БОЛАШАҚ БАСТАУЫШ БІЛІМ ПЕДАГОГТАРЫНЫҢ ОҚУ САПАСЫН АРТТЫРУ МӘСЕЛЕЛЕРІ
91 117
Кілт сөздер:
болашақ бастауыш білім педагогы, оқу сапасы, педагогикалық мәселелер, педагогикалық-психологиялық факторлар, аккредиттеу жүйесі.Аңдатпа
Экономиканы қарқынды дамытудың негізгі факторы отандық жоғары білімде кадрлық қамтамасыз ету үдерісін жақсарту болып табылады. Осыған сәйкес қазақстандық жоғары білімнің алдында қажетті сапаны қамтамасыз ету және білім беруді әлемдік деңгейде тану міндеті тұр. Мақала болашақ бастауыш білім педагогтарының оқу сапасын арттыру мәселесіне арналады. Мақалада ғылыми әдебиеттерді зерттеу негізінде жоғары білім жүйесіндегі оқу сапасының қазіргі жайына талдау жасалып, жоғары білім беру саласында сапаны қамтамасыз ету жөніндегі аккредиттеу жүйесінің тәжірибесі қарастырылады. Білім алушылардың оқу сапасына әсер етуші негізгі педагогикалық факторлар айқындалады. 2015–2020, 2022 жылдары Абай атындағы ҚазҰПУ Бастауыш білім беру бағдарламалары АРТА-дағы (Аккредиттеу және рейтингтің тәуелсіз агенттігі) білім беру бағдарламаларының рейтингісіне талдаулар жасалынды. Бастауыш білім беру бағдарламасы білім алушыларының оқу сапасына тікелей әсер етуші факторларына байланысты пікірлері сауалнама нәтижесі негізінде сарапталады. Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті «Бастауыш білім беру» оқу бағдарламасы бағытында оқитын 3-курс студенттерімен жүргізілген сауалнама нәтижесі білім алушылардың оқу сапасына деген көзқарасын айқын көрсетті. Осы тұста оқытушыны және білім алушыны лайықты түрде қаржылық, әлеуметтік және академиялық қолдау, кішігірім топтардан тұратын білім алушыларды қолдау, кеңес беру қызметтерімен қамтамасыз ету қажеттігі негізделеді.
Әдебиеттер тізімі
Coaldrake P., Stedman L. Academic work in the twenty-first century: Changing roles and policies // Canberra: Department of Education, Training and Youth Affairs Higher Education Division. – 2009. – P. 167–174.
Biggs J.B. Teaching for quality learning at university: What the student does (2nd ed.) // Buckingham Open University Press/Society for Research into Higher Education – 2003. [Электронды ресурс]. URL:https://www.researchgate.net/publication/215915395_Teaching_for_Quality_Learning_at_University (қаралған күні: 02.11.2022).
Harvey L., Green D. Defining Quality // Assessment and Evolution in Higher Education. – 2013. – Vol. 18. – №1. – P. 9–13.
Wijnen W. Accreditation in the Nethereands: An Improvement of External Quality Assessment / ed. A. Cavalli // Quality Assessment for Higher Education in Europe. – 2017. – P. 127–133.
Пак Ю.Н., Нугужинов Ж.С., Пак Д.Ю., Рахимов М.А. Институциональные аспекты обеспечения качества образования. Опыт высшей школы Казахстана. // Экспертный совет «Аккредитация в образовании». [Электронный ресурс]. URL: https://akvobr.ru/kazahstan_obespechenie_kachestva_obrazovaniya.html (дата обращения: 01.01.2023)
Қазақстан Республикасының ЖОО сұраныстың тәуелсіз рейтингі 2022 / ред. басқ. НААР. – Нур-Султан, 2022. – 97 б.
Рейтинг образовательных программ НААР. [Электронный ресурс]. URL: https://www.kaznpu.kz/kz/2664/page/ (дата обращения: 02.01.2023 )
Рейтинг образовательных программ НААР. [Электронный ресурс]. URL: https://www.kaznpu.kz/kz/2665/page/ (дата обращения: 02.01.2023 )
Keppell Carless. Learning-oriented assessment: A technology-based case study // Assessment in Education. – 2016. – Vol. 13. – No.2. – P. 179–189.
Lynam Cachia. Students’ perceptions of the role of assessments at higher education // Assessment & Evaluation in Higher Education. – 2017. – №43(2). – Р. 1–12.
REFERENCES
Coaldrake P., Stedman L. Academic work in the twenty-first century: Changing roles and policies // Canberra: Department of Education, Training and Youth Affairs Higher Education Division. – 2009. – P. 167–174.
Biggs J.B. Teaching for quality learning at university: What the student does (2nd ed.) // Buckingham Open University Press/Society for Research into Higher Education – 2003. [Electronic resource]. URL: https://www.researchgate.net/publication/215915395_Teaching_for_Quality_Learning_at_University (date of access: 02.11.2022).
Harvey L., Green D. Defining Quality // Assessment and Evolution in Higher Education. – 2013. – Vol. 18. – №1. – P. 9–13.
Wijnen W. Accreditation in the Nethereands: An Improvement of External Quality Assessment / ed. A. Cavalli // Quality Assessment for Higher Education in Europe. – 2017. – P. 127–133.
Pak Iu.N., Nugujinov J.S., Pak D.Iu., Rahimov M.A. Institucionalnye aspekty obespechenia kachestva obrazovania. Opyt vysshei shkoly Kazahstana [Institutional aspects of ensuring the quality of education. The experience of the higher school of Kazakhstan] // Ekspertnyi sovet «Akkreditacia v obrazovanii». [Electronic resource]. URL: https://akvobr.ru/kazahstan_obespechenie_kachestva_obrazovaniya.html (date of access: 01.01.2023 ) [in Russian]
Qazaqstan Respublikasynyn JOO suranystyn tauelsіz reitingі 2022 / red.basq. NAAR. – Nur-Sultan, 2022. – 97 b. [in Kazakh]
Reiting obrazovatelnyh program NAAR. [Electronic resource]. URL: https://www.kaznpu.kz/kz/2664/page/ (date of access: 02.01.2023 ) [in Russian]
Reiting obrazovatelnyh program NAAR. [Electronic resource]. URL: https://www.kaznpu.kz/kz/2665/page/ (date of access: 02.01.2023 ) [in Russian]
Keppell Carless. Learning-oriented assessment: A technology-based case study // Assessment in Education. – 2016. – Vol. 13. – No.2. – P. 179–189.
Lynam Cachia. Students’ perceptions of the role of assessments at higher education // Assessment & Evaluation in Higher Education. – 2017. – №43(2). – Р. 1–12.