ӘРІП ӨЛШЕМІНІҢ, СӨЗДЕР САНЫ МЕН МӘТІН ҰЗЫНДЫҒЫНЫҢ БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ДЕҢГЕЙІНЕ СӘЙКЕСТІГІ
150 130
Кілт сөздер:
мәтін, мәтін түрлері, әріп өлшемі, сөз саны, сөйлем ұзындығы.Аңдатпа
Бұл зерттеу жұмысының мақсаты, мәтіндегі әріп өлшемінің, сөздер саны мен мәтін ұзындығының бастауыш сынып оқушыларының деңгейіне сәйкестігін анықтау болып табылады. Зерттеу жұмысына мәліметтерді жинауда: мәтіндегі әріп өлшемі, сөздер саны, мәтін ұзындығының өлшемдері қолданылды. Зерттеу барысында жиналған материалдар пайыздық есептеулер арқылы нәтижесі шығарылды.
Зерттеу жұмысы – құжаттарды талдау әдісіне негізделген сипаттамалық жұмыс. Мәліметтерді жинау құралы ретінде бастауыш сынып оқулықтары пайдаланылды.
Зерттеу нәтижесінде оқулықтардағы мәтіндердің әріп өлшемдері, сөздер саны 2-ші және 3-ші сынып оқулықтарында берілген мәтіндердің сөйлемдегі сөздердің орташа мәні 4-ші сыныптың оқулығында берілген мәтіннің сөйлемдегі сөздердің орташа мәнінен артық екендігі анықталды. Мәтін ұзындығы 2, 3, 4-ші сыныптарда сынып деңгейіне мәтіндердің ұзындығы сынып деңгейіне сай емес екендігі анықталды.
Әдебиеттер тізімі
Çeçen, M.A. ve Çiftçi, Ö. İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi. – Ankara: Milli Eğitim Dergisi. – 2007. – №173. – S. 39–49.
Halis, İ. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.– Ankara: Nobel Yayınları, 2002. – 223 s.
Құсайынов А.Қ., Асылов Ұ.Ә. Оқулықтану. Өзекті мәселелер. – Алматы: Рауан, 2000. – 32 б.
Құрмашұлы Ғ. Сапалы оқулық – ел игілігі // Ана тілі. 17 сәуір 2014. [Электронды ресурс] URL: http://anatili.kazgazeta.kz/?p=19171
Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. – М.: Наука, 1981. – 183 с.
Москальская И.О. Грамматика текста. – М.: Высшая школа, 1981. – 215 с.
Лосева Л.М. Как строится текст: Пособие для учителей. – М.: Просвещение, 1980. – 94 с.
Erkul, R. Cümle metin bilgisi. – Ankara: Anı Yayıncılık, 2007. – 184 s.
Yıldız, C. Türkçe öğretimi. Ed. Cemal Yıldız. – Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2008. – 189 s.
Ünalan, Ş. Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yapıcı, M. İlköğretim birinci kademe ders kitaplarının öğrenci düzeyine uygunluğu // Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), Afyon, 2004. 121–130.
Tan, Ş. Öğretim ilke ve yöntemleri. Ed. Şeref Tan. – Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2007. – 544 s.
Akyol H. Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. – Ankara: Kök Yayıncılık, 2008. – 256 s.
Требования к разработке современного учебника для общеобразовательных школ. – Астана: Республиканский научно-практический центр «Учебник», 2017. – 38 с.
Akyol H. Türkçe Öğretim Yöntemleri. – Ankara: Pegem Akademi, 2010. – 360 s.
Güneş, Firdevs. Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. – Ankara: Ocak Yay, 1997. – 240 s.
Güneş, F. Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. – Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
Güneş, F. Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. – Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
Güneş, F. Ders kitaplarının incelenmesi. – Ankara: Ocak Yayınları, 2002.