БАСТАУЫШ МЕКТЕПТЕ «РОБОТОТЕХНИКА» КУРСЫН ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІ

Авторлар

  • Б.С. УАЛИХАНОВА Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті
  • Н.С. ҚАРАТАЕВ Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті

Кілт сөздер:

білім беру ортасы, «Робототехника» курсы, бастауыш мектеп, оқу бағдарламасы, информатика курсы, білім берудегі робототехника ерекшеліктері.

Аңдатпа

Мақала бастауыш мектептің информатика пәнінде ақпараттық білім беру ортасын қолданудың жеке аспектілерін ашу мақсатындағы зерттеу нәтижелерін баяндауға арналған. Бастауыш мектептің 4-сынып оқушыларына арналған «Робототехника» курсының бағдарламасы мен оқыту әдістемесі келтірілген.
Сондай-ақ робототехниканың автоматтандырылған техникалық жүйені дайындайтын қолданбалы ғылым болып табылатыны, өндірістің дамуы үшін маңызды техникалық негіз болатынына тоқталып, мектептегі робототехника жоғары технологиялық техникамен жабдықталған, заманауи өмірге балаларды даярлаудың тәсілі екендігі айқындалып, әлемдегі адамзат өмір тіршілігінде роботты түрлі салада қолдану және робототехниканың даму преспективасы жоғары болып табылатыны көрсетілген. Сонымен қатар, техникалық шығармашылыққа ие болу – өскелең ұрпаққа көп мүмкіндікті ашатыны, бала ертеректен роботты құрып және игеріп үйренсе, ұлғайған шағында ауқымды жетістіктерге жететінін көрсеткен.
Қазіргі білім беру жүйесінің маңызды міндеті оқушылардың өзін–өзі дамыту мен өзін-өзі жетілдіру қабілетіне ие болатын оқу іс-әрекеттерін қалыптастыру болып табылатыны белгілі, яғни оқушылардың әлеуметтік тәжірибені саналы, белсенді игеруі арқылы қол жеткізу басты мақсат болатыны анық. Сондықтан да, бастауыш сыныптарға робототехниканы оқыту оқушылардың кейінгі білім алу іс-әрекетін, сондай-ақ ақпаратпен мақсатты түрде жұмыс істей білу және өңдеу, заманауи техникалық құралдар мен әдістерді қолдана білуі сияқты ақпараттық мәдениетті дамытуға ықпал етеді. Осыған орай мұғалімнің білім беру қызметі үшін теорияның алынған білімді нақты өнімге айналдыру жолында қолдану тәжірибесімен байланысы маңызды болатыны жазылған.
Зерттеу мақсатына сай бағдарлама құрастырудың нәтижесінде бастауыш мектепте «Робототехника» курсын оқытудың формасы мен әдістері анықталған. Сонымен қатар күтілетін нәтижелер нақтыланды, олар:
-бөлшектердің негізгі түрлерін жалғаудың атаулары мен әдістерін, қарапайым механизмдердің жұмыс принциптерін; қарапайым модельдерді жасау бірізділігін білу;
-сызбаларды оқи алу; жұмыс орындау кезінде тәртіпті сақтау; мұғалімнің басшылығымен модельге талдау жүргізу, оны дайындау ретін жоспарлау, технологиялық карта бойынша практикалық жұмыстың нәтижесіне бақылау; жеке, жұпта және топта жұмыс жасау; конструктормен жұмыс істеу кезінде қауіпсіздік ережелерін сақтау; модель бөлшектерін белгісіне қарай жіктеуді үйрену;
-мәселені шешу нұсқаларын ұсыну, соңғы нәтижені білу, мақсатқа жетудің құралдарын таңдап, іздену, мәселені шешу жоспарын құру, жұмыс барысында мақсатқа сәйкестігін салыстырып, қателік болса түзете білу.

Әдебиеттер тізімі

ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

Қазақстан Республикасының Тұңғыш Президенті Н. Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы. 27.01.2012 ж. Әлеуметтік–экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты [Электронды ресурс]. URL: //http://www.akorda.kz/ (қаралған күні 8.07.2022)

Власова О.С. Образовательная робототехника как средство освоения естественнонаучных дисциплин младшими школьниками // Инновационные образовательные конструкторы и робототехника в образовательном процессе: материалы Всероссийского форума. – Челябинск: ЧИППКРО, 2018. – 178 с.

Глухов П.П. Маркетирование образования будущего на основе пректной деятельности // Профессиональное самоопределение молодежи инновационного региона: проблемы и перспективы: сборник статей по материалам научно-практической конференции / под общей ред. О.Г. Смоляниновой. – Красноярск, 2013. – 215 с.

Дмитриева О.А. Анализ состояния и проблемы использования леготехнологий на уроках физики // Дистанционный образовательный портал «Продленка». [Электронный ресурс]. URL: http://www.prodlenkf.org/ (дата обращения 19.06.2022)

Попов В., Горбенко А. Алгоритмические проблемы алгебры, биоинформатики и робототехники ІХ. – M.: Palmarium Academic Publishing, 2012. – 372 c.

Копосов Д.Г. Первый шаг в робототехнику. 5–6-классы. Практикум. – М.: Бином. Лаборатория знаний, 2014. – 292 с.

