БОЛАШАҚ ЖАТТЫҚТЫРУШЫ-ОҚЫТУШЫЛАРДЫҢ БАҚЫЛАУШЫ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
127 197
Кілт сөздер:
бақылау, құзырет, құзыреттілік, жаттықтырушы, бақылаушы құзыреттілік, жаттықтырушы-оқытушы, болашақ жатттықтырушы-оқытушы.Аңдатпа
Қазіргі кезеңде білім беру жүйесінде оқыту барысы мен оқыту нәтижелерін бақылау-бағалауға үлкен мән берілуде. Мектеп қабырғасындағы жаңартылған білім беру жағдайында бағалау әрекеттері басымдыққа ие. Бақылау басқарудың негізгі функциясы болып табылады және бағалаудың дұрыс жүзеге асырылуын қамтамасыз етеді. Мектептегі бақылау жұмыстары толық мәнді жүзеге асырылуы үшін педагогтің арнайы даярлығын, яғни бақылаушы құзыреттілігін талап етеді. Осы мақсатта бақылау бойынша жалпыпедагогикалық даярлықты қамтамасыз ететін пәндер педагогикалық жоғары оқу орындарында оқытылады (Педагогика, Бағалаудың критериалдық технологиясы) және әрбір мамандыққа сәйкес әдістемелік пәндерде бақылау мен бағалауға шамалы уақыт бөлінеді. Бұл мәселелер, педагогтардың бақылаушы құзыреттілігін жоғары деңгейде қалыптастырмайды. Сол себепті де, аталған бағытта даярлықты қамтамасыз ету үшін арнайы пәндер мен пәнаралық байланыс арқылы оқу материалдары мен іскерліктерін жүзеге асыру қажеттілігі туындайды.
Мақалада болашақ дене шынықтыру, жаттықтырушы-оқытушылардың бақылаушы құзыреттілігін анықтау бойынша жүргізілген жұмыстар мен зерделеп отырған даярлықты қамтамасыз ету бағытын қамтамасыз ететін мамандық пәндерінің мүмкіндіктері қамтылады. Бақылаушы құзыреттілікті анықтау бағытындағы сұрақтар тізбегі ұсынылады. ЖОО болашақ жаттықтырушы-оқытушылардың бақылаушы құзыреттілігін қалыптастырудың жолдары (әдіс-тәсілдері) қарастырылады.
Әдебиеттер тізімі
Мешев И.Х. Формирование методической компетентности и культуры преподавателя физической подготовки вуза в процессе повышения квалификации [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-metodicheskoy-kompetentnosti-i-kultury-prepodavatelya-fizicheskoy-podgotovki-vuza-v-protsesse-povysheniya-kvalifikatsii
Маринченко К.А. Формирование компетентности профессионально-личностного самосовершенствования будущих преподавателей физической культуры в вузе: автореф. ... канд. пед. наук. – Орел, 2012. – 24 с.
Никифоров Н.В. Формирование профессиональной компетентности будущих педагогов-тренеров по вольной борьбе: автореф. … канд. пед. наук: 13.00.01. – Якутск, 2009. – 25 с.
Омаров Б.С. Болашақ жаттықтырушы-оқытушылардың ұйымдастыру-әдістемелік құзыреттілігін қалыптастыру (ұлттық спорт материалында): филос. док. (PhD) ... дис. – Түркістан, 2015. – 187 б.
Набуова Р.А., Жубандыкова А.М. Бағалаудың өлшемдік технологиялары: Оқу құралы. – Алматы: ҚызМҚПУ, 2019. – 260 б.
Tuna S., Boranbayeva A., Isaev A., Isaev G., Mussabekova G. Preparing future teachers to evaluate learning outcomes // Opción, Año 35, Regular No.90-2 (2019): 385-402 ISSN 1012-1587/ISSNe: 2477-9385. – Р. 385–402.
Ортаев Б.Т., Исаев А.И., Туна С. Болашақ мұғалімдердің бақылау іскерліктерін қалыптастыру қажеттілігі // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2020. – №2 (116). – Б. 148–159. 8. Ортаев Б.Т., Исаев А.И. Болашақ жаттықтырушы-оқытушының бақылаушы құзыреттілігінің мәні мен мазмұны // Қазақстанның ғылымы мен өмірі. – 2020. – №12/9. – Б. 238–242. 9. 5В010800 – Дене шынықтыру және спорт мамандығы бойынша ҚР МЖМБС 6.08.064-2010. – Астана, 2010. – 43 б.
Типтік оқу бағдарламасы. 050108.01 – Дене шынықтыру және спорт мамандығы. Дене шынықтыру және спорт педагогикасы. – Алматы, 2011. – Б. 6–13.
Тайжанов С., Қарақов А. Дене тәрбиесін үйретудің әдістері. – Алматы: ССК, 2008. – 316 б.
Ботағариев Т.Ә., Кубиева С.С. Дене шынықтыру теориясы мен әдістемесінің жалпы негіздері: Оқу құралы. – Алматы: ССК, 2017. – 228 б.