FORMATION OF PEDAGOGICAL CULTURE OF AN ENGLISH TEACHER IN PANDEMIC TIME
110 156
Keywords:
pandemic, education system, teacher`s pedagogical culture, educational process, pedagogy.Abstract
The topic of the pedagogical culture is multifaceted. This is a model of a teacher that requires full personal maturity and spiritual and moral competence of the teacher, showing speech skills and relationships with the child, as well as creative approach to solving pedagogical problems and high results in the field of education and upbringing. This study examines how to solve the problem of forming the pedagogical culture of teachers in the context of a pandemic. The distance learning process has made some changes in the education system. Teaching in a new format required patience and perseverance from teachers. While the formation and development of pedagogical culture is optimal among students and colleagues at school, during the pandemic the teacher is isolated and faced with a new system.And also, topical issues are considred, starting with the methods of conducting teachers` lessons in an online format and ending with the principle of building relationships with students. In supporting students and parents, special attention was paid to making the learning process easier, more accessible and more effective. During the pandemic, seminars and training were held for teachers through various platforms. As well as meeting where the structure and effectiveness of suitable platforms for distance learning were discussed. The main topic of educational organization was the problem of optimizing the education of students, the internal training of teachers and the ethics of communication. A survey of English language teachers were conducted, and the results were discussed.
References
Беленький Г.И. Приобщение к искусству слова: (раздумья о преподавании литературы в школе). – М.: Просвещение, 2015. – 192 с.
Блюмкин В.А., Гумницкий Г.Н., Цырлина Т.В. Нравственное воспитание: философско-эстетические основы. – Воронеж: изд-во Воронеж. ун-та, 2014. – 142 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность, сознание, личность. – М.: Педагогика, 2020. – 304 с.
Сластёнин В.А. Профессионализм учителя как явление педагогической культуры // Управление современной школой. Завуч. – 2019. – №6. – С. 79–94.
Степанов П.В. Личность среди других понятий о человеке // Научно-методический журнал заместителя директора школы по воспитательной работе. Центр «Педагогический поиск». – 2015. – №4. – С. 141–144.
Фёдорова С.Н. Профессиональная культура педагога // Педагогика. – 2019. – №2. – С. 65–70.
Базаров Т.Ю. Компетенция будущего: квалификация? Компетентность (критерии качества?) [Электронный ресурс]. URL: http://tftsu.ru:8080/razum.rutftsu.ru/publecctures/lecture_06.html.
Байденко В.И. Выявление состава компетенций выпускников вузов как необходимый этап проектирования ГОС ВПО нового поколения. – М., 2016. – 53 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. – М., 2019.
Махмурян К.С. Структура, содержание и уровни профессиональной компетентности учителя иностранного языка // Сборник статей МГПУ, МИОО. – М., 2020.
Исеев Р.Р. Опыт дистанционного контроля успеваемости и аттестации студентов в условиях пандемии // The Newman In Foreign Policy. – №54 (98) Vol. 3, 2020. – P. 6–20.
Мальцев В.А., Мальцев К.В. Пандемия и образование // Московский академический экономический форум-2020 / Научные труды ВЭО России (том 224). – М., 2020. – С. 402–415.
Ауэзов Б.Н., Беркимбаев К.М. Педагогическая культура как составляющая профессиональной культуры педагога // Молодой ученый. – 2017. – №4 (138). – С. 354–356.
Амирова З.Б., Агамурадова Р.Ш., Рагимханова Л.К. Современные образовательные технологии формирования коммуникативной культуры учителей иностранных языков // Мир науки, культуры, образования. – 2021. – №4 (59). – С. 122–124.