Физика пәнінен белсенді оқыту әдістерін қолдану мәселелері және оны шешу жолдары

Авторлар

  • A. Сарыбаева Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • Ж. Дәрібай Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • Г. Самбетова Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

физика, жаратылыстану пәндері, белсенді оқыту әдістері, проблема, кейс.

Аңдатпа

Бұл мақалада жаңартылған оқыту бағдарламасы бойынша білім беру үдерісінде физика пәнінен белсенді оқыту әдістерін қолдану кезінде туындайтын мәселелер және оны шешу жолдары қарастырылады. Тақырып аясында ғылыми зерттеулерді жүргізуде құжаттарды талдау, анкеталау әдістеріне, нәтижелерге талдау жүргізілді. Отандық және шет елдік мақалаларға талдаулар жасалды. Зерттеулер нәтижесінде физика және жаратылыстану пәндері бойынша білім берушілердің оқытудың белсенді әдістерін қолдану кезінде туындайтын проблемалар, қиындықтар және оны шешудің бірқатар жолдары көрсетілді.
Сонымен қатар, белсенді оқыту әдістерінің жіктелуі мен артықшылықтары көрсетіледі. Физикадан белсенді оқыту дәрістері, практикалық сабақтардың мысалдары қарастырылады. Ол білімалушыларды күнделікті өмірден алынған теориялық проблемалар мен мәселелерді шешуге бағыттайды. Дәрісте, практикалық сабақтарда көлемді мәліметтерді жүйелеп беру қолайлы, мұнда тақырыптың басты мәселелері нақтыланып, материалдың өзіндік тұрғыдан игерудің әдістемелік нұсқаулары берілгені жайлы баяндалады.
Ғылыми зерттеулер нәтижесі жоғары оқу орнында және арнаулы оқу орындарында педагогикалық бағытта білім алатын студенттерге, жас мамандарға, мектеп қабырғасында және жоғары оқу орындарында білім беретін физика және жаратылыстану пәні мұғалімдеріне пайдалы, сонымен қатар көмекші құрал болуы мүмкін.

Әдебиеттер тізімі

Бабаев С.Б., Оңалбек Ж.К. Жалпы педагогика: Оқулық. – Алматы: Нұр-пресс, 2005. – 228 б.

Активные методы в педагогической и воспитательной деятельности в условиях реализации ФГОС (для слушателей Pedcampus) / Консалтинговая группа. – Москва: Финиум, 2014. – 221 с.

Білім мазмұнын жаңарту аясында (7–9-сыныптарда) «Физика» оқу пәнін оқыту бойынша әдістемелік ұсынымдар. Әдістемелік ұсынымдар. – Астана: Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2018. – 120 б. 4. Кузнецова Г.Д. Проблема качества образования в современной школе // Bысшая школа: опыт, проблемы, перспективы. – 2017. – С. 435–438. 5. Ozcan O., Gercek C. What are the pre-service physics teachers’ opinions about context based approach in physics lessons? // Procedia-Social and Behavioral Sciences. – 2015. – Т. 197. – С. 892–897. 6. Marušić M., Sliško J. High-school students believe school physics helps in developing logical but not creative thinking: Active learning can change this idea // European Journal of Physics Education. – 2017. – Т. 5. – №. 4. – С. 30–41. 7. Drăghicescu L.M. et al. Application of problem-based learning strategy in science lessons–Examples of good practice // Procedia-Social and Behavioral Sciences. – 2014. – Т. 149. – С. 297–301.

Deslauriers L. et al. Measuring actual learning versus feeling of learning in response to being actively engaged in the classroom //Proceedings of the National Academy of Sciences. – 2019. – Т. 116. – №. 39. – С. 19251–19257. 9. Смолкин А.М. Методы активного обучения. [Электронды ресурс]. URL: http://k67.mskcollege.ru.
6.&nbsp

Мұғалімге арналған нұсқаулық. «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ Педагогикалық шеберлік орталығы, 2015. – 48 б. 11. Куанышбаева З., Мамадияров М., Мусаева М. Белсенді оқыту тәсілдерінің тиімділігі. [Электронды ресурс]. URL: http://orleunursultan.kz/kz/2017/09/belsendi-o-y-tu-t-silderini-tiimdiligi 12. Девдариани Н.В. Требования к организации учебного процесса на основе активных методов обучения // Региональный вестник. – 2020. – №7. – С. 64–65. 13. Бодряков В.Ю., Воронина Л.В. Проблемы качества математического образования в педагогическом вузе и пути их решения // Педагогическое образование в России. – 2018. – №2. – С. 46–58. 14. Елена В.Ф. Активные методы обучения в системе высшего образования-современный взгляд на проблему обучения // Евразийский союз ученых. – 2020. – №3–4(72). – С. 14–26. 15. Киселев А.А. Использование активных методов в обучении студентов как современная проблема высшего образования // Образование, инновации, исследования как ресурс развития сообщества. – 2018. – С. 68–71. 16. Baran M., Maskan A., Yasar S. Learning Physics through Project-Based Learning Game Techniques // International Journal of Instruction. – 2018. – Т. 11. – №2. – С. 221–234.

Сарыбаева Ә.Х., Тұрмамбеков Т.А., Серікқызы А. Болашақ физика мұғалімдерінің функционалдық құзыреттілігін сын тұрғысынан ойлау технологиясы арқылы қалыптастыру // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2019. – №1. – Б.141–147.

Әлімов А. Интербелсенді әдістерді жоғары оқу орындарында қолдану: Оқу құралы. – Алматы, 2009. – 263 б.

Қойлық Н.О., Каупенбаева С.М. Оқу үрдісінде проблемалық оқытуды қолданудың тиімділігі: әдістемелік нұсқаулық. – Алматы: «Өрлеу» БАҰО» АҚФ ҚР ББЖҚБАРИ, 2019. – 38 б. 20. Метод case-study (кейс-стади). [Электронды ресурс]. URL: https://www.sites.google.com/site/metodcasestudy/lekcii].

Румянцева Р.В. Урок в конце года // Физика в школе. Научно-методический журнал. – 2002. – №3. – С. 33.

Иванова Т.А. Пушкинский урок // Физика в школе. Научно-методический журнал. – 2000. – №4. – С. 35.

Жүктеулер

Жарияланды

2021-09-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