РЕДЖИО ПЕДАГОГИКАСЫНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІ: ИНКЛЮЗИВТІ ОРТАДА ӘР БАЛАНЫҢ ЖЕКЕ ДАМУЫН ҚОЛДАУДАҒЫ ЖОБАЛЫҚ ЖҰМЫС
44 30
Кілт сөздер:
Реджио педагогикасы, инклюзивті білім беру, жобалық жұмыс, шығармашылық, әдіс, технология, қолдау, мүмкіндік.Аңдатпа
Бұл зерттеудің мақсаты – Реджио педагогикасының мүмкіндіктерін зерттеу және оны инклюзивті ортада әр баланың жеке дамуын қолдауға бағытталған жобалық жұмыс арқылы жүзеге асыру жолдарын анықтау. Мақала инклюзивті білім берудің қажеттіліктеріне бейімделген Реджио әдіснамасының тиімділігін көрсетуге, сондай-ақ әртүрлі қабілеттері мен қажеттіліктері бар балалардың әлеуетін ашуға бағытталған.
Зерттеудің негізгі нысаны – инклюзивті білім беру ортасындағы балалардың жеке дамуын қолдау. Бұл орталарда әр баланың ерекше қажеттіліктерін ескере отырып, шығармашылық және танымдық қабілеттерін дамытуға бағытталған Реджио әдістемесінің рөлі зерттеледі. Сонымен қатар өзінің ерекшеліктері де бар. Ол ең алдымен балаларға бағытталған тәсіл.
Реджио педагогикасында бала – білім беру процесінің басты кейіпкері. Балалардың қызығушылықтары мен идеялары жобалық жұмыстардың негізі болып табылады, бұл олардың шығармашылық және танымдық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді. Қоршаған ортаның рөлі: Реджио әдіснамасы бойынша, білім беру ортасы – «үшінші педагог». Айналадағы кеңістік балалардың зерттеу, құру және қарым-қатынас жасау қабілеттерін ынталандыру үшін арнайы ұйымдастырылады. Инклюзивті ортада бұл тәсіл әр баланың ерекшелігін ескеруге көмектеседі.
Мақала жазу барысында жобалық әдіс балалардың өз идеяларын зерттеп, ұжымда немесе жеке түрде жұмыс істеуіне мүмкіндік береді. Бұл әдіс инклюзивті ортада балалардың бір-бірімен өзара әрекеттесуін жақсарта отырып, олардың әлеуметтік дағдыларын дамытады.
Ата-аналар мен педагогтар арасындағы серіктестік баланың дамуын қолдау процесінің ажырамас бөлігі болып табылады. Бұл қатынас инклюзивті білім беруде ерекше маңызға ие.
Әдебиеттер тізімі
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты, Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы №348 бұйрығы. [Электронды ресурс]. URL: https://www.adilet.zan.kz/kaz/docs/V1600014235 (қаралған күні 6.12.2024)
Иманбеков М.М., Абылайхан С.М. Мектепке денінгі білім беру мен тәрбиелеудегі қазіргі педагогикалық технологиялар: оқу құралы. – Алматы: New bоок баспасы, 2019. – 138 б.
Курманбаева Н.Ш., Алпамысова Т.А. Тәрбиелеу-білім беру процесіндегі жаңа әдістер мен инновациялық технологияларды пайдалану // Дана бала. – 2024. – №2 (38). [Электронды ресурс]. URL: https://irrd.kz/page/read/Dana_bala.html/ (қаралған күні 6.12.2024)
Gandini L., Edwards C. (Eds.). Bambini: The Italian approach to infant- toddler care. – New York: Teachers College Press, 2021. [Electronic resource]. URL: https://eric.ed.gov/?id=ED448859 (date of access 08.12.2024)
Gardner H. Introductions // In: C. Giudici, M. Krechevsky, R. Rinaldi, (Eds.) Making learning visible: Children as individual and group learners. Reggio Emilia, Italy: Reggio Children srl. – 2021. – P. 25–27. [Electronic resource]. URL: https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/57 (date of access 08.12.2024)
Қияқбай Н., Арғынбаев Е., Адилбаева Р. Жобалап оқыту әдісі арқылы ойлау дағдыларын дамыту // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2023. – №2(128). – Б. 395–407.
