ИНФОРМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДА ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІН ҰЙЫМДАСТЫРУ ФОРМАЛАРЫ
166 465
Кілт сөздер:
оқыту формалары, инклюзивті білім беру, информатика, сервистер, оқытуды ұйымдастыру.Аңдатпа
Бүгінде елімізде білім беру жүйесін жетілдіру процесі белсенді жүріп жатыр. Күнделікті мәселелерді шешумен қатар, балалардың бәріне бірдей мүмкіндік туғызу үшін жүйелі шаралар қабылдануда. Бұл мақалада мектеп оқушыларына информатика пәнін оқытуда инклюзивті білім беру процесін ұйымдастыру формалары қарастырылған. Инклюзивті оқыту тәжірибесі жалпы білім беретін орта мектеп пен мұғалімдер алдында бірқатар мәселелерді тудырады. Бұл мәселелер қатарына инклюзивті сыныпта сабақты ұйымдастыру, ерекше білім беруді қажет ететін баланы оқыту формасын таңдау және басқа да оқыту мен білім беру процесін ұйымдастыру мәселелері жатады. Мақалада жоғарыда аталған мәселелерді шешу жолдары ұсынылған. Оқытуды инклюзивті білім беру жағдайында ұйымдастыру саласындағы зерттеулердің маңыздылығы білім алушылардың жеке қажеттіліктерін ескере отырып, икемді білім беру жүйесін әзірлеу қажеттілігінен туындап отыр. Заманауи білім беру жүйесі ерекше білім беруді қажет ететін балалар үшін бір-бірімен байланысты жалпы білім беру мектеп өміріне тікелей араласуға мүмкіндік беретін инклюзивті оқыту формасы мен жеке оқыту бағдарламасы әзірленетін үйде оқыту формасынан тұрады. Мақалада аталған оқыту формаларын жүзеге асыруда интернет сервистерінің мүмкіндіктерін қолдану қарастырылған.
Әдебиеттер тізімі
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Мемлекет басшысы Қ.К. Тоқаевтың 2021 жылдың 1 қыркүйегіндегі «Халық бірлігі және жүйелі реформалар – ел өркендеуінің берік негізі» атты Қазақстан халқына жолдауы. 2021 ж. [Электронды ресурс]. URL: https://www.akorda.kz/kz/memleket-basshysy-kasym-zhomart-tokaevtynkazakstan-halkyna-zholdauy-183555 (қаралған күні 19.03.22)
Газейкина А.И., Таразанова К.Н. Обучение информатике и информационно-коммуникационным технологиям учащихся с ограниченными возможностями здоровья // Актуальные вопросы преподавания математики, информатики и информационных технологий. – 2019. – №4. – С. 202–213.
Полат Е.С., Моисеева М.В., Петров А.Е. Педагогические технологии дистанционного обучения. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 400 с.
«2022–2023 оқу жылында Қазақстан Республикасының орта білім беру ұйымдарында оқу-тәрбие процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы». Әдістемелік нұсқау хат. – Нұр-Сұлтан: Ы. Алтынсарин атындағы ҰБА, 2022. – 320 б.
«Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы №6 бұйрығы. [Электронды ресурс]. URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V2200026513/history (қаралған күні 19.03.2022)
Носкова Г.В., Голубева М.С., Никитина С.М. Методические рекомендации по организации коррекционно-развивающей работы с детьми с ограниченными возможностями здоровья на общеобразовательных уроках в школе: учеб. пос. – Кострома: Костромский областной институт развития образования, 2010. – 57 с. 7. Потапова А.И. Методика организации школьного урока информатики в рамках инклюзивного образования // Современная педагогика. – 2016. – №6. [Электронды ресурс]. URL: https://pedagogika.snauka.ru/2016/06/5763 (қаралған күні 20.03.2022)
Legault F. and Laferriere T. Impact of a Networked Computer-assisted Project-based Pedagogy on Motivational Beliefs and Work Involvement of Secondary Level Students. Pan-Canadian Education Research Agenda Symposium // Information Technology and Learning. April 30–May 2, 2002. Montreal. – 23 s. 9. Kaреш Г., Тезель Е. Исследование развивающих игр и эффекта игрушек во время обучения детей дошкольного возраста // Сибирский педагогический журнал. – 2015. – №2. – С. 130–134.
Lahm E.A. Assistive Technology Specialists: Bringing Knowledge of Assistive Technology to School Districts // Remedial and Special Education. – 2003. – Т. 24 №3. – S. 141–153.
