Some Ideas about Innovative Methods of Teaching English (Game Method)
193 101
Anahtar Kelimeler:
innovative methods, play, play method, role play, motivation, communicative function, competence, creativity.Özet
This article is devoted to the study of innovative methods of teaching a foreign language (English). Special attention is paid to the analysis of the phenomenon of «game method», which affects the formation of educational cognitive activity of students. The game (role-playing game) contributes to the full development of educational material, stimulates motivation and interest in communicating in English. The article also discusses the functions of the game method, analyzes the author's teaching practice.
This article is of a theoretical nature, but in the process of teaching a foreign language, you can use its material to improve students' speech knowledge, skills and abilities.
Referanslar
Кирий Н.Ф. Современные направления в методике преподавания иностранного языка // Научный вестник ЮИМ. – 2015. – №4. – С. 68–70.
Таукебаева Р.Б. Особенности создания иноязычной креативной среды в вузе // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2019. – №2 (112). – С. 109–122.
Демина В.А. Исследования инновационных методов обучения иностранному языку / В.А. Демина Современные модели в преподавании иностранных языков и культур в контексте менеджмента качества образования. / Материалы IV учебно-методической конференции. – Том 2. – М.: РГСУ, 2010. – С. 185–188.
Krashen, Stephen / Terell, Trasy. The national approach. Language acquisition in the classroom. – Oxford: Pergamon, 1983.
Winits, Harris. The Comprehension approach: Methodological consideration, 1996. – P. 13–37.
Пантыкина Н.И. Инновационные практики преподавания иностранного языка на основе зарубежных исследователей // Вестник Череповецкого Государственного университета. – 2018. – №1. – С. 154–148.
Gunashekar P. Innovation in English Language. Teacher Education / Edited by G. Pickering and Prof. P. Gunashekar. – India, 2014. – 290 p.
Куличкова Е.А. Инновационные технологии в обучении иностранному языку // Системные технологии (Гуманитарные науки). – 2015. – № 17. – С. 5–12.
Попова В.В. Инновационные формы обучения иностранному языку // интернет-журнал «Науковедение». – Т. 7. – 2015. – №3. – С. 1–10.
Garry Motteram. Innovations in learning technologies for English language teaching, 2013.
Оконешникова А.Ю. Инновационные формы обучения на уроках английского языка как средство повышения результативности обучения // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2017. – Т. 25. – С. 229–231.
Богославцева М.С., Сибирко Н.С. Изменения в процессе преподавания профессионально-ориентированного английского языка при переходе к продуктивной практико-ориентированной, инновационной образовательной деятельности // Университетские чтения, ПГЛУ. – 2015. – С. 104–108.
Сворак Н. Игровая практика в методике обучения английскому языку // https: // skyteach.ru 2017/06/12/ game practice
Севастьянова А.В. Инновационные методы преподавания английского языка // Электронный журнал Экстернат РФ. – 09.10.2019.
Терехина Н.В. Использование игровых методов и приемов на уроках английского языка как способ повышении мотивации к обучению // Hаучно-методический электронный журнал «Концепт». – 2016. – №513.
Новинская В.А. Речевые игры как метод обучения иностранному языку // научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2017. – Т. 33. – С. 56–58.
Деркач А.А., Щербак С.Ф. Педагогическая эвристика: Искусство овладения иностранным языком. – М.: Педагогика, 1991. – С. 10.
Стронин М.Ф. Обучающие игры на уроке английского языка / М.Ф. Стронин. – М.: Просвещение, 2001. – С. 4–5.
Сальникова С.А. Игра как метод обучения иностранному языку // Международный научно-исследовательский журнал «Педагогические науки». – 2015. – №7(38). – Ч.6. – С. 62–64.
Runco A. Creativity Theories and Themes: Research, Development and Practice. – San Diego: Elsevier Inc., 2007. – 492 p.
Clive Oxenden, Christina Latham-Koening, Paul Seligson – New English File –Student’s Book Elementary – Oxford University Press.
Сбитнев К.В. – Ролевая игра в обучении иностранному языку студентов первого курса неязыкового вуза // Lingua mobilis. – 2012. – №6 (39). – С. 130–133.