ispolzovanie Mineralnogo Syra = Complex Use of Mineral Resources, 2022, 320(1), 75–87. https://doi.org/10.31643/2022/6445.09

Kenzhebaeva A.T., Sansyzbaeva D.B., Kassymova G.K. Psihologo-pedagogicheskie usloviia formirovaniia mezhkulturnoikompetencii u studentov [Psychological and Pedagogical Conditions for the Formation of Intercultural Competence in Students] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. 2022. – No1 (123), pp. 92–101. https://doi.org/10.47526/2022-1/2664-0686.08

Brookhart S.M., & Nitko A.J. (2019). Educational assessment of students (8th ed.). Boston, MA: Pearson

Asriadi A.M., Sulaiman Helmi, Kassymova G.K., Retnawati H., Samsul Hadi; Edi Istiyono (2022). Effect of Job Satisfaction on Service Quality mediated by Lecturer Performance at State Universities. Challenges of Science. Issue V, 2022, pp. 62-71. https://doi.org/10.31643/2022.08

Alisa Fikriyah, Kassymova G.K., Novita Nurbaiti, & Retnawati H. (2022 Use of technology in high school: A systematic review. Challenges of Science. Issue V, 2022, pp. 109-114. https://doi.org/10.31643/2022.14

Kenzhaliyev O.B., Ilmaliyev Z.B., Tsekhovoy A.F., Triyono M.B., Kassymova G.K., Alibekova G.Zh., Tayauova G.Zh. Conditions to facilitate commercialization of R & D in case of Kazakhstan, Technology in Society 67, 2021, 101792. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2021.101792

Жүктеулер

Жарияланды

2023-03-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