STEAM технологиясы білімгерлердің креативтілігін дамыту құралы ретінде: мектеп физика курсы мысалында

Авторлар

  • Ш. Раманкулов Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • А. Чорух Сакарья университеті
  • S. Полатұлы Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

STEAM технология, креативтілік, мектеп физикасы, білімгер, дидактикалық шарт.

Аңдатпа

Физика пән ретінде, ғылым мен техниканың, инженерлік салалардың
дамуына зор ықпал етеді. Физика сабақтарында құрал жабдықтармен жұмыс жасап, физикалық заңдармен құбылыстарды эксперименттік бақылаулардан өткізкен білімгер кез-келген практикалық іс-әрекеттерді орындауға дайын болады. Мектептерде демонстрациялық
кабинеттердің жетіспеушілігі немесе құрал жабдықтардың істен шығуы көптеген кедергілерді туындатады. Соның салдарынан мектеп бітіруші түлек техникалық - инженерлік мамандықтарды таңдау қызығушылығы төмен болады. Мектеп физика курсында физикалық заңдар мен құбылыстарды, тұжырымдарды, сұрақтар мен себептерді нақты іздей алатын, ғылыми әдебиеттерді дұрыс таңдау арқылы ақпаратты меңгеретін және жаңа нәтижелерге қол жеткізе алатын, озық техникалық құрал – жабдықтармен жұмыс жасай алуға бейімді
оқушыларды даярлау өзекті мәселелердің бірі болып табылады. STEAM білім беру негізінде оқушылардың физика саласындағы даярлығын дамыту, орта мектептеде жаратылыстану-техникалық және инженерлік құрамдас бөліктерінің әлсіреуі мәселелерін айқындау біздің
зерттеуіміздің мақсаты және жетекші идеясы болып табылады. Зерттеу барысында STEAМ-нің әлемдік практикасы зерделенді, академиялық мәліметтер базасындағы мақалаларға негізделген әдебиеттерге шолу жасалынды. Зерттеу нәтижелері осы саладағы академиялық
әдебиеттерде білімнің жеткіліксіздігін көрсетті. Мақалада мектеп физика курсын STEAM негізінде оқытудың озық технологиясын жасаудың дидактикалық шарттары, жаңа идеяларға жетелейтін әр-түрлі жобалармен жұмыс жасауға қабілетті креативті білімгерлердің санын
ұлғайтудың мүмкіндіктері келтірілді. Зерттеу нәтижелері мектеп базаларында STEAM негізінде жоғары технологиялық өнімді құруға мүкіндік береді.

Әдебиеттер тізімі

REFERENCES

Gulnara T. Shoiynbayeva, Adilkhan K. Shokanov, Zhaynagul K. Sydykova, Akmaral K. Sugirbekova, Bakytzhan A. Kurbanbekov. Methodological foundations of teaching nanotechnology when training future physics teachers // Thinking Skills and Creativity. – 2021. – Volume 42. 100970 https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100970

Ramankulov S., Dosymov Y., Turmambekov T., Azizkhanov D., Kurbanbekov S., Bekbayev, S. Integration of case study and digital technologies in physics teaching through the medium of a foreign language // International Journal of Emerging Technologies in Learning. – 2020. – №15(4). – P. 142–157. https://doi.org/10.3991/ijet.v15i04.11699

Badeleh A. The effects of robotics training on students’ creativity and learning in physics // Education and Information Technologies. – 2021. – №26(2). – Р. 1353–1365. https://doi.org/10.1007/s10639-019-09972-6

Shute V.J., Rahimi S. Stealth assessment of creativity in a physics video game // Computers in Human Behavior. – 2021. – Volume 116. – 106647. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106647

Pearce D.R., Oyama M., Moore D., Kitano Y., & Fujita E. Plurilingual STEAM and School Lunches for Learning? // International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education. – 2021. – №6(2)– Р. 33–57. https://doi.org/10.4018/ijbide.2021070103

Rico-Bautista N.A., Rico-Bautista D.W., & Arévalo-Pérez N. Construction of an amusement park using STEAM and LEGO education to participate in the science fair. // Journal of Physics: Conference Series. – 2021. – Vol. 1981. 012019 IOP Publishing Ltd. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1981/1/012019

