БИОЛОГИЯ ПӘНІН ОҚЫТУДА БЕЙНЕДӘРІСТІ ҚОЛДАНУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ
169 216
Кілт сөздер:
бейнедәріс, оқытуды ұйымдастыру формалары, тиімділік, қашықтықтан оқыту, оқыту әдістері, ақпараттық технологиялық құралдар, білім беру.Аңдатпа
Бұл мақалада биология пәнін оқытуда бейнедәрісті тиімді қолдану, оны жасаудың әдістемелік негіздері және бейнесабақтарды пайдалана отырып, оқытудың тиімділігін арттыру мәселесі қарастырылған. Еліміздегі эпидемиялық жағдайға байланысты оқу процесінің қашықтықтан оқыту форматына көшуіне орай білім беруде бейнедәрісті қолдануға тәуелділік артты. Зерттеудің негізгі мақсаты Қазақстанның жоғары оқу орындарында бейнедәрістерді қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтап, бейнедәрісті қолдану арқылы білім сапасын арттыру болып табылады.
Зерттеу жұмысы әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университетінің «Биология» мамандығының 3-курс студенттеріне жүргізілді. Білім алушылардың білім деңгейін анықтау үшін эмпирикалық әдіс ретінде сауалнама қолданылды. Биологияны оқытуда бейнедәрістің тиімділігін зерттеу барысында түрлі ақпараттық технологияларды қолдана отырып, бейнесабақтар түсірілді. Бұл технологияларды биология курсында пайдалану студенттердің оқу деңгейін және АКТ қолдану дағдыларын дамытуға ықпал етеді.
Теориялық талдау барысында бейнедәрістерді қолданудың оң және теріс аспектілері анықталды. Оң аспектілер – тайм-менеджментті тиімді пайдаланып, бейнедәрісті кез келген уақытта қайта қарай алу студенттер үшін ақпарат алудың маңыздылығын көрсетті. Теріс аспектілерге – бейнедәрістерді қарау кезіндегі студенттердің енжарлығы, сондай-ақ дәріскермен тікелей байланыстың болмауы әсер етеді. Қарастырылған зерттеу нәтижелері университеттің психодидактикасын дамыту үшін де, жеке оқу курстарына арналған бейнедәрістер жүйесін дамыту үшін де маңызды.
Әдебиеттер тізімі
Бусыгина Т.А., Кисметова Г.Н. Методика оценки качества подготовки вузовской лекции // Альманах «Телескоп». – 2004. – №9. – 54 с.
Андерсен Б. Б. Мультимедиа в образовании / Б. Б. Андерсен, К. ван ден Бринк, ООН по вопросам образования, науки и культуры. – М.: Ин-т ЮНЕСКО по информационным технологиям в образовании, Обучение-Сервис, 2005. – 215 с.
Никишина В.Б., Запесоцкая И.В., Кузнецова А.А. Технология создания видеолекций: мифы и реальность // Современные проблемы науки и образования. – 2017. – № 4. [Электронный ресурс]. URL: https://s.science-education.ru/pdf/2017/4/26635.pdf
Боголюбов В.И. Лекции по основам конструирования современных педагогических технологий. – Пятигорск: Пятиг. гос. лингв. ун-т, 2001. – 188 с.
Oh Nam K. How to teach without teaching: An inquiry-oriented approach in tertiary. –Hobart, Australia, 2015. – 26 p.
Буторин Д.Н. Практика использования проективной обучающей системы в подготовке студентов // Информатика и образование. – 2008. – №6. – C. 100–103.
Jonathan Bergmann and Aaron Sams. Flipped Learning for Science Instruction. – Arlington, Virginia, 2015. – 58 р.
Крук Б.И., Журавлева О.Б. Видео в дистанционном обучении [Электронный ресурс]. URL: https://expeducation.ru/ru/article/view?id=3876
Зубов В. Е. Опыт разработки и применения средств мультимедиа в учебном процессе. – Новосибирск: СибАГС, 2005. – 136 с.
Абдрасилов Б.С., Салыбекова Н.Н., Тұрсынходжаева Ш.А. Жоба зерттеу жұмыстары негізінде биологияны оқытудың заманауи әдістері // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2020. – №4. – Б. 76–86.
Назарова И.П. ИКТ и метод проектов на уроках биологии // Педагогика: традиции и инновации: материалы ІІ Междунар. науч. конф. (г.Челябинск, октябрь, 2012 г.). – Челябинск: Два комсомольца, 2012. – С. 91–93. [Электронный ресурс]. URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/63/2705/
Титов Е.В., Морозова Л.В. Методика применения информационных технологий в обучении биологии: учеб. пособие для студ. учреждений высш. проф. образования. – М.: Издательский центр «Академия», 2010. – 176 с.
Штокман И.Г. Вузовская лекция: учебно-методическое пособие. – Киев: Высшая школа, 1981. – 150 с.
Селевко Г. Учитель проектирует компьютерный урок // Народное образование. – 2005. – №8. – С. 140–145.
Пидкасистый П.И., Тыщенко О.Б. Компьютерные технологии в системе дистанционного обучения // Педагогика. – 2000. – №5. – С. 7–13.
Никишов А.И. Теория и методика обучения биологии: учебное пособие для вузов. – М.: Колосс, 2007. – 303 с.
Булычева М. Использование информационных коммуникационных технологий на уроках биологии // Биология. – 2008. – №16.