Маханова А.С. Инклюзивті білім беру жағдайында информатиканы оқытудың интерактивті әдістері // Қарағанды университетінің Хабаршысы. «Педагогика» сериясы. – 2021. – №3. – Б. 76–82.
REFERENCES
Memleket basshysy Q.K. Toqaevtyn 2021 jyldyn 1 qyrkuiegіndegі «Halyq bіrlіgі jane juielі reformalar – el orkendeuіnіn berіk negіzі» atty Qazaqstan halqyna joldauy. 2021 j. [Address to the people of Kazakhstan «Unity of the people and systemic reforms – a solid foundation for the prosperity of the country»]. [Elektrondy resurs]. URL: https://www.akorda.kz/en/state-of-the-nation-addressby-president-of-the-republic-of-kazakhstan-kassym-jomart-tokayev-38126. (qaralgan kunі 19.03.22)
Gazeikina A.I., Tarazanova K.N. Obuchenie informatike i informacionno-kommunikacionnym tehnologiiam uchashihsia s ogranichennymi vozmojnostiami zdorovia [Teaching computer science and information and communication technologies to students with disabilities] // Aktualnye voprosy prepodavaniia matematiki, informatiki i informacionnyh tehnologiy. – 2019. – №4. – S. 202–213. [in Russian].
Polat E.S., Moiseeva M.V., Petrov A.E. Pedagogicheskie tehnologii distantsionnogo obucheniia [Pedagogical technologies of distance learning]. – M.: Izdatelskiy centr «Akademiia», 2008. – 400 s. [in Russian]
«2022–2023 oqu jylynda Qazaqstan Respublikasynyn orta bіlіm beru uiymdarynda oqu-tarbie procesіn uiymdastyrudyn erekshelіkterі turaly». Adіstemelіk nuskau hat [On the peculiarities of the organization of the educational process in secondary education organizations of the Republic of Kazakhstan in the 2022–2023 academic year. Methodical instruction letter]. – Nur-Sultan: Y. Altynsarin atyndagy UBA, 2022. – 320 b. [in Kazakh]
«Bіlіm beru uiymdarynda psihologiialyq-pedagogikalyq qoldap otyru qagidalaryn bekіtu turaly» Qazaqstan Respublikasy Bіlіm jane gylym ministrіnіn 2022 jylgy 12 qantardagy №6 buirygy [Order of the minister of Education and science of the Republic of Kazakhstan «On approval of the rules for
psychological and pedagogical support in educational organizations»] [Elektrondy resurs]. URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V2200026513/history (qaralgan kunі 19.03.2022) [in Kazakh]
Noskova G.V., Golubeva M.S., Nikitina S.M. (2010). Metodicheskie rekomendacii po organizacii korrekcionno-razvivaiushei raboty s detmi s ogranichennymi vozmojnostiami zdorovia na obsheobrazovatelnyh urokah v shkole [Methodological recommendations for the organization of correctional and developmental work with children with disabilities in general education lessons at school]. – Kostroma: Kostromskiy oblastnoi institut razvitiia obrazovaniia, 2010. – 57 s. [in Russian].
Potapova A.I. Metodika organizacii shkolnogo uroka informatiki v ramkah inkliuzivnogo obrazovaniia [Methods of organizing a school lesson in computer science in the framework of inclusive education] // Sovremennaia pedagogika. – 2016. – №6. [Elektrondy resurs]. URL: https://pedagogika.snauka.ru/2016/06/5763 (qaralgan kunі 20.03.22) [in Russian]
Legault F. and Laferriere T. Impact of a Networked Computer-assisted Project-based Pedagogy on Motivational Beliefs and Work Involvement of Secondary Level Students. Pan-Canadian Education Research Agenda Symposium // Information Technology and Learning. April 30–May 2, 2002. Montreal. – 23 s.
Karesh G., Tezel E. Issledovanie razvivaiushih igr i effekta igrushek vo vremia obucheniia detei doshkolnogo vozrasta [Research of educational games and the effect of toys during the education of preschool children] // Sibirskiy pedagogicheskiy jurnal. – 2015. – №2. – S. 130–134. [in Russian]
Lahm E.A. Assistive Technology Specialists: Bringing Knowledge of Assistive Technology to School Districts // Remedial and Special Education. – 2003. – Т. 24. №3. – S. 141–153.
Mahanova A.S. Inkliuzivtі bіlіm beru jagdaiynda informatikany oqytudyn interaktivtі adіsterі [Interactive methods of teaching computer science in the context of inclusive education] // Qaragandy universitetіnіn Habarshysy. «Pedagogika» seriiasy. – 2021. №3. – B. 76–82. [in Kazakh]