УНИВЕРСИТЕТТЕ ХИМИЯНЫ ОҚЫТУ ПРОЦЕСІНДЕ ВИЗУАЛИЗАЦИЯ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУ
178 116
Кілт сөздер:
бейнелеу, химия, құбылыстар, рефлексия, эксперимент, белсендіру, сауалнама.Аңдатпа
Бұл мақалада визуализация процесі оқытуды жетілдірудің маңызды бағыты болып саналатындығы көрсетілген. Білім беру процесін визуализациялау дамудың үлкен перспективаларын ұсынады, өйткені білімалушылар логикалық, бейнелі, креативті ойлау және топта тиімді жұмыс істеу, жылдам практикалық шешімдер қабылдау сияқты қасиеттерге ие болады. Бұл зерттеудің мақсаты – химия сабақтарында визуализацияны қолдану кезінде білімалушылардың мотивациясы күшейеді, оқу қызметі жандандырылады, кері байланыс және күрделі немесе қауіпті материалдарына байланысты нақты жүргізілмейтін қауіпті эксперименттерді бейнелеу үшін визуализация құралдарын қолданудың жолдарын көрсету. Зерттеу мақсатына жету үшін сауалнама әдісі таңдалды, ашық және жабық типтегі сұрақтары бар сауалнамалар қолданылды. Зерттеу Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университетінде 2021–2022 оқу жылында «Химия» кафедрасында жүргізілді. Визуализацияның оң әсері білімалушылардың практикалық жұмысы кезінде расталады. Білімалушылар құбылыстарды түсініп жалпылау жасай алады және нәтижелерді жеңіл бағалай алады. Визуализацияның арқасында білімалушылар ақпараттың маңызды ағындарын оңай бағалайды, негізгі мәселелерді бөліп көрсетеді және талдайды, сонымен бірге рефлексия мен жалпылауды сәтті орындай алады. Сонымен, визуализацияны қолдану жаңа оқу ақпаратымен танысу үшін ғана емес, сонымен қатар теориялық және практикалық білімнің қол жетімді және оңай игерілетін түрінде ұсыну үшін кең мүмкіндіктер береді деп қорытынды жасалған.
Әдебиеттер тізімі
Грошева И.Г. Цифровые образовательные технологии как средство развития познавательной активности учеников // Открытый урок. 1 сентября. 2011. [Электронды ресурс]. URL: https://urok.1sept.ru (қаралған күні: 25.03.2022)
Белоглазова Л.Б. Электронные средства обучения как основа образовательного процесса в современной высшей школе // Вестник Российского университета дружбы народов. – 2015. – №1. – С. 35–37.
Омарова С.К. Современные тенденции образования в эпоху цифровизации // Педагогика. Вопросы теории и практики. – 2018. – №1. – С. 78–83.
Карабельская И.В. Использование цифровых технологий в образовательном процессе высшей школы // Вестник УГНТУ. Наука, образование, экономика. – 2017. – №1(19). – С. 127–131.
Крюкова О.С. Традиционная и «цифровая» педагогика в современном образовательном пространстве // Россия: тенденции и перспективы развития. – 2018. – С. 852–853. [Электронды ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/traditsionnaya-i-tsifrovaya-pedagogika-v-sovremennom-obrazovatelnom-prostranstve (қаралған күні: 25.03.2022)
Баландина И.В. Компьютерная визуализация как развитие дидактического принципа наглядности // «Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения»: сб. материалов XII междунар. науч.-практ. конф. Новосибирск, 14 апреля 2010 г. – Новосибирск: Изд. «СИБПРИНТ», 2010. – Ч. 2 – С. 9–13.
Chiu J., Linn M. The Role of Self-monitoring in Learning Chemistry with Dynamic Visualizations. In book: Metacognition in Science Educationю – 2012. – P. 133–163. [Электронды ресурс]. URL: https://www.researchgate.net/publication/226753562_The_Role_of_Self-monitoring_in_Learning_Chemistry_with_Dynamic_Visualizations (қаралған күні: 25.03.2022)
Dori Y.J., Rodrigues S., Schanze S. How to Promote Chemistry Learning Through the use of Ict. In: Eilks, I., Hofstein, A. (eds) Teaching Chemistry – A Studybook. Sense Publishers, Rotterdam. – 2013. https://doi.org/10.1007/978-94-6209-140-5_8
Kolil V.K., Muthupalani S., Achuthan K. Virtual experimental platforms in chemistry laboratory education and its impact on experimental self-efficacy.Int J Educ Technol High Educ 17, 30. – 2020. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00204-3
Шағраева Б.Б., Битемирова А.Е., Байсеитова Н.М., Түймебаева Г.Е. Химия сабағын ағылшын тілінде интеграциялап оқытудағы заманауи әдістердің ерекшеліктері // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2020. – №4 (118). – Б. 117–126. https://doi.org/10.47526/2020/2664-0686.041
Маханбет Қ.Н., Аскарова З.А. Биология пәнін оқытуда бейне дәрісті қолданудың тиімділігі // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2022. – №1(123). – Б. 229–239. https://doi.org/10.47526/2022-1/2664-0686.20
Shertayeva N.T., Asil A.А., Gyulmamedova Sh., Batynova A.Z. Integrated lessons in chemical education // Вестник Торайгыров университета. Педагогическая серия. – 2022. – №1. – С. 114–122.
