Способы развития познавательной активности обучающихся при изучении естественнонаучных предметов

Авторы

  • Н. Сандыбаева Казахский национальный женский педагогический университет
  • С. Маханбетова Казахский национальный женский педагогический университет
  • Г. Каптагай Казахский национальный женский педагогический университет
  • А. Калан Казахский национальный женский педагогический университет

Ключевые слова:

образование, естественнонаучные предметы, преподавание, активность, работа в малых группах, индивидуальная работа, групповая дискуссия

Аннотация

Мир меняется, меняется в свою очередь и система образования, поэтому в ней должно формироваться такое качество, как профессионализм во всем – умение быстро менять способы и методы деятельности. Существует концепция информационного общества, которое заинтересовано в том, чтобы его граждане могли самостоятельно, активно действовать, принимать решения, гибко адаптироваться к условиям жизни. Соответственно, в преподавании естественнонаучных предметов появляются новые подходы к актуальным проблемам: как и чему учить, новые педагогические технологии, приемы, методы, новые взгляды на взаимоотношения учителя и ученика.

Библиографические ссылки

Sandybaeva N.A., Mahanbetova S.E. Physical problem /tutorial: Electrical engineering and magnetism. – Almaty: Kyzdar University, 2016.

Sandybayeva N.A. Bases of formation of creative activity of pupils of school: Monograph. – Almaty, 2015. – 151 p.

http://www.evolkov.net/case/case.study.html 4. http://sc0001.celinograd.akmoedu.kz/documents 5. Collection of videos of experiments on the school physics program. Provided with the author's comment (description of the experience and its formulation). Equipment and safety information. Rubricator by sections: mechanics, molecular physics and thermodynamics, optics, electricity and magnetism. Search engine. News on the subject of science and education. Ability to add links to physics resources within a high school program. System requirements. http://experiment.edu.ru/ 6. Virtual methodical office of the teacher of physics and astronomy. 7. Methods of teaching physics and astronomy, tests to test knowledge. Information about a new technology in the methodology of teaching astronomy-level differentiation. Final certification in astronomy. Approximate topics of abstracts, articles. http://www.gomulina.orc.ru/method.html 8. Physics Department of the St. Petersburg state Academy of postgraduate pedagogical education (University of pedagogical excellence). Materials on physics and methods of teaching physics for teachers and students. Programs Of G.N. Stepanova. Information about using a computer in a physics lesson. Textbook on physics. Notes on mechanics. Tests and tasks. Standard of physical education.http://www.edu.delfa.net/ 9. «Physics for all»: Sergey Lovyagin's website. 10. For students: descriptions of homemade devices, interesting stories about physicists and physics, drawings of students and their reflections, as well as humor. For teachers: the concept of teaching physics in classes of humanitarian orientation, descriptions of simple and visual experiments, ideas for lessons and projects. http://physica-vsem.narod.ru/www.eidos.ru

About features of the organization of educational process in secondary schools of the Republic of Kazakhstan in 2017-2018 academic year: Instructive and methodical letter. – Astana: national Academy of education. I. Altynsarina, 2017. – 370 p. 12. Khutorskoy A.V. Personality-oriented approach to learning. – М., 2006. 13. Yakimanskaya I.S. Technology of personality-oriented education. – M., 2000. 14. Bolotov V.A., Serikov V.V. Competence model: from idea to educational paradigm // Pedagogy. – 2003. – №10.

Загрузки

Опубликован

2020-09-30

Выпуск

Раздел

ПЕДАГОГИКА И МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