ТІЛ ҮЙРЕТУДЕ ОҚЫЛЫМ ДАҒДЫСЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ МӘСЕЛЕСІ ЖАЙЫНДА
187 294
Кілт сөздер:
оқылым дағдысы, сөйлеу әрекеті, тіл үйрету әдістемесі, коммуникативтік бағдарлы оқыту, оқу техникасы.Аңдатпа
Оқылым әрекетін ұйымдастырудың тиімді тәсілдерін зерттеу, тіл үйренушінің оқу техникасын дамыту жолдарын айқындау, тіл үйретуге арналған оқылым мәтіндеріне қойылатын талаптарды айқындап, соңғы мақсатты нәтижеге жетуге ықпал ететін мәтінмен жұмыс түрлерін ғылыми тұрғыдан зерделеу, айқындау бүгінгі күнде аса маңызды. Мақалада коммуникативті құзыреттілікке жататын сөйлеу әрекетінің бір түрі – оқылымның тілді меңгерудегі қызметі туралы зерттеулер нәтижесі баяндалды. Осы тақырыпта әр жылдарда жазылған ғылыми-әдістемелік еңбектерге талдау жүргізілді. Талдау нәтижесінде ғалымдардың оқылым дағдысын дамытуға байланысты нұсқаулықтары мен ұсыныстарына уақыт сыны тұрғысынан баға берілді. Сонымен қатар осы мақалада оқылым дағдысын қалыптастырудың тиімді жолдары мен әдістері, оқылым мәтінімен жұмыс түрлері, оқу техникасы мен оқылым мәтіндеріне қойылатын талаптар ғылыми-теориялық және әдістемелік тұрғыдан зерттеліп, жақсы нәтижелереге қол жеткізуге мүмкіндік беретін бірқатар стратегияларға талдау жасалды. Зерттеулер нәтижесінде оқылым дағдысын қалыптастыру әдістемесі тіл үйренушінің өзіндік жеке жұмысы ауқымынан жоғары деңгейге көтеріліп, басқалармен тілдесуге жетелейтін, тілдік қатынасқа түсуге мүмкіндік беретін өнімді әрекетті дамытуға бағытталуы тиіс екендігі анықталды.
Әдебиеттер тізімі
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Курманова А.К., Курманбаева Ш.К. Қатысымдық бағдарлы оқыту мәселесінің зерттелуі // Торайғыров университетінің Хабаршысы, Педагогикалық сериясы. – 2022. – №1. – Б. 400–412.
Оразбаева Ф. Тілдік қатынас пен қатысым әдісінің ғылыми-теориялық негіздері: пед. ғыл. докт. ... дисс. – Алматы, 1996. – 417 б.
Бейсенбекова Г.Т. Қазақ тілін басқа ұлт өкілдеріне оқылым әрекеті арқылы үйрету әдістемесі: пед. ғыл. канд. ... дисс. ‒ Алматы, 2001. ‒ 146 б.
Вайсбурд М.Л., Блохина С.А. Обучение пониманию иноязычного текста при чтении как поисковой деятельности. [Электронный ресурс] URL: https://studwood.ru/1815092/pedagogika/obuchenie_ponimaniyu_inostrannogo_ teksta (қаралған күні: 15.03.2022).
Оразбаева Ф. Тілдік қатынас. Шығармалар жинағы. 2-т. Тілдік қатынас: ғылыми монография. – Алматы: Ан-Арыс, 2019. – 584 б.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов пед. вузов и учителей. – М.: АСТ: Астрель, 2008. – 219 с.
Колесникова И.Л., Долгина О.А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. [Электронный ресурс] URL: https://dispace.edu.nstu.ru/didesk/course/show/2517/10 (қаралған күні: 16.03.2022).
Пассов Е.И., Кузнецова Е.С. Обучение чтению: учебное пособие. – Воронеж: Интерлингва, 2002. – 236 с.
Рогова Г.В., Рабинович Ф.М., Сахарова Т.Е. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. – М.: Просвещение, 1991. – 287 с.
Коваль О.И. Самостоятельная работа при обучении чтению на иностранном языке // Вестник ВГАВТ, вып. 39. Раздел III. Философские, социально-педагогические и филологические науки. – 2014. – С. 79–82.
Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность: коллективная монография / под ред. А.А. Миролюбова. – Обнинск: Титул, 2010. – 464 с.
Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному (психологические очерки). – М.: Изд-во МГУ, 1970. – 88 с.
Грузинская, И.А. Методика преподавания английского языка: учебное пособие. 5-е изд. – М.: Государственное учебно-педагогическое издательство министерства просвещения РСФСР, 1947. 223 с. 14. Birkner V. Reading Comprehension in Teaching English as a Foreign Language. [Электронды ресурс] URL: https://www.monografias.com/trabajos68/readinscomprehension-teaching-english/readins-comprehension-teaching-english2.shtml (қаралған күні: 03/16/2022). 15. Железнова Е.Г. Чтение как один из способов обучения английскому языку // Научный вестник Южного института менеджмента. – 2019. – №1. – С. 110–114.