Markus L., Sungkim S., & Ishak Mohd. Z.B. Issues and Challenges in Teaching Secondary School Quantum Physics with Integrated STEAM Education in Malaysia. // Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH). – 2021. – №6(5). – Р. 190–202. https://doi.org/10.47405/mjssh.v6i5.774

Bunyamin M.A.H., Talib C.A., Ahmad N.J., Ibrahim N.H., & Surif J. Current teaching practice of physics teachers and implications for integrated STEAM education. // Universal Journal of Educational Research. – 2020. – №8(5 A). – Р. 18–28. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081903

Казбекова Г.Н., Исмагулова Ж.С. Инновациялық STEM-білім беру тәсілін қалыптастыру // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2022. – №3(125). – Б. 200–210. https://doi.org/10.47526/2022-3/2664-0686.17

Abdel Radi, Prof. Dr. N. “STEAM” Curriculum for Physics Education and Science Fiction Development. // Journal of Research in Curriculum Instruction and Educational Technology. – 2020. – №6(2). – Р. 159–166. https://doi.org/10.21608/jrciet.2020.80186 11. Karmanov I.N. Implementation of project-based training at the department of physics of ssugt // Actual Problems of Education. – 2021. – №1. – Р. 59–62. https://doi.org/10.33764/2618-8031-2021-1-59-62

REFERENCES

Gulnara T. Shoiynbayeva, Adilkhan K. Shokanov, Zhaynagul K. Sydykova, Akmaral K. Sugirbekova, Bakytzhan A. Kurbanbekov. Methodological foundations of teaching nanotechnology when training future physics teachers // Thinking Skills and Creativity. – 2021. – Volume 42. 100970 https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100970

Ramankulov S., Dosymov Y., Turmambekov T., Azizkhanov D., Kurbanbekov S., Bekbayev, S. Integration of case study and digital technologies in physics teaching through the medium of a foreign language // International Journal of Emerging Technologies in Learning. – 2020. – №15(4). – P. 142–157. https://doi.org/10.3991/ijet.v15i04.11699

Badeleh A. The effects of robotics training on students’ creativity and learning in physics // Education and Information Technologies. – 2021. – №26(2). – Р. 1353–1365. https://doi.org/10.1007/s10639-019-09972-6

Shute V.J., Rahimi S. Stealth assessment of creativity in a physics video game // Computers in Human Behavior. – 2021. – Volume 116. – 106647. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106647

Pearce D.R., Oyama M., Moore D., Kitano Y., & Fujita E. Plurilingual STEAM and School Lunches for Learning? // International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education. – 2021. – №6(2)– Р. 33–57. https://doi.org/10.4018/ijbide.2021070103

Rico-Bautista N.A., Rico-Bautista D.W., & Arévalo-Pérez N. Construction of an amusement park using STEAM and LEGO education to participate in the science fair. // Journal of Physics: Conference Series. – 2021. – Vol. 1981. 012019 IOP Publishing Ltd. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1981/1/012019

Markus L., Sungkim S., & Ishak Mohd. Z.B. Issues and Challenges in Teaching Secondary School Quantum Physics with Integrated STEAM Education in Malaysia. // Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH). – 2021. – №6(5). – Р. 190–202. https://doi.org/10.47405/mjssh.v6i5.774

Bunyamin M.A.H., Talib C.A., Ahmad N.J., Ibrahim N.H., & Surif J. Current teaching practice of physics teachers and implications for integrated STEAM education. // Universal Journal of Educational Research. – 2020. – №8(5 A). – Р. 18–28. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081903

Kazbekova G.N., Ismagulova J.S. Innovaciialyq STEM-bіlіm beru tasіlіn qalyptastyru [Formation of Innovative STEM-education] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. –2022. –No3 (125).–B.200–210. https://doi.org/10.47526/2022-3/2664-0686.17 [In Kazakh]

Abdel Radi, Prof. Dr. N. “STEAM” Curriculum for Physics Education and Science Fiction Development. // Journal of Research in Curriculum Instruction and Educational Technology. – 2020. – №6(2). – Р. 159–166. https://doi.org/10.21608/jrciet.2020.80186 11. Karmanov I.N. Implementation of project-based training at the department of physics of ssugt // Actual Problems of Education. – 2021. – №1. – Р. 59–62. https://doi.org/10.33764/2618-8031-2021-1-59-62

Жүктеулер

Жарияланды

2022-12-29

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