Балалар әдебиеті мен бастауыш мектеп оқулықтарының сандық морфологиялық моделі
79 149
Кілт сөздер:
морфология, модель, балалар, әдебиет, оқулықтар, бастауыш мектеп.Аңдатпа
Мақалада балалар әдебиеті мен бастауыш мектеп оқулықтарының сандық морфологиялық моделі анықталған. Бастауыш мектептегі балалар әдебиеті мен оқулықтарының сандық морфологиялық моделі оқушының сөйлеу, интеллектуалдық, шығармашылық қабілеттерін қарқынды дамытуды, тілдің коммуникативті жүйе ретіндегі
құрылымы мен қызметі туралы білім алуды, сөйлеу тәжірибесінде ана тілінің байлығын толық, сауатты пайдалану дағдылары мен іскерліктерін қалыптастыруды қамтиды.
Бастауыш мектепке арналған балалар әдебиеті мен оқулықтарының сандық морфологиялық моделін оқыту және әзірлеу үшін ақпаратты игеру оқушылардың жалпы дамуына үлкен әсер етеді және оқушылардың интеллектуалды дамуына ықпал етіп,
балалардың теориялық ойлауын қалыптастыру үшін қолайлы жағдайлар жасайды. Бастауыш мектепте балалар әдебиеті мен бастауыш мектеп оқулықтарының сандық морфологиялық
моделін игеру үшін грамматикалық сабақтарды пайдалануға мүмкіндік береді. Дәстүр бойынша сабақтастық пен перспектива мәселесі ең алдымен сабақтас кезеңдерде оқытуды ұйымдастыру әдістері деңгейінде қарастырылады. Бастауыш мектептер үшін білім беру
стандарттарының пайда болуы, оқытудың жетекші мақсаттарының өзгеруі, балалардың дамуының психологиялық және жас ерекшеліктерін, әртүрлі жас кезеңдерінің белгілі бір психикалық функцияларын, неоплазмаларды қалыптастыру мүмкіндіктерін, сондай-ақ оларды қалыптастырудағы жетекші іс-әрекеттің рөлін ескеретін тұлғаға бағытталған тәсілдің басым болуы оқыту жүйесін құруда ерекше маңызға ие.
Әдебиеттер тізімі
BIBLIOGRAPHY
Джубанов А.Х. Статистика буквосочетаний в казахских текстах. В кн.: Статистика казахского текста. – Алматы: ҚазССР-ның «Ғылым» баспасы, 1973. – С. 614–629.
Бектаев К.Б., Ризаев С. О критерии принадлежности диалектов к одному языку. В кн.: Статистика казахского текста. – Алматы: ҚазССР-ның «Ғылым» баспасы, 1973. – С. 643–685.
Cole M., Cole S. The development of children. – New York: Scientific American, 1993. – 346 p.
Tabors P. One child, two languages. Baltimore: Brookes, 1997. – 255 p.
Lindfors L.W. Children’s language and learning (2nd). – Boston: Allyn and Bacon, 1991. – 438 p.
Петленко Л.В. О проблеме содержания обучения морфологии в начальной школе // Инновации в образовании. Сборник материалов научно-практической конференции молодых ученых. – М., 2004. – С. 256–261 с.
Молдабек Қ., Кенжебекова Р.И. Бастауыш мектепте қазақ тілін қатысымдық технологиямен оқыту. – Алматы: ЭСПИ, 2020. – 184 б.
Garcia E. Understanding and meeting the challenge of student cultural diversity. – Boston: Houghton Mifflin, 1994. – 316 p.
Молдабек Қ., Кенжебекова Р.И., Сманова Б.И. Бастауыш сыныптағы сауат ашу жүйесі: теориясы мен әдістемесі: оқу құралы. – Шымкент: Әлем, 2017. – 152 б.
Hayati А., Kuralbayeva A. Kazakistan ve Türkiye’deki 1. Sınıf Ana Dil Öğretim Ders Kitaplarının Karşılaştırılması // Bilig. – 2021. – №97. – S. 109–136.
REFERENCES
Djubanov A.H. Statistika bukvosochetani v kazahskih tekstah [Statistics of letter combinations in Kazakh texts]. V kn.: Statistika kazahskogo teksta. – Almaty: QazSSR-nyn «Gylym» baspasy, 1973. – S. 614–629. [in Russian]
Bektaev K.B., Rizaev S. O kriterii prinadlejnosti dialektov k odnomu iazyku [On the criteria of belonging of dialects to one language]. V kn.: Statistika kazahskogo teksta. – Almaty: QazSSR-nyn «Gylym» baspasy, 1973. – S. 643–685. [in Russian]
Cole M., Cole S. The development of children. – New York: Scientific American, 1993. – 346 p.
Tabors P. One child, two languages. Baltimore: Brookes, 1997. – 255 p.
Lindfors L.W. Children’s language and learning (2nd). – Boston: Allyn and Bacon, 1991. – 438 p.
Petlenko L.V. O probleme soderjaniia obucheniia morfologii v nachalnoi shkole [About the problem of the content of teaching morphology in primary school] // Innovacii v obrazovanii. Sbornik materialov nauchno-prakticheskoi konferencii molodyh uchenyh. – M., 2004. – S. 256–261 s. [in Russian]
Moldabek Q., Kenzhebekova R.I. Bastauysh mektepte qazaq tіlіn qatysymdyq tehnologiiamen oqytu [Teaching the Kazakh language in primary school with participatory technology]. – Almaty: ESPI, 2020. – 184 b. [in Kazakh]
Garcia E. Understanding and meeting the challenge of student cultural diversity. – Boston: Houghton Mifflin, 1994. – 316 p.
Moldabek Q., Kenjebekova R.I., Smanova B.I. Bastauysh synyptagy sauat ashu juiesі: teoriiasy men adіstemesі: oqu quraly [The system of literacy in Primary School: theory and methodology: manual]. – Shymkent: Alem, 2017. – 152 b. [in Kazakh]
Hayati А., Kuralbayeva A. Kazakistan ve Türkiye’deki 1. Sınıf Ana Dil Öğretim Ders Kitaplarının Karşılaştırılması [Comparison of the first grades native language textbooks of Kazakhstan and Turkey] // Bilig. – 2021. – №97. – S. 109–136. [in Turkish]