Рустемова С.К., Алимжанова Б.Е., Байгошкарова М.И., Бабжанова Р.Ж. Methods of teaching reading at English lessons // Молодой ученый. – 2015. – №11. – С. 1478–1481.
REFERENCES
Kurmanova A.K., Kurmanbaeva Sh.K. Qatysymdyq bagdarly oqytu maselesiniң zertteluі [Study of the problem of participatory-oriented learning] // Toraigyrov universitetіnіn Habarshysy, Pedagogikalyq seriyasy. – 2022. – №1. – B. 400–412. [in Kazakh]
Orazbaeva F. Tildik qatynas pen qatysym adisinin gylymi-teoriyalyq negizderi: ped. gyl. dokt. ... diss. [Scientific and theoretical foundations of the method of language communication and participation: diss.]. – Almaty, 1996. – 417 b. [in Kazakh]
Beisenbekova G.T. Qazaq tilіn basqa ult okilderine oqylym areketi arqyly uiretu adistemesi: ped. gyl. kand. ... diss. [Methods of teaching the Kazakh language to representatives of other nationalities through reading activities: diss.]. ‒ Almaty, 2001. ‒ 146 b. [in Kazakh]
Vaisburd M.L., Blohina S.A. Obuchenie ponimaniiu inoiazychnogo teksta pri chtenii kak poiskovoi deyatelnosti [Learning to understand a foreign language text when reading as a search activity]. [Electronic resource] URL: https://studwood.ru/1815092/pedagogika/obuchenie_ponimaniyu_inostrannogo_ teksta (qaralgan kuni: 15.03.2022). [in Russian]
Orazbaeva F. Tildik qatynas. Shygarmalar jinagy. 2-t. Tildik qatynas. Gylymi monografiia [Language communication. Collection of works. T 2. language communication: scientific monograph]. – Almaty: An-Arys, 2019. – 584 b. [in Kazakh]
Solovova E.N. Metodika obucheniia inostrannym iazykam: prodvinutyi kurs: posobie dlia studentov ped. vuzov i uchitelei [Methods of teaching foreign languages: advanced course: a manual for students and teachers]. – M.: AST: Astrel, 2008. – 219 s. [in Russian]
Kolesnikova I.L., Dolgina O.A. Anglo-russkiy terminologicheskiy spravochnik po metodike prepodavaniia inostrannyh iazykov [English-Russian terminological reference book on the methodology of teaching foreign languages]. [Electronic resource] URL: https://dispace.edu.nstu.ru/didesk/course/show/2517/10 (qaralgan kuni: 16.03.2022). [in Russian]
Passov E.I., Kuznecova E.S. Obuchenie chteniiu: uchebnoe posobie [Learning to read: a textbook]. – Voronej: Interlingva, 2002. – 236 s. [in Russian]
Rogova G.V., Rabinovich F.M., Saharova T.E. Metodika obucheniia inostrannym iazykam v srednei shkole [Methods of teaching foreign languages in secondary school]. – M.: Prosveshenie, 1991. – 287 s.[in Russian]
Koval O.I. Samostoyatelnaya rabota pri obuchenii chteniiu na inostrannom iazyke [Independent work in teaching reading in a foreign language] // Vestnik VGAVT, vyp. 39. Razdel III. Filosofskie, socialno-pedagogicheskie i filologicheskie nauki. – 2014. – S. 79–82. [in Russian]
Metodika obucheniia inostrannym iazykam: tradicii i sovremennost / pod red. A.A. Miroliubova. – Obninsk: Titul, 2010. – 464 s. [in Russian]
Leontiev A.A. Nekotorye problemy obucheniia russkomu iazyku kak inostrannomu (psihologicheskie ocherki) [Some problems of teaching Russian as a foreign language (psychological essays)]. – M.: Izd-vo MGU, 1970. – 88 s. [in Russian]
Gruzinskaya I.A. Metodika prepodavaniia angliiskogo iazyka: uchebnoe posobie [Methods of teaching English: textbook]. 5-e izd. – M.: Gosudarstvennoe uchebno-pedagogicheskoe izdatelstvo ministerstva prosvesheniia RSFSR, 1947. – 223 s. [in Russian] 14. Birkner V. Reading Comprehension in Teaching English as a Foreign Language. [Electrondy resurs] URL: https://www.monografias.com/trabajos68/readinscomprehension-teaching-english/readins-comprehension-teaching-english2.shtml (qaralgan kuni: 03/16/2022).
Jeleznova E.G. Chtenie kak odin iz sposobov obucheniia angliiskomu iazyku [Reading as one of the ways to learn English] // Nauchnyi vestnik Yujnogo instituta menedjmenta. – 2019. – №1. – S. 110–114. [in Russian]
Rustemova S.K., Alimjanova B.E., Baigoshkarova M.I., Babjanova R.J. Methods of teaching reading at English lessons // Molodoi uchenyi. – 2015. – №11. – S. 1478–1481.