Қазақстандық ағылшын тілін шет тілі ретінде үйренушілердің көп-сенcорлық қабілеттерін қалыптастыруына аудиокітап тыңдау кезінде оқуының әсері

49 74

Авторлар

  • З. Халматова Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • Л. Қазыханқызы Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
  • M. Сейтова Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

Кілт сөздер:

тыңдау кезінде оқу, тек тыңдау, аудиокітаптар, қазақстандық ағылшын тілін үйренушілер, оқу және тыңдап түсіну, мультисенсорлық қабілеттер.

Аңдатпа

Аудиокітаптарды тыңдау кезінде оқу (RWL) оқуды түсіну және жалпы сауаттылық дағдыларын жақсартудың тиімді құралы болуы мүмкін. Аудиокітаптар – қайта кодтау немесе еркін сөйлеуде қиналатын студенттер үшін түсінуді жақсартатын есту тәжірибесін қамтамасыз етеді. Аудиокітаптарды тыңдайтын студенттер баяндаушы көрсеткен жылдамдықты, экспрессияны және просодияны іштей қабылдай алады, бұл өз кезегінде олардың еркін оқуын жақсартуға ықпал етеді.
Бұл зерттеудің мақсаты қазақ тілді ағылшын тілін үйренушілердің көру және есту арқылы оқыту сияқты мультисенсорлық оқу қабілеттерін арттыру үшін аудиокітаптарды тыңдау кезінде оқу (RWL) әсерін анықтау болып табылады.
Оқушылардың мультисенсорлық оқу қабілеттерін жақсарту үшін аудиокітаптарды тыңдау кезінде оқуды пайдалану мен тек тыңдап түсіну (LO) арасындағы себеп-салдар байланысын анықтау үшін эксперименттік зерттеу дизайны пайдаланылды. Бұл зерттеуді жүргізуде эксперименттік дизайн қолданылды, онда бақылау және эксперименталды болып бөлінген топтарда зерттеу жүргізілді. Қатысушылар Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университетінің филология факультетінде ағылшын тілін міндетті курс ретінде оқып жатқан 1-курс студенттері болды. Деректерді жинау және талдау үшін сандық деректерді жинау әдісі қолданылды. Деректерді талдау үшін тәуелсіз үлгілер t-тесті және жұптастырылған үлгілер t-тесті тұрғысынан қорытынды статистика пайдаланылды.
Нәтижелер романның аудиокітабын тыңдау кезінде оқу арқылы қолдануды тапсырған эксперименталды топ студенттерінің романды тек тыңдаумен шектелген бақылау тобының студенттеріне қарағанда жақсы нәтиже көрсеткенін көрсетті. Тиісінше, бұл қазақ тілді үйренушілердің мультисенсорлық оқу қабілеттерін дамытудағы аудиокітаптарды тыңдау кезінде оқу әсерінің жоғары екенін мақұлдайды. Осылайша, аудиокітаптарды тек қана тыңдайтындармен салыстырғанда тыңдау кезінде оқу арқылы тыңдаушылардың мультисенсорлық бейімділіктерін жақсарта алады деп айтуға болады.

Әдебиеттер тізімі

Have I., Pedersen B.S. Reading audiobooks // Beyond Media Borders. Volume 1: Intermedial Relations among Multimodal Media. – 2021. – P. 197–216. (eBook) https://doi.org/10.1007/978-3-030-49679-1

Sekścińska I., Olszańska M. The importance of audiobooks in English language teaching // Polish Journal of Applied Sciences. – 2019. – V. 4. – №4. – P. 143–149.

Vandergrift L. Recent developments in second and foreign language listening comprehension research // Language teaching. – 2007. – V. 40. – №3. – P. 191–210.

James C.C. Engaging reluctant readers through audiobook project // International Journal on E-Learning Practices (IJELP). – 2017. – V. 2. – P. 82–102.

van Staden A., Purcell N. Multisensory learning strategies to support spelling development: A case study of second-language learners with auditory processing difficulties // International Journal on Language, Literature, and Culture in Education. – 2016. – V. 3. – №1. – P. 40–61.

Kartal G., Simsek H. The effects of audiobooks on EFL students’ listening comprehension // The Reading Matrix: An International Online Journal. – 2017. – V. 17. – №1. – P. 112–123.

