ЛОГИКАЛЫҚ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ОЙЛАУ ҚАБІЛЕТТЕРІН АРТТЫРУ

115 194

Авторлар

  • Л. АБДУЛЛАЕВА Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • М. КОШАНОВА Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

Логика, ойлау қабілеті, логикалық ойлау қабілеті, математикалық ойлау қабілеті, стандартты емес тапсырмалар, интуитивті ойлау, IQ, сауалнама, талдау, бақылау, эксперимент.

Аңдатпа

Мақалада авторлар мектептегі оқу процесінде оқушылардың ойлау қабілеттерін арттырудың өзекті мәселесін қарастырады. Бұл мәселе елімізде толық зерттелмеген және осы салада қосымша зерттеулерді қажет етеді. Мақалада оқушылардың ойлау қабілеттерін арттыру бойынша көптеген тапсырмалар келтірілген. Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту бағытындағы жұмыстарға педагогикалық талдау жасалынған және артықшылықтары айқындалып көрсетілген. Зерттеу жұмысын жүргізу кезінде әдебиеттерді талдау, стандартты емес тапсырмаларға педагогикалық талдау, сауалнама, бақылау, педагогикалық эксперимент жүргізілді. Зерттеулер нәтижесінде оқушылардың ойлау қабілеттерін арттыруға бағытталған тапсырмалар құрастырылды. Зерттеу барысында сауалнама алынды. Осы зерттеу нәтижесінде оқушылардың көпшілігінде есептерді шығару барысында логикалық ойлау қабілеттері кей тақырыптарда төмен екені анықталды. Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін арттыру үшін математикадан стандартты емес тапсырмалар түріндегі қосымша материалды енгізу қажет, бұл оқудың тиімділігін арттырып, оқу процесіне барлық оқушыларды бейімдеуге мүмкіндік береді деген қорытынды жасалды. Авторлар сабақта оқушылардың логикалық және интуитивті ойлауын дамыту үшін мұғалімдерге практикалық ұсыныстар береді. Бұл мақала және зерттеу нәтижелері жалпы білім беретін мектептердің мұғалімдеріне, жас ғалымдарға, болашақта IQ көтергісі келетін тұлғаларға қызықты болады.

Әдебиеттер тізімі

ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

Г.И. Малыхина. Логика. Вышэйшая школа. – Минск, 2021. – С. –15–17.

M.H. Ash-Shiddieqy, A. Suparmi, W. Sunarno. The effectiveness of module based on guided inquiry method to improve students’ logical thinking ability // Journal of Physics. – 2018. – Vol.1006. – P. – 2.

M. Kholil. Students’ creative thinking skills in solving mathematical logic problem with open-ended approaches // Journal of Physics: Conference Series. – 2020. – Vol.1465. – P.2.

Barbara S. Edwards, Ed Dubinsky, Michael A. McDonald. Advanced Mathematical thinking // Mathematical Thinking and Learning. – 2009. – Vol.7. – P. – 15–25. http://doi.org/10.1207/s15327833mtl0701_2

A.A. Vetrov. Mathematical logic and modern formal logic // Soviet studies in philosophy. – 2014. – Vol.3. – P. – 24-33. http://doi.org/10.2753/RSP1061–1967030124

К. Останов, С.Х. Сиддикова. Развитие творческого мышления учащихся при решении логических задач // Научно-теоретический журнал «Наука и образование сегодня». – 2021. – №4 (63). – С. – 79–81.

Е.И. Дунькович, Е.П. Гринько. Логические задачи как средство развития мышления школьников. Молодежь в науке и творчестве: материалы международной научно-практической конференции обучающихся. – Гжель, 2015. – С. – 79–81.

Г.Ө. Балмағанбетова. Математика сабағында оқушылардың қисынды ойлау қабілетін дамыту // Х.Досмұхамедов атындағы Атырау МУ Хабаршысы. – 2016. – №2 (41). – Б. – 200–206.

А.Қ. Бекболғанова. Математика сабағында оқушылардың логикалық ойлауын дамыту // Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің Хабаршысы. – А. – 2020. – №1(81). – Б. – 63–70.

Р. Тасболатова, А. Мухаметнур. Оқушылардың математикалық сауаттылығын дамытудағы логикалық есептер // Материалы Международной научно-практической конференции. – Талдықорған – 2022. – Б. – 249–256.

REFERENCES

G.I. Malihina. Logika. Visheishaya shkola. [High school] – Minsk, 2021. – S. – 15–17. [In Russian]

M.H. Ash-Shiddieqy, A.Suparmi, W.Sunarno. The effectiveness of module based on guided inquiry method to improve students’ logical thinking ability // Journal of Physics. – 2018. – Vol. 1006. – P. – 2.

M. Kholil. Students’ creative thinking skills in solving mathematical logic problem with open-ended approaches // Journal of Physics: Conference Series. – 2020. – Vol. 1465. – P. – 2.

Barbara S. Edwards, Ed Dubinsky, Michael A. McDonald. Advanced Mathematical thinking // Mathematical Thinking and Learning. – 2009. – Vol.7. – P. – 15–25. http://doi.org/10.1207/s15327833mtl0701_2

A.A.Vetrov. Mathematical logic and modern formal logic // Soviet studies in philosophy. – 2014. – Vol. 3. – P. – 24–33. http://doi.org/10.2753/RSP1061-1967030124

K. Ostanov, S.H. Siddikova. Razvitie tvorcheskogo mishleniya uchaschihsya pri reshenii logicheskih zadach. [Development of students’ creative thinking in solving logical problems] // Nauchno-teoreticheskii jurnal «Nauka i obrazovanie segodnya». – 2021. – №4(63). – S. – 79–81. [In Russian].

E.I. Dunkovich, E.P. Grinko. Logicheskie zadachi kak sredstvo razvitiya mishleniya shkolnikov. [Logical tasks as a means of developing students’ thinking] Molodej v nauke i tvorchestve: materiali mejdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferencii obuchayuschihsya. – Gjel, 2015. – S. – 79–81. [In Russian].

G.O. Balmaganbetova. Matematika sabaginda okushilardin kisindi oilau kabiletin damitu. [Development of students’ logical thinking in math lessons] // Kh.Dosmuhamedov atindagi Atirau MU Habarshisi. – 2016. – №2 (41). – B. – 200–206. [In Kazakh].

A.K. Bekbolganova. Matematika sabaginda okushilardin logikalik oilauin damitu. [Development of students’ logical thinking in math lessons] // Kazak ulttik kizdar pedagogikalik universitetinin Habarshisi. – А. – 2020. – №1(81). – В. – 63–70. [In Kazakh].

R. Tasbolatova, A. Muhametnur. Okushilardin matematikalik sauattiligin damitudagi logikalik esepter. [Logical tasks in the development of mathematical literacy of students] // Materiali Mejdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferencii. – Тaldykorgan – 2022. – B. – 249–256. [In Kazakh].

Жүктеулер

Жарияланды

2023-06-30