Физикадағы цифрлық оқу-әдістемелік кешенді құрудың негізгі дидактикалық принциптері
19 20
Кілт сөздер:
оқу-әдістемелік кешен, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, оқытушы, сандық технологиялар, физика.Аңдатпа
Бұл жұмыста физикадағы цифрлық оқу-әдістемелік кешенді құрудың іргелі дидактикалық принциптері сипатталған. Ол оқытуды дараландыру, мұғалім мен оқушының өзара әрекеттесуі, материалдардың интерактивтілігі, қол жетімділігі мен пайдаланудың қарапайымдылығы, сонымен қатар тиімді оқыту үшін заманауи технологияларды барынша пайдалану сияқты аспектілерді қамтиды. Интерактивті тапсырмаларды әзірлеуге, материалды визуализациялауға, білімді бағалауға, кері байланыс алуға назар аударылады. Бұл кешен оқуды тиімді ұйымдастыруға және оқушылардың ынтасын арттыруға арналған. Көрсетіліп сипатталған тәсіл оқуды студенттер үшін тартымды, қолжетімді және тиімді етеді. Ең алдымен, оқу процесін дараландыру принципі қарастырылған. Цифрлық оқу-әдістемелік кешен әр оқушыға өзінің қабілеттері мен қажеттіліктерін пайдалануға мүмкіндік беретін әр түрлі деңгейдегі тапсырмалар ұсынылған. Студенттердің оқу процесіне белсенді қатысуы тағы бір маңызды қағида болып табылады. Интерактивті жаттығулар, зертханалық жұмыстар, физикалық құбылыстарды визуализациялау оқушылардың оқу процесіне белсенді қатысуын ынталандыру үшін цифрлық кешенге енгізілуі керек. Цифрлық оқу-әдістемелік кешенді құру кезінде іргелі принциптерді, сондай-ақ олардың нақты әлеммен байланысы және қолданылуы ескеріледі. Студенттер үшін зерттелген физикалық заңдылықтар мен құбылыстардың күнделікті өмірде қалай қолданылатынын көру маңызды. Бұл студенттердің пәнді оқуға деген қызығушылығы мен ынтасын арттырады. Осы дидактикалық принциптерге негізделген физикадағы цифрлық оқу-әдістемелік кешен білім беру сапасы мен оқу процесінің тиімділігін арттыруға ықпал етеді. Оқушылардың физиканы терең түсінуіне ықпал ететін цифрлық оқу-әдістемелік кешен ұсынылды. Сондай-ақ студенттердің физиканы оқуға деген ынтасы мен қызығушылығын арттыру үшін білім беру процесінде заманауи цифрлық технологиялар көрсетілді. Бұл принцип оқытудың орталығында оқушының жеке тұлғасы оның жеке қасиеттерінің жиынтығында болады деп айқындайды. Бұл дидактикалық принцип сабақ процесінде студенттердің жеке ерекшеліктерін ескеруді қамтиды. Дербес және топтық оқытуды қоса алғанда, цифрлық оқу-әдістемелік кешені бар оқушылардың жұмысын ұйымдастырудың әдістері мен нысандары анықталды. Мақсаттар мен міндеттер білім беру процесінің заманауи талаптарына жауап беретін физика бойынша біртұтас және тиімді цифрлық оқу-әдістемелік кешен құруға көмектесті.
Әдебиеттер тізімі
Гончаренко Г.С. Цифровые учебники как средство обучения иностранным языкам // Региональная научно-методическая конференция «Современные информационные технологии в образовании: опыт, проблемы, перспективы». – 2016. – №6. – С. 75–77.
Мельников В.Б. Цифровые образовательные ресурсы и электронные учебники в современном образовательном процессе // Педагогическое мировоззрение. – 2019. – №4. – С. 114–115.
Левиптес Д.Г. Теоретические основы моделирования образовательных технологий в условиях послевузовского образования педагогов: Автореф. ... док. пед. наук. – СПб., 2008. – 48 с.
Harris J. Rewired: Understanding the iGeneration and the Way They Learn. – Stenhouse Publishers, 2009. – 256 p.
Алдабергенова А.О., Есенгабылов И.Ж. Дидактические возможности мобильных технологий // «XIV Торайғыров оқулары» атты Халықаралық ғыл.-прак. конф. – Павлодар: Торайғыров атындағы ун., 2022. – Б. 557–581.
Симоненко В.В., Гаврилов А.В. Использование цифровых технологий в образовательном процессе // Журнал научных публикаций аспирантов и докторантов. – 2018. – №4. – С. 37–46.
Филяева Н.А. Принципы дидактического проектирования информационных образовательных сред // Информационная технология в образовании. – 2017. – №4. – С. 21–29.
Абил А.С., Капина Э.А., Сугралиева А. Роль информационных технологий в цифровой трансформации высшего образования // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2023. –№3(129). – Б. 345–359. https://doi.org/10.47526/2023-3/2664-0686.26
Вяльдин М.В. Информационное планирование содержания физики: Методические советы начинающему. – М.: ВЛАДОС, 2003. – 208 с.
Sharples M., Taylor J., Vavoula G. A Theory of Learning for the Mobile Age. // In: R. Andrews, C. Haythornthwaite (Eds.). The Sage Handbook of E-Learning Research. – SAGE Publications, 2007. – P. 221–247.
Mayer R.E. Learning and Instruction. – Routledge, 2008. – 560 p.
Siemens G. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. – 2005. – №2(1). – P. 3–10.
Елманова В.К. Формирование гностических умений будущих педагогов: дис. … канд. пед. наук. – Л., 1973. – 183 с.