REFERENCES
Grosheva I.G. Cifrovye obrazovatelnye tehnologii kak sredstvo razvitiia poznavatelnoi aktivnosti uchenikov [Digital educational technologies as a means of developing students' cognitive activity] // Otkrytyi urok. 1 sentiabria. 2011. [Electronic resource]. URL: https://urok.1sept.ru (qaralgan kunі: 25.03.2022) [in Russian]
Beloglazova L.B. Elektronnye sredstva obucheniia kak osnova obrazovatelnogo processa v sovremennoi vysshei shkole [Electronic learning tools as the basis of the educational process in modern higher education] // Vestnik Rossiiskogo universiteta drujby narodov. – 2015. – №1. – S. 35–37. [in Russian]
Omarova S.K. Sovremennye tendencii obrazovaniia v epohu cifrovizacii [Modern trends in education in the era of digitalization] // Pedagogika. Voprosy teorii i praktiki. – 2018. – №1. – S. 78–83. [in Russian]
Karabelskaia I.V. Ispolzovanie cifrovyh tehnologii v obrazovatelnom processe vysshei shkoly [The use of digital technologies in the educational process of higher education] // Vestnik UGNTU. Nauka, obrazovanie, ekonomika. – 2017. – №1(19). – S. 127–131. [in Russian]
Kriukova O.S. Tradicionnaia i «cifrovaia» pedagogika v sovremennom obrazovatelnom prostranstve [Traditional and “digital” pedagogy in the modern educational space] // Rossiia: tendencii i perspektivy razvitiia. – 2018. – S. 852–853. [Electronic resource]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/traditsionnaya-i-tsifrovaya-pedagogika-v-sovremennom-obrazovatelnom-prostranstve (qaralgan kunі: 25.03.2022) [in Russian]
Balandina I.V. Kompiuternaia vizualizaciia kak razvitie didakticheskogo principa nagliadnosti [Computer visualization as the development of the didactic principle of visibility] // «Psihologiia i pedagogika: metodika i problemy prakticheskogo primeneniia»: sb. materialov XII mejdunar. nauch.-prakt. konf. Novosibirsk, 14 aprelia 2010 g. – Novosibirsk: Izd. «SIBPRINT», 2010. – Ch. 2 – S. 9–13. [in Russian]
Chiu J., Linn M. The Role of Self-monitoring in Learning Chemistry with Dynamic Visualizations. In book: Metacognition in Science Educationju – 2012. – P. 133–163. [Electronic resource]. URL: https://www.researchgate.net/publication/226753562_The_Role_of_Self-monitoring_in_Learning_Chemistry_with_Dynamic_Visualizations (qaralgan kunі: 25.03.2022)
Dori Y.J., Rodrigues S., Schanze S. How to Promote Chemistry Learning Through the use of Ict. In: Eilks, I., Hofstein, A. (eds) Teaching Chemistry – A Studybook. Sense Publishers, Rotterdam. – 2013. https://doi.org/10.1007/978-94-6209-140-5_8
9.Kolil V.K., Muthupalani S., Achuthan K. Virtual experimental platforms in chemistry laboratory education and its impact on experimental self-efficacy.Int J Educ Technol High Educ 17, 30. – 2020. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00204-3
Shagraeva B.B., Bitemirova A.E., Baiseitova N.M., Tuimebaeva G.E. Himiia sabagyn agylshyn tіlіnde integraciialap oqytudagy zamanaui adіsterdіn erekshelіkterі [Features of NovelMethods in Integrated Teaching of a Chemistry Lesson in English] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2020. – №4 (118). – B. 117–126. https://doi.org/10.47526/2020/2664-0686.041 [in Kazakh]
Mahanbet Q.N., Askarova Z.A. Biologiia panіn oqytuda beine darіstі qoldanudyn tiіmdіlіgі [The Effectiveness of Uing Videolecture in Teaching Biology] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2022. – №1(123). – B. 229–239. https://doi.org/10.47526/2022-1/2664-0686.20 [in Kazakh]
Shertayeva N.T., Asil A.A., Gyulmamedova Sh., Batynova A.Z. Integrated lessons in chemical education // Vestnik Toraigyrov universiteta. Pedagogicheskaia seriia. – 2022. – №1. – S. 114–122.