Стратегия разрешения конфликтных ситуаций в студенческой среде

198 157

Авторлар

  • С. ҚАЛҚАБАЕВА М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
  • З. ТАЛХАНБАЕВА Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • А. ҚАЛҚАБАЕВ Мирас университеті

Кілт сөздер:

эмоция, тұрақсыздық, конфликт, стратегия, әдіс, қақтығыс жағдайлар, Томас тесті, орта.

Аңдатпа

Мақалада студенттер мен жеке тұлғалардың даулы мәселелерін шешудің маңыздылығы айтылған, бұл мәселелерді дер кезінде шешу ұжымда қалыпты психологиялық ортаны құрудың басты шарты болып табылатындығы зерттеу нәтижелерінде айқындалған. Студенттік ортадағы қақтығыс жағдайлардан соң ұжымда жағымсыз эмоционалды фон пайда болады, тұлғаның эмоциялық көңіл-күйінің тұрақсыздануы орын алады. Студент дел-сал күйде болып, оқшауланып, әрі ешкіммен сөйлескісі келмейді. Ең қауіптісі, мұндай эмоционалды күйдің оқуға деген қызығушылықты жоя алатындығы анықталды.
Мақалада студенттердің арасында үйлесімді қарым-қатынас жасау және ішінара кездесетін өзара қақтығыстардың алдын алу, үйлесімді қарым-қатынас жасау қабілеті бағаланып, оны шешу жолындағы студенттер әрекетінің стратегиясы құрастырылды. Қақтығыстық жағдайлардағы студенттердің алғашқы әрекетін салыстырмалы талдау нәтижелері берілген. Нәтижелер талдауы салыстырмалы топтардың көпшілігі келіссөзге келу мен әріптестік тәсілдерін қақтығыс жағдайынан шығудың ең тиімді әдісі ретінде көрсетті.

Әдебиеттер тізімі

Леонов Н.И. Конфликты и конфликтное поведение. Методы изучения: учеб. пособие / Н.И. Леонов. – СПб.: Питер, 2015. – 240 с.

Лаптева О.И. Конфликтологическая компетентность как вид профессиональной компетенции будущего специалиста // Внутривузовская система обеспечения качества подготовки специалистов-гуманитариев в модульной образовательной технологии: материалы науч.-метод. конф. – Новосибирск: НГУ, 2016. – С. 125–140.

Шупейко И. Г., Борбот А. Ю., Доморацкая Е.М., Пархоменко Д.А. Основы психологии и педагогики: практикум для студентов всех специальностей и всех форм обучения. – Минск: БГУИР, 2008. – 91 с.

Шегебаева Т. Топтағы тұлғааралық қарым-қатынастарды зерттеу // Мектептегі психология = Психология в школе. – 2014. – №1. – Б. 21–23.

Posner, M.I. & DiGirolamo, G.J. (2000). Cognitive Neuroscience: Origins and Promise, Psychological Bulletin, 126:6, p. 873–889.

Shyrochyn, V.P. Arhitectonics of Thinking: The Conception of Human Brain Organization as Multiprocessing System [англ.] / V.P. Shyrochyn, V.E. Mukhin // Proc. of the 3rd International Workshop on Artificial Neural Networks and Intelligent Information Processing. ANNIP-2007, Angers, France, INSTICC-Press, Portugal. – Angers, France, 2007. – №1. – С. 21–29.

Анцупов А.Я., Шипилов А.И. Конфликтология: Учебник для вузов. – М.: ЮНИТИ, 2014. – 551 с.

Конфликт. Классификация конфликтов // Пси-фактор. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psyfactor.org/personal/personal10-12.htm =2017.

Методы управления конфликтами // Психология от А до Я. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psyznaiyka.net/view-conflictology.html?id=2017. 10. Охременко И. Тактики поведения в конфликтной ситуации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://psychologies.today/taktiki-povedeniya-v-konfliktnoj-situacii/=2016.

Щербаков И.Д. Конфликты в организации, причины их возникновения и способы разрешения // Экономика и менеджмент инновационных технологий. – 2014. – №3. – Ч. 1. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ekonomika.snauka.ru/2014/03/4610.

Алтынбеков А., Мейрбеков Т.П., Абусейтов Б.З., Оразбекұлы Қ. Шәкәрім шығармашылығындағы әлеуметтік-педагогикалық, тәлімдік ойлар // Ясауи университетінің Хабаршысы. – 2019. – №2. – Б. 81–90.

Томас-Килманн: 30-летний опыт в разрешении конфликтов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://eu.themyersbriggs.com/ru-RU/tools/TKI/TKI%20history=2018.

Тест Томаса-Килманна на поведение в конфликтной ситуации конфликте // Psytests org: Психологические тесты онлайн [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psytests.org/interpersonal/thomas.html=2017.

Жүктеулер

Жарияланды

2021-03-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