Шаронова Н.В. Формирование научного мировоззрения при изучении физики: дисс. … канд. пед. наук. – М., 2004. – 116 с.
Исабекова Г.Б., Дүйсенова Н.Т. Цифрлы білім беру жағдайындағы мектеп пен мұғалімнің құзыреттілігін арттыру мәселесі // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2022. – №4(126). – Б. 133–143. https://doi.org/10.47526/2022-4/2664-0686.11
Бисенгалиева А.М., Дюсегалиева К.О. ЖОО-да қашықтықтан оқытудың заманауи технологияларын меңгеру // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2022. – №1(123). – Б. 136–143. https://doi.org/10.47526/2022-1/2664-0686.12
Sarybayeva A.H., Daribay Zh.Zh., Sambetova G.K. Problems of Application of Active Learning Methods in Physics and Methods of Solution // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2021. – №3 (121). – Б. 147–159. https://doi.org/10.47526/habarshy.v3i121.742
REFERENCES
Goncharenko G.S. Cifrovye uchebniki kak sredstvo obuchenia inostrannym iazykam // Regionalnaia nauchno-metodicheskaia konferencia “Sovremennye informacionnye tehnologii v obrazovanii: opyt, problemy, perspektivy”. [Digital textbooks as a means of teaching foreign languages // Regional Scientific and Methodological Conference “Modern information technologies in education: experience, problems, prospects”]. – 2016. – №6. – 75 c. [in Russian]
Melnikov V.B. Cifrovye obrazovatelnye resursy i elektronnye uchebniki v sovremennom obrazovatelnom processe [Digital educational resources and electronic textbooks in the modern educational process] // Pedagogicheskoe obozrenie. – 2019. – №4. – S. 114–115. [in Russian]
Leviptes D.G. Teoreticheskie osnovy modelirovania obrazovatelnyh tehnologiy v usloviah poslediplomnogo obrazovania pedagogov. [Theoretical foundations of modeling educational technologies in the conditions of postgraduate education of teachers]: Avtoref. … dok. ped. nauk. – SPb., 2008. – 48 s. [in Russian]
Harris J. Rewired: Understanding the iGeneration and the Way They Learn. – Stenhouse Publishers, 2009. – 256 p.
Aldabergenova A.O., Esengabylov I.J. Didakticheskie vozmojnosti mobilnyh tehnologi [Didactic possibilities of mobile technologies] // «XIV Toraigyrov oqulary» atty Halyqaralyq gyl.-prak. konf. – Pavlodar: Toraigyrov atyndagy un., 2022. – B. 557–581. [in Russian]
Simonenko V.V., Gavrilov A.V. Ispolzovanie cifrovyh tehnologiy v obrazovatelnom processe [The use of digital technologies in the educational process] // Jurnal nauchnyh publikaciy aspirantov i doktorantov. – 2018. – №4. – S. 37–46 [in Russian]
Filiaeva N.A. Principy didakticheskogo proektirovania informacionnyh obrazovatelnyh sred [Principles of didactic design of information educational environments] // Informacionnaia tehnologia v obrazovanii. – 2017. – №4. – S. 21–29 [in Russian]
Abil A.S., Kapina E.A., Sugralieva A. Rol informacionnyh tehnologiy v cifrovoi transformacii vysshego obrazovania [The role of information technology in the digital transformation of higher education] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2023. – №3(129). – B. 345–359. https://doi.org/10.47526/2023-3/2664-0686.26 [in Russian]
Vialdin M.V. Informacionnoe planirovanie soderjania fiziki: Metodicheskie sovety nachinaiushemu [Information planning of physics content: Methodological tips for beginners]. – M.: VLADOS, 2003. – 208 s. [in Russian]
Sharples M., Taylor J., Vavoula G. A Theory of Learning for the Mobile Age. // In: R. Andrews, C. Haythornthwaite (Eds.). The Sage Handbook of E-Learning Research. – SAGE Publications, 2007. – P. 221–247.
Mayer R.E. Learning and Instruction. – Routledge, 2008. – 560 p.
Siemens G. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. – 2005. – №2(1). – P. 3–10.
Elmanova V.K. Formirovanie gnosticheskih umeniy budushih pedagogov: dis. … kand. ped. nauk. [Formation of gnostic skills of future teachers: dis.]. – L., 1973. – 183 s. [in Russian]
Sharonova N.V. Formirovanie nauchnogo mirovozzrenia pri izuchenii fiziki: dis. … kand. ped.nauk. [Formation of a scientific worldview in the study of physics: dis.]. – M., 2004. – 116 s. [in Russian]
Isabekova G.B., Duisenova N.T. Cifrly bіlіm beru jagdaiyndagy mektep pen mugalіmnіn quzyrettіlіgіn arttyru maselesі [The problem of improving the competence of the school and teacher in the context of digital education] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2022. – №4(126). – B. 133–143. https://doi.org/10.47526/2022-4/2664-0686.11 [in Kazakh]
Bisengalieva A.M., Diusegalieva K.O. JOO-da qashyqtyqtan oqytudyn zamanaui tehnologialaryn mengeru [Mastering modern technologies of distance learning in universities] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2022. – №1(123). – B. 136–143. https://doi.org/10.47526/2022-1/2664-0686.12 [in Kazakh]
Sarybayeva A.H., Daribay Zh.Zh., Sambetova G.K. Problems of Application of Active Learning Methods in Physics and Methods of Solution // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2021. – №3 (121). – B. 147–159. https://doi.org/10.47526/habarshy.v3i121.742