Chang A.C.S. Gains to L2 listeners from reading while listening vs. listening only in comprehending short stories // System. – 2009. – V. 37. – №4. – P. 652–663.

Hill D.R. Survey. Graded readers // ELT journal. – 2001. – V. 55. – №3. – P. 300–324.

Brown R. Extensive listening in English as a foreign // Language Teacher. – 2007. – V. 31. – P. 15–19.

Brown R., Waring R., Donkaewbua S. Incidental vocabulary acquisition from reading, reading-while-listening, and listening to stories // Reading in a Foreign Language. – 2008. – №20. – №2. – P. 136–163.

Chang A.C.S. The Effect of Reading While Listening to Audiobooks: Listening Fluency and Vocabulary Gain // Asian Journal of English Language Teaching. – 2011. – V. 21. – P. 43–64.

Verlaan W., Ortlieb E. Reading while listening: Improving struggling adolescent readers’ comprehension through the use of digital-audio recordings // What’s hot in literacy. – 2012. – P. 30–36. [Electronic resource]. URL: http://www.texasreaders.org/first-yearbook.html (date of access 12.01.2024)

Van Vu D., Peters E. Learning Vocabulary from Reading-only, Reading-while-listening, and Reading with Textual Input Enhancement: Insights from Vietnamese EFL Learners // RELC Journal. – 2020. – V. 53. – №1. – P. 85–100.

Tragant E., Vallbona A. Reading while listening to learn: Young EFL learners’ perceptions // ELT journal. – 2018. – V. 72. – №4. – P. 395–404.

Teng F. Incidental vocabulary acquisition from reading-only and reading-while-listening: A multi-dimensional approach // Innovation in Language Learning and Teaching. – 2018. – V. 12. – №3. – P. 274–288.

Granena G., Muñoz C., Tragant E. L1 reading factors in extensive L2 reading-while-listening instruction // System. – 2015. – V. 55. – P. 86–99.

Gobel P., Kano M. Implementing a year-long reading while listening program for Japanese University EFL students // Computer Assisted Language Learning. – 2014. – V. 27. – №4. – P. 279–293.

Tangkakarn B., Gampper C. The Effects of Reading-While-Listening and Listening-before-Reading-While-Listening on Listening and Vocabulary // International Journal of Instruction. – 2020. – V. 13. – №3. – P. 789–804.

Artikasari M.P., Anugerahwati M. Implementing Podcast with Transcript Through Reading-While-Listening Strategy to Improve Students’ Listening Comprehension // Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan. – 2022. – V. 7. – №12. – P. 603–611.

Tusmagambet B. Effects of Audiobooks on EFL Learners' Reading Development: Focus on Fluency and Motivation // English Teaching. – 2020. – V. 75. – №2. – P. 41–67.

Shvaikovskiy A.S., Lipatova D.R. Ways of Using Digital Technologies for Development of Receptive Skills in English Language Classroom // “Language and identity in the digital age: social media, online communication and language use” International scientific-practical conference. – Fergana, 2024. – P. 72–82.

Hinkelmann K., Kempthorne O. Design and analysis of experiments, volume 1: Introduction to experimental design. – John Wiley & Sons, 2007. – V. 1. – 672 p.

Day R.R. et al. Extensive reading in the second language classroom // RELC Journal. – 1998. – V. 29. – №2. – P. 187–191.

Smith R. Transforming a non-reading culture // Successful strategies for extensive reading. – 1997. – P. 30–43.

Amer A.A. The effect of the teacher's reading aloud on the reading comprehension of EFL students // ELT Journal. – 1997. – V. 51. – №1. – P. 43–47.

Dhaif H. Reading aloud for comprehension // Reading in a Foreign Language. – 1990. – №7. – P. 457–464.

Kimberlin C.L., Winterstein A.G. Validity and reliability of measurement instruments used in research // American journal of health-system pharmacy. – 2008. – V. 65. – №23. – P. 2276–2284.

HR G., Aithal P.S. Choosing an Appropriate Data Collection Instrument and Checking for the Calibration, Validity, and Reliability of Data Collection Instrument Before Collecting the Data During Ph. D. Program in India // International Journal of Management, Technology, and Social Sciences (IJMTS). – 2022. – V. 7. – №2. – P. 497–513.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-09-30

Журналдың саны

Бөлім

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПӘНДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