Ердембекова Д.А., Булшекбаева А.И., Саткенова Ж.Б. Мектепке дейінгі ересек жастағы балалардың әлеуметтік дағдысын Реджио Эмилия технологиясы негізінде дамытудың отандық және шетелдік тәжірибесі // «Қазақстан Республикасы Ұлттық Ғылым Академиясы» РҚБ «Халық» ЖҚ Хабаршысы. – 2024. – №3 (409). – Б. 62–76. https://doi.org/10.32014/2024.2518-1467.752/
New, Rebecca S. Reggio Emilia: Catalyst for change and conversation. ERIC Digest. Champaign, IL: ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education. – 2000. [Electronic resource]. URL: ED 447 971. https://eric.ed.gov/?id=ed447971 (date of access 9.12.2024)
Scheinfeld D., Haigh K., Scheinfeld S. We Are All Explorers: Learning and teaching with Reggio principles in urban settings. – New York, NY: Teachers College Press, 2008. [Electronic resource]. URL: https://www.amazon.com/We-Are-All-Explorers-Principles/dp/0807749087 (date of access 9.12.2024)
Shoptaugh S., Frasier B., Miller, S., Bardwell A., Bersani C. The importance of educational exchange: a state-wide initiative // Innovations in Early Childhood Education. – 2018. – №13(3). [Electronic resource]. URL: https://www.researchgate.net/publication/233763048_The_Importance_of_Early_Childhood_ Education (date of access 9.12.2024)
REFERENCES
Mektepke deiіngі tarbie men oqytudyn memlekettіk zhalpyga mіndettі standarty, Qazaqstan Respublikasy Oqu-agartu ministrіnіn 2022 zhylgy 3 tamyzdagy №348 buirygy [State mandatory standard of preschool education and Training, Order of the minister of Education of the Republic of Kazakhstan dated August 3, 2022 No. 348]. [Electronic resource]. URL: https://www.adilet.zan.kz/kaz/docs/V1600014235 (date of access 6.12.2024) [in Kazakh]
Imanbekov M.M., Abylaihan S.M. Mektepke deiіngі bіlіm beru men tarbieleudegі qazіrgі pedagogikalyq tehnologialar: oqu quraly [Modern pedagogical technologies in pre-school education and upbringing: a manual]. – Almaty: New book baspasy, 2019. – 138 b. [in Kazakh]
Kurmanbaeva N.Sh., Alpamysova T.A. Tarbieleu-bіlіm beru procesіndegі zhana adіster men innovacialyq tehnologialardy paidalanu [Education-the use of new methods and innovative technologies in the educational process] // Dana bala. – 2024. – №2 (38). [Electronic resource]. URL: https://irrd.kz/page/read/Dana_bala.html/ (date of access 6.12.2024) [in Kazakh]
Gandini L., Edwards C. (Eds.). Bambini: The Italian approach to infant- toddler care. – New York: Teachers College Press, 2021. [Electronic resource]. URL: https://eric.ed.gov/?id=ED448859 (date of access 08.12.2024)
Gardner H. Introductions // In: C. Giudici, M. Krechevsky, R. Rinaldi, (Eds.) Making learning visible: Children as individual and group learners. Reggio Emilia, Italy: Reggio Children srl. – 2021. – P. 25–27. [Electronic resource]. URL: https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/57 (date of access 08.12.2024)
Qiiaqbai N., Argynbaev E., Adilbaeva R. Zhobalap oqytu adіsі arqyly oilau dagdylaryn damytu [Development of thinking skills through the method of design training] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2023. – №2(128). – B. 395–407. [in Kazakh]
Erdembekova D.A., Bulshekbaeva A.I., Satkenova Zh.B. Mektepke deiіngі eresek zhastagy balalardyn aleumettіk dagdysyn Redzhio Emilia tehnologiasy negіzіnde damytudyn otandyq zhane sheteldіk tazhіribesі [Domestic and foreign experience in the development of social skills of children of preschool adulthood on the basis of Reggio Emilia technology] // «Qazaqstan Respublikasy Ulttyq Gylym Akademiasy» RQB «Halyq» ZhQ Habarshysy. – 2024. – №3 (409). – B. 62–76. https://doi.org/10.32014/2024.2518-1467.752 / [in Kazakh]
New, Rebecca S. Reggio Emilia: Catalyst for change and conversation. ERIC Digest. Champaign, IL: ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education. – 2000. [Electronic resource]. URL: ED 447 971. https://eric.ed.gov/?id=ed447971 (date of access 9.12.2024)
Scheinfeld D., Haigh K., Scheinfeld S. We Are All Explorers: Learning and teaching with Reggio principles in urban settings. – New York, NY: Teachers College Press, 2008. [Electronic resource]. URL: https://www.amazon.com/We-Are-All-Explorers-Principles/dp/0807749087 (date of access 9.12.2024)
Shoptaugh S., Frasier B., Miller, S., Bardwell A., Bersani C. The importance of educational exchange: a state-wide initiative // Innovations in Early Childhood Education. – 2018. – №13(3). [Electronic resource]. URL: https://www.researchgate.net/publication/233763048_The_Importance_of_Early_Childhood _Education (date of access 9.12.2024)