ИННОВАЦИЯЛЫҚ STEM-БІЛІМ БЕРУ ТӘСІЛІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
1007 643
Кілт сөздер:
STEM, робот, Lego WeDo конструкторы, HUNAROBO конструкторы, инновациялық тәсіл, STREAM технологиясы.Аңдатпа
Мақала инновациялық STEM-білім берудің жаңа бағытын қалыптастыру жөнінде өзекті мәселені қарастыруға арналған. Зерттеудің мақсаты STEM-білім берудің мәні мен мазмұнын талдау, негізгі проблемалар мен қайшылықтарды анықтау, оны дамытудың негізгі тәсілдерін анықтау. Қойылған міндеттерді шешу үшін зерттеу пәні мен қойылған мақсатқа сай теориялық әдістер кешені қолданылды. Зерттеудің теориялық-әдіснамалық негізі жүйелік, құзыреттілік және тұлғалық-әрекеттік тәсілдер болды. STEM-білім беруді жүзеге асырудағы бірқатар маңызды проблемалар мен қарама-қайшылықтар көрсетілген, мәселен, дәстүрлі білім беру жүйесі XXI ғасырдың жұмыс күшін оқыту мен даярлаудың талаптары мен сұраныстарына толық жауап бермейді; STEM әдісі арқылы пәндерді оқыту барысындағы қиыншылықтар; физика-математикалық бейіндегі пәндердегі үлгерімнің төмен деңгейі, сондай-ақ нақты пәндерді шешу қабілетінің болмауы.
Мақалада STEM-білім берудің күрделілігі мен көп қырлылығы ерекше атап өтілді, соның нәтижесінде STEM-сауаттылықтың болмауына байланысты мәселелерді шешу үшін түрі, бағыты және күрделілік деңгейі бойынша алуан түрлі бағдарламалар әзірленуде. Осы бағдарламаларды әзірлеудің негізгі тәсілдеріне қысқаша сипаттама берілді, STEM-бағытта білім беруді реформалаудың негізгі факторлары белгіленді. Әлемнің барлық жетекші елдері атап өтілді.
Әдебиеттер тізімі
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Доклад всемирного экономического форума. [Электронный ресурс]. URL: http://reports.weforum.org/global-risks-2019/chapter-one/  (дата обращения 15.05.2019)
Аверин С.А., Маркова В.А. STEM-технологии в образовании: мода или реальность? // Ребенок в современном образовательном пространстве мегаполиса. Материалы IV Всероссийской научно-практической конференции / редактор-составитель А.И. Савенков. – М., 2017. – С. 193–202.
Бухинская Л.В. STEM в программе двенадцатилетнего обучения в Соединенных Штатах Америки // European research. – 2016. – №2 (13). – С. 99–101.
Репин А.О. Актуальность STEM-образования в России как приоритетного направления государственной политики // Научная идея. – 2017. – №1 (1). – С. 76–82.
Стрижак А.Е., Слипухина И.А., Полихун Н.И., Чернецкий И.С. STEM-образование: ключевые дефениции // Информационные технологии и средства обучения. – 2017. Т. 62. – №6. – С. 16–33.
Чемеков В.Н., Крылов Д.А. STEM – новый подход к инженерному образованию // Вестник Марийского государственного университета. – 2015. – №12. – С. 59–64.
Сейтвелиева С.Н. STEM-образование // Новые компьютерные технологии. – 2016. –№1 (8). – С. 96–97.
Ногайбаева Г., Жумажанова С. Развитие STEM-образования в мире и Казахстане // Образовательная страна. – 2016. – №20 (57). – С. 34–46.
Breiner J., Harkness S., Johnson C., Koehler C. What Is STEM? A Discussion About Conceptions of STEM in Education and Partnerships // School Science and Mathematics. – 2012. Volume112, Issue1. – P. 3–11. doi: 10.1111/j.1949-8594.2011.00109
Бурзалова Т.В. Учебно-исследовательская деятельность учащихся профильных математических классов как важный фактор воспитания // Вестник Брянского Государственного университета. – 2012. – №15. – С. 24–27.
Нурова Р.Ж. STEM-оқытудың жаңа әдістемесі және әлемдік білім берудің басты тренді // «IT технология және STEM оқытудың маңызы» аймақтық ғылыми-тәжірибелік конференция жинағы. – Атырау, 2021. – Б. 20–21.
REFERENCES
Doklad vsemirnogo ekonomicheskogo foruma [Report of the World Economic Forum]. [Elektronnyш resurs]. URL: http://reports.weforum.org/global-risks-2019/chapter-one/  (data obrasheniia 15.05.2019) [in Russian]
Averin S.A., Markova V.A. STEM-tehnologii v obrazovanii: moda ili realnost'? [Stem-technologies in education: fashion or reality] // Rebenok v sovremennom obrazovatelnom prostranstve megapolisa. Materialy IV Vserossiiskoi nauchno-prakticheskoi konferencii / redaktor-sostavitel A.I. Savenkov. – M., 2017. – S. 193–202. [in Russian]
Buhinskaia L.V. STEM v programme dvenadcatiletnego obucheniia v Soedinennyh Shtatah Ameriki [STEM in the twelve-year study program in the United States of America] // European research. – 2016. – №2 (13). – S. 99–101. [in Russian]
Repin A.O. Aktualnost STEM-obrazovaniia v Rossii kak prioritetnogo napravleniia gosudarstvennoj politiki [STEM education Relevance in Russia as a priority direction of state policy] // Nauchnaia ideia. – 2017. – №1 (1). – S. 76–82. [in Russian]
Strizhak A.E., Slipuhina I.A., Polihun N.I., Cherneckii I.S. STEM-obrazovanie: kliuchevye defenicii [STEM-education: key definitions] // Informacionnye tehnologii i sredstva obucheniia. – 2017. T. 62. – №6. – S. 16–33. [in Russian]
Chemekov V.N., Krylov D.A. STEM – novyi podhod k injenernomu obrazovaniiu [STEM – a new approach to engineering education] // Vestnik Mariiskogo gosudarstvennogo universiteta. – 2015. – №12. – S. 59–64. [in Russian]
Seitvelieva S.N. STEM-obrazovanie [STEM-education] // Novye kompiuternye tehnologii. – 2016. –№1 (8). – S. 96–97. [in Russian]
Nogaibaeva G., Jumajanova S. Razvitie STEM-obrazovaniia v mire i Kazahstane [Development of STEM education in the world and Kazakhstan] // Obrazovatelnaia strana. – 2016. – №20 (57). – S. 34–46. [in Russian]
Breiner J., Harkness S., Johnson C., Koehler C. What Is STEM? A Discussion About Conceptions of STEM in Education and Partnerships // School Science and Mathematics. – 2012. Volume112, Issue1. – P. 3–11. doi: 10.1111/j.1949-8594.2011.00109
Burzalova T.V. Uchebno-issledovatelskaia deiatelnost uchashihsia profilnyh matematicheskih klassov kak vajnyi faktor vospitaniia [Educational and research activity of students of specialized mathematical classes as an important factor of education] // Vestnik Brianskogo Gosudarstvennogo universiteta. – 2012. – №15. – S. 24–27. [in Russian]
Nurova R.J. STEM-oqytudyn jana adіstemesі jane alemdіk bіlіm berudіn basty trendі [New methods of STEM teaching and the main trend of World Education] // «IT tehnologiia jane STEM oqytudyn manyzy» aimaqtyq gylymi-tajіribelіk konferencija jinagy. – Atyrau, 2021. – B. 20–21. [in Kazakh]