Копосов Д.Г. Первый шаг в робототехнику. Практикум для 1–4 классов. – М.: Бином. Лабораториия знаний, 2012. – 292 с.

Ибашова А.Б., Сүлейменова Л.А. Бастауышта «Ақпараттық-коммуникациялық технология» курсын оқытудың теориялық-әдістемелік негіздері: монография. – Шымкент: Әлем, 2021. – 152 б.

Асилмаметова Р.Д., Ибашова А.Б., Байырбекова Л.М. Scratch бағдарламасын қолдана отырып информатика сабақтарында балалардың есептік ойлауын дамыту // Сборник научных статей РНПК «Молодой ученый, увлеченный наукой». – Шымкент, 2021. – С. 281–285.

Сыдыкова Ж.И., Ибашова А.Б. Методические основы создания информационно-образовательной среды в начальной школе по курсу «Scratch» в условиях SMART-образования // Сборник научных статей МНПК, посвященный 30-летию независимости и 310-летию Абылай хана «Независимость и историческая личность». – Шымкент, 2021. – С. 333–337.

Rusk N., Resnick M., Berg R., Pezalla-Granlund M. New pathways into robotics: Strategies for broadening participation // Journal of Science Education and Technology. – 2008. – V.17. – P. 59–69.

REFERENCES

Qazaqstan Respublikasynyn Prezidentі N. Nazarbaevtyn Qazaqstan halqyna Joldauy. 27.01.2012 j. Aleumettіk-ekonomikalyq jangyrtu – Qazaqstan damuynyn basty bagyty [Socio-economic modernization is the main direction of development of Kazakhstan] [Elektrondy resurs]. URL: //http://www.akorda.kz/ (qaralgan kunі 8.07.2022) [in Kazakh]

Vlasova O.S. Obrazovatelnaya robototehnika kak sredstvo osvoenia estestvennonauchnyh disciplin mladshimi shkolnikami [Educational robotics as a means of mastering natural science disciplines by younger students] // Innovacionnye obrazovatelnye konstruktory i robototekhnika v obrazovatelnom processe: materialy Vserossiiskogo foruma. – Chelyabinsk: CHIPPKRO, 2018. – 178 s. [in Russian]

Gluhov P.P. Marketirovanie obrazovaniya budushchego na osnove prektnoi deyatelnosti [Marketing of future education based on practical activity] // Professionalnoe samoopredelenie molodeji innovacionnogo regiona: problemy i perspektivy: sbornik statei po materialam nauchno-prakticheskoi konferencii / pod obshei red. O.G. Smolyaninovoi. – Krasnoyarsk, 2013. – 215 s. [in Russian]

Dmitrieva O.A. Analiz sostoyaniya i problemy ispolzovaniya legotehnologii na urokah fiziki. [Analysis of the state and problems of using legotechnologies in physics lessons] // Distancionnyi obrazovatelnyi portal «Prodlenka». [Elektronnyi resurs]. URL: http://www.prodlenkf.org/ (data obrasheniia 19.06.2022) [in Russian]

Popov V., Gorbenko A. Algoritmicheskie problemy algebry, bioinformatiki i robototehniki ІX [Algorithmic problems algebra, bioinformatics and robotics IX]. – M.: Palmarium Academic Publishing, 2012. – 372 c. [in Russian]

Koposov D.G. Pervyi shag v robototehniku. 5–6 klassy. Praktikum. – M.: Binom. Laboratoria znanii, 2014. – 292 s. [in Russian]

Koposov D.G. Pervyi shag v robototehniku [The first step in robotics] Praktikum dlya 1–4 klassov. – M.: Binom. Laboratoriiya znanii, 2012. – 292 s. [in Russian]

Ibashova A.B., Suleimenova L.A. Bastauyshta «Aqparattyq-kommunikaciyalyq tehnologiya» kursyn oqytudyn teoriyalyn-adіstemelіk negіzderі: monografiya [Theoretical and methodological bases of teaching the course «Information and communication technology» in elementary school: monograph]. – Shymkent: Alem, 2021. – 152 b. [in Kazakh]

Asilmametova R.D., Ibashova A.B., Bajyrbekova L.M. Scratch bagdarlamasyn qoldana otyryp informatika sabaqtarynda balalardyn eseptіk oilauyn damytu [Development of computational thinking of children in computer science classes using the Scratch program] // Sbornik nauchnyh statei RNPK «Molodoi uchenyi, uvlechennyi naukoi». – Shymkent, 2021. – S. 281–285. [in Kazakh]

Sydykova Zh.I., Ibashova A.B. Metodicheskie osnovy sozdaniya informacionno-obrazovatelnoi sredy v nachalnoi shkole po kursu «Scratch» v usloviyah SMART-obrazovaniya [Methodical principles of creating an information-educational environment in an elementary school according to the course «Scratch» in the conditions of SMART-education] // Sbornik nauchnyh statei MNPK, posvyashennyi 30-letiyu nezavisimosti i 310-letiyu Abylai hana «Nezavisimost i istoricheskaya lichnost». – Shymkent, 2021. – S. 333–337. [in Russian]

Rusk N., Resnick M., Berg R., Pezalla-Granlund M. New pathways into robotics: Strategies for broadening participation // Journal of Science Education and Technology. – 2008. – V. 17. – P. 59–69. [in English]

Жүктеулер

Жарияланды

2022-12-29

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