МЕТАПӘНДІК НӘТИЖЕЛЕРДІ ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮДЕРІСІНДЕ МОДЕЛЬДЕУ
88 179
Кілт сөздер:
метапән, модельдеу, қалыптастыру, тәсіл, құзыреттілік, рефлексия, коммуникативтікАңдатпа
Бұл мақалада білім алушылардың метапәндік нәтижелерін қалыптастырушы бағалау моделінде жеке құрылымдық буын ретінде пәндік-мазмұндық блок шеңберінде жаратылыстану-ғылыми және әлеуметтік-гуманитарлық циклдердің пәндік оқытуға қатысты конвергентті тәсіл принциптерін қолдану қарастырылады. Қалыптастырушы бағалаудың коммуникативті және реттеуші әмбебап оқу әрекеттерін, соның ішінде командада жұмыс істей білуді, ақпараттық сауаттылық дағдыларын, ақпараттың әртүрлі түрлерімен жұмыс істеуге дайын болуды және т.б. дамытуға бағытталған негізгі құрал рөлін атқаратын конвергентті білім беру технологиясы ретінде сипатталған. Білім алушыларда құзыреттіліктің кең ауқымын, ең алдымен метапәнді қалыптастыру мақсатында оқыту стратегияларын, дидактикалық әдістер мен бағалау рәсімдерін интеграциялауға негізделген. Біз ұсынған педагогикалық модельдің процессуалдық блогы кезең-кезеңімен динамикалық процесс ретінде метапәндік білім беру нәтижелерін қалыптастырушы бағалауды білдіреді. Ол бірқатар дәйекті кезеңдерді қамтыған: қалыптастырушы бағалау арқылы білім алушылардың білім жетістіктерін бастапқы диагностикалау; әмбебап оқу іс-әрекеттерін, метакогнитивтік дағдыларды, ақпаратпен жұмыс істеу дағдыларын дамытуға бағытталған бағалау және дидактикалық технологиялардың конвергенциясы негізінде білім алушылардың метапәндік нәтижелерін қалыптастыру, пәнаралық ұғымдарды меңгеру; білім алушылардың оқу процесінің әртүрлі кезеңдеріндегі жетістіктерін жүйелі мониторингтеу. Қол жеткізілген нәтижелерді кезең-кезеңімен талдау жеке адамның сұраныстары мен мүдделерін ескере отырып, жеке прогресті тиімді әрі қарай түзетуді және болжауды қамтамасыз етеді. Біз әзірлеген білім алушылардың метапәндік нәтижелерін қалыптастырушы бағалау моделіндегі негізгі ұғым – «конвергенция» ұғымы болып табылады және негізгі білім алушылардың метапәндік нәтижелерін қалыптастырушы бағалау моделінде пәндік-мазмұндық блок жеке құрылымдық буын ретінде бөлінген, оның аясында жаратылыстану циклінің пәндік пәндерін оқытуға қатысты конвергентті тәсіл принциптерін қолдану қарастырылған.
Әдебиеттер тізімі
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Государственная программа развития образования Республики Казахстан, на 2011–2020. [Электронды ресурс]. URL: http://www.edu.gov.kz (қаралған күні 20.03.2022)
Викулина М.А., Половинкина В.В. Педагогическое моделирование как продуктивный метод организации и исследования процесса дистанционного образования в вузе // Успехи современного естествознания. – 2013. – №3. – С. 109–112.
Яковлев Е.В. Модель как результат моделирования педагогического процесса // Вестник Южно-Уральского государственного гуманитарно-педагогического университета. – 2016. – №9. – С. 136–140.
Землянская Е.Н. Моделирование как метод педагогического исследования // Преподаватель ХХI века. – 2013. – Том 1. – №3. – С. 35–43.
Бедерханова В.П. Процессуальная модель педагогического сопровождения инновационной деятельности педагогов в учреждениях дополнительного образования детей и экспериментальное исследование ее эффективности // Человек. Сообщество. Управление. – 2015. – Том 16. – №2. – С. 17–35.
