Шет тілі сабақтарында студенттердің позитивті этноидентификациясын және этносаралық байланыс мәдениетін дамыту
61 146
Кілт сөздер:
этникалық идентификация, этносаралық қатынас мәдениеті, студенттердің этникалық өзін-өзі сәйкестендіруі, шет тілі, этникалық идентификацияны дамыту әдістері.Аңдатпа
Мақалада этноидентификация, этносаралық қатынас категорияларының теориялық мәселелері көрсетілген. Авторлар отандық және шетелдік ғылымда студенттердің этникалық ерекшелігін зерттеудің теориялық алғышарттары мәселелерін қарастырады.
Этникалық бірегейліктің көрсеткіштері мен қасиеттері жан-жақты қарастырылады.
Студенттің жағымды этникалық идентификациясы мен оның этносаралық қарым-қатынас мәдениетінің өзара ықпалы мен өзара тәуелділігі мәселелеріне ерекше назар аударылады.
Авторлар «Шетел тілі» пәнінде студенттердің этникалық бірегейлігін дамытудағы және ұлтаралық қарым-қатынас мәдениетін арттырудағы рөлі туралы айтады. Мақалада студенттердің этникалық идентификациясын дамыту бойынша жұмыстың әртүрлі әдістері,
формалары мен тәсілдері ұсынылған. Бұл зерттеуде шет тілі мұғалімдерінің әдістемелік құралдары: проблемалық оқыту әдістері, студенттердің зерттеушілік әрекеттері, аудио және бейне материалдармен жұмыс кеңінен ұсынылады. Этникалық идентификация мен этносаралық коммуникацияны дамытуда халық ауыз шығармашылығының шағын жанрларымен, сондай-ақ белгілі шығармалардың ағылшын тіліндегі аудармаларымен жұмыс
істеу маңызды рөл атқарады. Студенттердің этникалық өзін-өзі анықтауын, осы аспектідегі мақсатты іс-әрекет нәтижесінде студенттердің басқа этнос өкілдеріне деген көзқарасының
өзгеруін зерттеу нәтижелері берілген. Студенттердің өзін-өзі позитивті сәйкестендіруі ұлтаралық жағымды қарым-қатынастың алғышарты және кепілі ретінде қарастырылады.
Әдебиеттер тізімі
СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ
Каптерев П.Ф. Избранные педагогические сочинения / Под ред. А.М. Арсеньева. – М.: Педагогика, 1982. – 704 с.
Словарь терминов межкультурной коммуникации / [И.Н. Жукова и др.]: под ред. М.Г. Лебедько и З.Г. Прошиной. – М.: ФЛИНТА: Наука, 2013. – 263 с.
Черникова В.Е. Межэтническая коммуникация в контексте современного поликультурного пространства // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. – Тамбов: Грамота, 2015. – № 3. Ч. 3. – С. 196–200.
Платонов Ю.П. Основы этнической психологии. – СПб.: Речь, 2003. – 452 с.
Садохин А.П. Основы этнологии: учебное пособие. – М.: Юнити-Дана, 2012. – 354 с.
Карнышев А.Д. Феномены межэтнического взаимодействия и межкультурная компетентность // Сибирский психологический журнал. – 2008. – №28. – С. 21–28.
Кенжебаева А.Т., Сансызбаева Д.Б., Касымова Г.К. Психолого-педагогические условия формирования межкультурной компетенции у студентов // Ясауи университетінің хабаршысы. – 2022. – №1 (123). – С. 92–101.
Гузикова М.О., Фофанова П.Ю. Основы теории межкультурной коммуникации: учебное пособие. – Екатеринбург: Урал, 2015. – 124 с.
Kekilbaev A. End of the legend. / Translated by Marina Vladi Kartseva and I.K. – Brooklyn; NY.: Metropolitan Classics Press, 2016. – 286 p.
Yelubay S. Lonely Yurt. / Translated into English by Katrin Fitzpatrick. – Brooklyn; NY.: Metropolitan Classics Press, 2016. – 294 p.
Zhunusov S. Amanai and Zamanai. / Translated into English by S.Geoghegan, edited by S. Hollingsworth. – London: Create Space, 2018. – 296 p.
Ускенбаева С.Т. Формирование этнокультурных интересов студентов Казахстана: монография. – Караганда: ИП Боровский А.А., 2017. – 181 с.
Рыжова С.В. Этническая идентичность в контексте толерантности. – М.: Альфа-М, 2011. – 280 с.
Практикум по психодиагностике и исследованию толерантности личности / под ред. Г.У. Солдатовой, Л.А. Шайгеровой, Т.Ю. Прокофьевой, О.А. Кравцовой – М.: МГУ им. М.В. Ломоносова, 2003. – 112 с.
