ТІЛДІК ЖӘНЕ МӘДЕНИЕТАРАЛЫҚ ҚАТЫНАС ҚҰЗЫРЕТТЕРІН ҚАЛЫПТАСТЫРУДА ФИЛЬМДЕРДІ ТИІМДІ ҚОЛДАНУ ӘДІСТЕМЕСІ
181 283
Кілт сөздер:
мәдениетаралық коммуникативтік қатынас, құзырет, қазақ тілі, фильм, мәдениет, әдістеме, тілдік дағдылар.Аңдатпа
Бұл зерттеу жұмысында мәдениетаралық қатынас құзыретін қалыптастыру мен дамыту теориясы және шет тілдерін оқыту әдістемесінде фильмдерді қолдану теориясына қатысты талдау жұмыстары, сондай-ақ фильмдерді қазақ тілін оқыту курстарында тиімді қолдану мен аталған құзыретті қалыптастырудың әдістемесі және апробациясы нәтижелері ұсынылған. Мәдениетаралық коммуникативті құзыреттілікті дамыту дегеніміз – түрлі мәдениеттердің өкілдері арасында үйлесімді және өнімді қатынастар құру қабілетін дамыту. Жаңа ғасырда мәдениетаралық коммуникативтік құзыреттілік оқытудың негізгі компоненттерінің бірі болып табылады, сондықтан болашақ мамандардың мәдениетаралық хабардарлығын арттыру мақсатында оқыту әдістері мен материалдарын бейімдеу қажеттілігі артып келеді. Заманауи жас мамандар халықаралық аренада бәсекеге қабілетті болуға, жаңа мүмкіндіктерге және түрлі сынақтарға дайын болу үшін, көпмәдениетті ортадағы өзара әрекеттесу және ынтымақтастық құра білу дағдыларын, мәдениетаралық іскерлік қарым-қатынас орнату, сыни ойлау, озық цифрлық технологияларды қолдану дағдыларын қалыптастырып, дамыта білуі қажет.
«Мәдениеттану және қазақ мәдениеті» курсы аясында 45 студенттің қатысуымен жүргізілген зерттеудің нәтижесі ұсынылған әдістеменің студенттерде мәдениетаралық құзыреттілік пен тілдік құзыреттіліктерді қалыптастыру, олардың өз мәдениеті мен басқа елдердің мәдениетіне деген оң көзқарасын дамытып, жалпы мәдениеттің дамуын арттыруда өз тиімділігін көрсетті.
Әдебиеттер тізімі
Верещагин Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура. – М.: Русский язык, 1990. – 246 с.
Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. – М.: Слово/Slovo, 2000. – 624 с.
Садохин А.П. Введение в теорию межкультурной коммуникации [Language and intercultural communication]. – M.: Высшая школа. 2005. – 310 с.
Головлева Е.Л. Основы межкультурной коммуникации. – Ростов на Дону: Феникс, 2008. – 224 с.
Bennett J.M., Bennett M.J. Developing Intercultural Sensitivity: An integrative approach to global and domestic diversity / J.M. Bennet, M.J. Bennett // Handbook of Intercultural learning 3rd ed. / D. Landis, J.M. Bennett, M.J. Bennett. – Thousand Oaks, CA: Sage, 2004. – P. 147–165.
Wiseman R.L. Intercultural communication competence. In W.B. Gudykunst, & B. Mody (Eds.), Handbook of international and intercultural communication. Thousand Oaks, CA: Sage. – 2002. – P. 207–224.
Байрам М. Обучение и оценка межкультурной коммуникативной компетенции. Клеведон, Великобритания: Multilingual Matters Ltd. 1997. – 159 с.
Леонтович О.А. Россия и США. Введение в межкультурную коммуникацию: Руководство. – Волгоград, 2003. – 399 с.
Кунанбаева С.С. Теория и практика современного иноязычного образования. – Алматы, 2010. – 350 с.
Нурлыбекова А. Межкультурная компетенция в контексте культурного диалога. Материалы Международной научно-практической конференции. Польша, 2008. – 186 с.
Cardon P.W. Using Films to Learn About the Nature of Cross-Cultural Stereotypes in Cross-Cultural Business Communication Courses. Business Communication Quarterly. Volume 73, Number 2, June 2010. – P. 150–165.
Sturm J. Using film in the L2 classroom: A graduate course in film pedagogy. Foreign Language Annals. – 2012. – №45(2). – P. 246–259.
Wood D. Film communication theory and practice in teaching English as a foreign language. – New York, NY: Edwin Mellen Press, 1995. – 179 р.
Ельцова К.К. Менталитет народов в кино. – М.: МГУ им. М.В. Ломоносова, 2003. – 210 с.
Канафьева В.В. Кино как наглядное пособие для изучения межкультурных аспектов // Вестник ПАГС. – 2013. – №5 (38). – С. 86–92.
Щукин А.Н. Методика обучения речевому общению на иностранном языке: Учебник для преподавателей и студентов языковых вузов. – Москва: Икар, 2011. – 454 с.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: углубленный курс: Учебник для студентов и преподавателей вузов. 2-е изд. – Москва: Астрель, 2010. – 238 с.
Комарова Ю.А. Использование видео при изучении языка в средней школе. Модернизация общего образования. – Санкт-Петербург, 2006. – 225 с.
Лихоманова Л.Ф., Серышева И.Л. Возможности использования видео в процессе обучения иностранному языку // Материалы научно-методической конференции Северо-Западного института управления. – 2011. – №1. – 293 с.
Ildiko Lazar. Incorporating intercultural communication training in language teacher education. ICCinTE ECML, Graz, October 12–16th. 2004. Workshop.
Mark Mallinger, Gerard Rossy. Film as a Lens for Teaching Culture: balancing concepts, ambiguity, and paradox // Journal of Management Education, 27. 2003. – P. 608–624.