Бермус А.Г. Гуманитарные смыслы образования: из ХХ – в XXI век. – Ростов-на-Дону: ЮФУ, 2015. – 318 с.
Cartelli A. Frameworks for digital competence assessment: Proposals, instruments, and evaluation. Paper presented at the Proceedings of Informing Science and IT Education Conference (InSITE). [Электронды ресурс]. URL: http://proceedings. Informingscience .org /InSITE2010/ InSITE10 (қаралған күні 08.05.2010)
Cooper S. Problem-solving modules in large introductory biology lectures enhance student understanding // The American Biology Teacher. – 2006. – Vol. 68, №9. – P. 524–529.
Cotner S. Can mixed assessment methods make biology classes more equitable // PLoS ONE. – 2017. – №12 (12). – P. 1–11.
Cotner S. Can mixed assessment methods make biology classes more equitable // PLoS ONE. – 2019. – №6 6). – P. 28–41.
Борытко Н.М. Моделирование в психолого-педагогических исследованиях // Известия Волгоградского гос. пед. ун-та. – 2006. – №1 (14). – С. 11–15.
REFERENCES
Gosudarstvennaia programma razvitiia obrazovaniia Respubliki Kazahstan, na 2011–2020 [The State program of education development of the Republic of Kazakhstan, for 2011–2020]. [Electrondy resurs]. URL: http://www.edu.gov.kz (qaralgan kunі 20.03.2022) [in Russian]
Vikulina M.A., Polovinkina V.V. Pedagogicheskoe modelirovanie kak produktivnyi metod organizacii i issledovaniia processa distancionnogo obrazovaniia v vuze [Pedagogical modeling as a productive method of organizing and researching the process of distance education at a university] // Uspehi sovremennogo estestvoznaniia. – 2013. – №3. – S. 109–112. [in Russian]
Iakovlev E.V. Model kak rezultat modelirovaniia pedagogicheskogo processa [Model as a result of modeling the pedagogical process] // Vestnik Iujno-Uralskogo gosudarstvennogo gumanitarno-pedagogicheskogo universiteta. – 2016. – №9. – S. 136–140. [in Russian]
Zemlianskaia E.N. Modelirovanie kak metod pedagogicheskogo issledovaniia [Modeling as a method of pedagogical research] // Prepodavatel XXI veka. – 2013. – Tom 1. – №3. – S. 35–43. [in Russian]
Bederhanova V.P. Processualnaia model pedagogicheskogo soprovojdeniia innovacionnoi deiatelnosti pedagogov v uchrejdeniiah dopolnitelnogo obrazovaniia detei i eksperimentalnoe issledovanie ee effektivnosti [Procedural model of pedagogical support of innovative activity of teachers in institutions of additional education of children and an experimental study of its effectiveness] // Chelovek. Soobshestvo. Upravlenie. – 2015. – Tom 16. – №2. – S. 17–35. [in Russian]
Bermus A.G. Gumanitarnye smysly obrazovaniia: iz XX – v XXI vek [Humanitarian meanings of education: from the XX – to the XXI century]. – Rostov-na-Donu: IuFU, 2015. – 318 s. [in Russian]
Cartelli A. Frameworks for digital competence assessment: Proposals, instruments, and evaluation. Paper presented at the Proceedings of Informing Science and IT Education Conference (InSITE). [Elektrondy resurs]. URL: http://proceedings. Informingscience .org /InSITE2010/ InSITE10 (qaralgan kunі 08.05.2010)
Cooper S. Problem-solving modules in large introductory biology lectures enhance student understanding // The American Biology Teacher. – 2006. – Vol. 68, №9. – P. 524–529.
Cotner S. Can mixed assessment methods make biology classes more equitable // PLoS ONE. – 2017. – №12 (12). – P. 1–11]
Borytko N.M. Modelirovanie v psihologo-pedagogicheskih issledovaniiah [Modeling in psychological and pedagogical research] // Izvestiia Volgogradskogo gos. ped. un-ta. – 2006. – №1 (14). – S. 11–15 [in Russian]