Мұғалімдердің цифрлық құзыреттілігін қалыптастырудың құрылымдық-мазмұндық моделі

Авторлар

  • K. Беркімбаев Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • Г. Ниязова Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

білім берудегі цифрлық технологиялар, мұғалімдердің цифрлық педагогикалық құзыреттілігі, модель, педагогикалық модельдеу, мұғалімдердің цифрлық құзыреттілігін қалыптастырудың құрылымдық-мазмұндық моделі.

Аңдатпа

Мақала білім беру жүйесінің өзекті мәселелеріне арналған. Цифрлық технологиялардың білім беру әлеуеті, қашықтықтан оқыту технологияларын жедел дамыту оқыту әдістерінің, білім беруді іске асыру нысандарының өзгеруіне ықпал етеді. Цифрлық құзыреттілік мұғалімдердің кәсіби құзыреттілігінің ажырамас бөлігі екені анық, өйткені мұғалімдердің білім беруді жақсартудың қозғаушы күші болып табылатын заманауи цифрлық технологияларға негізделген оқыту технологияларын игеруі маңызды. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Ғылым комитеті қаржыландырған бұл зерттеу (Грант №AP09259047) білім беруді цифрлық трансформациялаудың алғышарттарын, білім беру құрылымын өзгертудің және оқу процесін ұйымдастырудың маңыздылығын ашады. Зерттеудің жалпы теориялық әдістері ретінде теориялық бағыттағы әдеби деректерді зерттеу және талдау; жүйелік-құрылымдық талдау; мұғалімдердің цифрлық құзыреттілігін қалыптастыру тәсілдерінің рөлін нақтылау және мұғалімдердің цифрлық құзыреттілігін қалыптастырудың құрылымдық-мазмұндық моделін әзірлеу әдістері қолданылды. Тиісті әдебиеттерді талдау негізінде мақала авторы мұғалімдердің сандық құзыреттілігін, олардың негізгі сипаттамаларын қалыптастырудың таңдалған тәсілдерінің артықшылықтарын атап өтеді. Цифрлық құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған тәсілдер (жүйелі, әрекеттік, аксиологиялық, тұлғалық-бағдарлы тәсілдер). зерттеудің әдіснамалық негізі ретінде пайдаланылған, бір-біріне қайшы келмейді, сонымен қатар бірін-бірі толықтырады, мұғалімнің цифрлық құзыреттілігін қалыптастырудың тұжырымдамасы мен құрылымдық-мазмұндық моделін құруға негіз болды. Мұғалімдердің сандық құзыреттілігін қалыптастырудың құрылымдық-мазмұндық моделі ұсынылды. Мұғалімдердің цифрлық құзыреттілігін қалыптастырудың құрылымдық-мазмұндық моделі компоненттерінің рөлі айқындалды.

Әдебиеттер тізімі

i-Scoop Digital transformation: online guide to digital business transformation. 2018. [Electronic resource] URL: https://www.i-scoop.eu/digitaltransformation.

Taşkiran A. Higher education in the digital age // Journal of open education practice and research. – 2017. – №3(1). – Р. 96–109.

Parlak B. Education in Digital Age: an analysis on opportunities and practices // Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences. – 2017. – 22(15). – P. 1741–1759.

Berkimbaev K.M., Niyazova G.Zh. The importance and models of forming the digital competence of teachers // Қарағанды университетінің хабаршысы. Педагогика сериясы. – 2021. – №3(103), шілде-тамыз-қыркүйек. – Б.124–133.

Уваров А.Ю. Образование в мире цифровых технологий: на пути к цифровой трансформации. – М.: Изд. дом ГУ-ВШЭ, 2018. – 168 с. 6. Smanov I., Boranbayeva A., Berkimbayev K., Arymbayeva K., Azhibekov K. Approaches to online learning: A study of the factors affecting teachers in a fully online faculty // Astra Salvensis. – 2018. – 6(1). – P. 631–639. 7. Burayeva Z., Berkimbayev K., Kerimbayeva B., Semiz K., Atikol B.U. Creativity potential management in a higher education context // International Journal of Educational Management. – 2020. – 34(9). – P. 1439–1456.

Рылеева А.С., Стефаник Ю.В. Модель формирования цифровой компетентности педагогов образовательной организации // МНКО. – 2021. – №2 (87). [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/model-formirovaniya-tsifrovoy-kompetentnosti-pedagogov-obrazovatelnoy-organizatsii (дата обращения: 29.11.2021)

Таубаева Ш.Т., Булатбаева А.А. Методология и методы педагогического исследования: учебное пособие. – Алматы: Қазақ университеті, 2020. – 214 c. 10. Александрова Е.А., Асадуллин Р.М., Богуславский М.В., Бобрышов С.В., Коршунова Н.Л., Рындак В.Г. Методология педагогики: монография / под общ. ред. В.Г.Рындак. – М.: ИНФРА-М, 2018. – 296 с.

Жүктеулер

Жарияланды

2021-12-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