Матис В.И. Поликультурное образование в современном обществе: монография. – Барнаул: Изд-во АГИК, 2016. – 307 с.
Кожахметова К.Ж. Поликультурное образование в условиях многоэтнического Казахстана: проблемы и перспективы // Вестник Челябинского государственного университета. Образование и здравоохранение. – 2016. – №1. – С. 93–96.
REFERENCES
Kapterev P.F. Izbrannye pedagogicheskie sochineniia [Selected pedagogical writings] / Pod red. A.M. Arsenieva. – M.: Pedagogika, 1982. – 704 s. [in Russian]
Slovar terminov mejkulturnoi kommunikacii [Glossary of intercultural communication terms] / [I.N. Jukova i dr.]: pod red. M.G. Lebedko i Z.G. Proshinoi. – M.: FLINTA: Nauka, 2013. – 263 s. [in Russian]
Chernikova V.E. Mejetnicheskaia kommunikaciia v kontekste sovremennogo polikulturnogo prostranstva [Interethnic communication in the context of modern multicultural space] // Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i iuridicheskie nauki, kulturologiia i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki. – Tambov: Gramota, 2015. – № 3. Ch. 3. – S. 196–200. [in Russian]
Platonov Iu.P. Osnovy etnicheskoi psihologii [Fundaments of ethmic psychology]. – SPb.: Rech, 2003. – 452 s. [in Russian]
Sadohin A.P. Osnovy etnologii: uchebnoe posobie [Fundamentals of ethnology: textbook]. – M.: Iuniti-Dana, 2012. – 354 s. [in Russian]
Karnyshev A.D. Fenomeny mejetnicheskogo vzaimodeistviia i mejkulturnaia kompetentnost [Phenomena of interethnic interaction and intercultural competence] // Sibirski psihologicheski jurnal. – 2008. – №28. – S. 21–28. [in Russian]
Kenjebaeva A.T., Sansyzbaeva D.B., Kasymova G.K. Psihologo-pedagogicheskie usloviia formirovaniia mejkulturnoi kompetencii u studentov [Psychological and Pedagogical Conditions for the Formation of Intercultural Competence in Students] // Iasaui universitetіnіn habarshysy. – 2022. – №1 (123). – S. 92–101. [in Russian]
Guzikova M.O., Fofanova P.Iu. Osnovy teorii mejkulturnoi kommunikacii: uchebnoe posobie [Fundamental of the theory of intercultural communication: textbook]. – Ekaterinburg: Ural, 2015. – 124 s. [in Russian]
Kekilbaev A. End of the legend. / Translated by Marina Vladi Kartseva and I.K. – Brooklyn; NY.: Metropolitan Classics Press, 2016. – 286 p.
Yelubay S. Lonely Yurt. / Translated into English by Katrin Fitzpatrick. – Brooklyn; NY.: Metropolitan Classics Press, 2016. – 294 p.
Zhunusov S. Amanai and Zamanai / Translated into English by S.Geoghegan, edited by S. Hollingsworth. – London: Create Space, 2018. – 296 p.
Uskenbaeva S.T. Formirovanie etnokulturnykh interesov studentov Kazakhstana: monografiia [Formation of ethnocultural interests of students of Kazakhstan: monograph]. – Karaganda: IP Borovski А.А., 2017. – 180 s. [in Russian]
Ryjova S.V. Etnicheskaia identichnost v kontekste tolerantnosti [Ethnic identity in the context of tolerance]. – M.: Alfa-M, 2011. – 280 s. [in Russian]
Praktikum po psihodiagnostike i issledovaniiu tolerantnosti lichnosti [Workshop on psychodiagnostics and the study of personal tolerance] / pod red. G.U. Soldatovoi, L.A. Shaigerovoi, T.Iu. Prokofievoi, O.A. Kravcovoi – M.: MGU im. M.V. Lomonosova, 2003. – 112 s. [in Russian]
Matis V.I. Polikulturnoe obrazovanie v sovremennom obshestve: monografiia [Multicutural education in modern society: monograph]. – Barnaul: Izd-vo AGIK, 2016. – 307 s. [in Russian]
Kojahmetova K.J. Polikulturnoe obrazovanie v usloviiah mnogoetnicheskogo Kazahstana: problemy i perspektivy [Polycultural education in conditions of multiethnic Kazakhstan: problems and prospects] // Vestnik Cheliabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Obrazovanie i zdravoohranenie. – 2016. – №1. – S. 93–96. [in Russian]