АЛМА ТЕЛІТУШІЛЕРІН МИКРОКЛОНАЛЬДЫ КӨБЕЙТУДІ ЗЕРТТЕУДЕ БІЛІМГЕРЛЕРДІҢ ҒЫЛЫМИ ТАНЫМЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
92 179
Кілт сөздер:
жоба әдісі, зертханалық жұмыс, микроклональды көбею, алма телітушілері, қоректік орта, эксплантант, регерант, стерилизацияАңдатпа
Мақалада білімгерлерді ғылыми-зерттеу жұмыстарына бағыттау мақсатында оқу үдерісінде жобалау әдісін іске асыру әдістемесі берілген. Жобалау әдісі білімгерлердің танымдық белсенділік іс-әрекетін жеке тәжірибесіне сүйене отырып ұйымдастыруға мүмкіндік береді, сонымен қатар дербестік, ізденімпаздық сияқты мінез-құлық қасиеттерін дамытуға, топтық өзара әрекеттесу процесінде әлеуметтік дағдыларды дамытуға, зерттеу жұмысын жүргізуге, шығармашылық ойлауын қалыптастыруға, интеллектуалдық, ақпараттық, коммуникативті дағдыларды қалыптастыруға ықпал етеді. Білім мен ғылымды ұштастырудың қыр-сырын талдай отырып, білімгерлердің зерттеу жұмысын жүргізуге арнайы зертханалық жұмыстары әзірленді. Зерттеушілік құзыреттілігін қалыптастыру барысында білімгерлер жоспар бойынша жұмыс істей білу, өз бетінше жұмыс істеу дағдысы, зертханалық құрал-жабдықтармен жұмыс істей білу және т.б. бірқатар практикалық дағдыларды игерді. Биология саласы бойынша ерікті сапаларды дамыту шарты ретінде зертханалық жұмыстарды ұйымдастыру арқылы оқу процесінің сапасы мен тиімділігін арттыру ерекшеліктері қарастырылды.
Зертханалық жұмыс барысында білімгерлердің танымдық белсенділік деңгейін анықтаушы және бақылау кезеңдерінде диагностикалау нәтижелерін талдау негізінде:
- топтағы төмен деңгейдегі көрсеткіштер 34%-дан 10%-ға дейін азайды;
- белсенділіктің орташа деңгейінің көрсеткіштері 49%-дан 42%-ға кеміді;
- таным белсенділігінің жоғары деңгейінің көрсеткіштері 17%-дан 48-ға дейін артты. Зерттеу жұмысының нәтижесінде тәжірибелік–эксперименттік диагностикалық талдау жасалынды.
Әдебиеттер тізімі
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы. №319-ІІІ ҚРЗ // Егеменді Қазақстан. Астана, Ақорда, 27.07.2007.
Жуматаева Е. Основы современной дидактики: учебное пособие. – Алматы: Эверо, 2016. – 125 с. 3. Пидкасистый П.И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении. М.: Педагогика, 2013. – 240 с. 4. Кочкарова М.К. О способах формирования интереса к процессу познания // Биология в школе. – 2012. – №7. – С. 25–29.
Guseva E.V., Skurlatov V.V., Surkin M.Yu. Intersubject integration as means of a profiling training // Vestnik Voennoy akademii materialno-tehnicheskogo obespecheniya im. Generala armii A.V. Hruleva. – 2015. Volume: 1. – P. 141–146.
Калмыкова З.И. Зависимость уровня усвоения знаний от активности учащихся в обучении // Современная педагогика. – 2010. – №7. – С. 18–21.
Пасечник В.В. Организация индивидуально-групповой познавательной деятельности учащихся на уроках // Биология в школе. – 2013. – №6. – С. 23–27. 8. Фридман Л.М. Формирование познавательных интересов у школьников. – М.: Просвещение, 2011. – 283 с.
Орлов В.Н. Активность и самостоятельность учащихся. – М.: Логос, 2014. – 218 с.
Kimonen E., Nevalainen R. Reforming Teaching and Teacher Education: Bright Prospects for Active Schools. – Rotterdam; Boston; Taipei: Sense Publishers, 2017. – 268 р.
REFERENCES
Qazaqstan Respublikasynyn «Bіlіm turaly» Zany. №319-ІІІ QRZ [Law of the Republic of Kazakhstan «On Education»] // Egemendі Qazaqstan. Astana, Aqorda, 27.07.2007. [in Kazakh]
Jumataeva E. Osnovy sovremennoi didaktiki: uchebnoe posobie [The basis of modern didactics: textbook]. – Almaty: Jevero, 2016. – 125 s. [in Russian]
Pidkasistyi P.I. Samostoiatelnaia poznavatelinaia deiatelnost shkolnikov v obuchenii [Independent cognitive activity of schoolchildren in education]. M.: Pedagogika, 2013. – 240 s. [in Russian]
Kochkarova M.K. O sposobah formirovaniia interesa k processu poznaniia [The methods of formation of interest in the process of cognition] // Biologiia v shkole. – 2012. – №7. – S. 25–29. [in Russian]
Guseva E.V., Skurlatov V.V., Surkin M.Yu. Intersubject integration as means of a profiling training // Vestnik Voennoy akademii materialno-tehnicheskogo obespecheniya im. Generala armii A.V. Hruleva. – 2015. Volume: 1. – P. 141–146.
Kalmykova Z.I. Zavisimost urovnia usvoeniia znanii ot aktivnosti uchashhihsia v obuchenii [Dependence of the level of knowledge assimilation on the activity of students in education] // Sovremennaia pedagogika. – 2010. – №7. – S. 18–21. [in Russian]
Pasechnik V.V. Organizaciia individualno-gruppovoi poznavatelnoi deiatelnosti uchashihsia na urokah [Organization of individual and group cognitive activity of students at lessons] // Biologiia v shkole. – 2013. – №6. – S. 23–27. [in Russian]
Fridman L.M. Formirovanie poznavatelnyh interesov u shkolnikov [Formation of cognitive interests in schoolchildren]. – M.: Prosveshenie, 2011. – 283 s. [in Russian]
Orlov V.N. Aktivnost i samostoiatelnost uchashihsia [Activity and independence of students]. – M.: Logos, 2014. – 218 s. [in Russian] 10. Kimonen E., Nevalainen R. Reforming Teaching and Teacher Education: Bright Prospects for Active Schools. – Rotterdam; Boston; Taipei: Sense Publishers, 2017. – 268 r.