Педагогикалық мамандықтардың білім беру бағдарламаларын игерудегі отандық кескіндеме туындылары
104 156
Кілт сөздер:
рухани жаңғыру, мәдени мұра, кескіндеме туындылары, этномәдениеттану компоненті, заманауи әдістер, мазмұнды толықтыру, оқу-әдістемелік қамтамасыз ету.Аңдатпа
Мақалада педагогикалық жоғары оқу орындарының студенттерінің оқу-тәрбие
процесінде отандық кескіндеме туындыларын пайдалануды қамтамасыз ететін технологияларды
игерудің жүйелік-модельдеу тәсілдерін жасау идеясы өзекті болып табылады. «Ұлттың рухани
жаңғыру бағдарламасын жүзеге асырудағы отандық кескіндеменің дидактикалық әлеуеті» жобасы
аясында «Туған жер» патриоттық актісінде баяндалған. Рухани жаңғыру бағдарламасын мүлтіксіз
орындаудағы қазақстандық суретшілердің шығармаларымен жұмысты мазмұнды және
дидактикалық қамтамасыз етуге бағытталған зерттеу жүргізілуде. Оқу-тәрбие үдерісіне отандық
кескіндемені енгізу бойынша жұмыстың өзектілігі қазіргі заманғы талаптардан туындаған:
қазақтардың ұлттық өнерінің алуан түрлеріне және оның әлеуетін ұлттың рухани жаңғыруында
пайдалануға арналған ғылыми зерттеулер қатарында отандық кескіндеме туындыларына жүгіне
оқытудың пәрменді құралы ретінде қарастырылады. Жобаға қатысушылар осы құралды қолдануға
синкретикалық көзқарас туралы ойға қарсылық білдіреді: білім парадигмасын алға тартып,
кескіндеменің өнер түрі ретінде мүмкіндіктерін ескере отырып, оқу процесінде отандық
суретшілердің шығармаларын қолданудың дидактикалық аспектісін қарастыру қажет.
«Ұлттың рухани жаңғыру бағдарламасын жүзеге асырудағы отандық кескіндеменің
дидактикалық әлеуеті» жобасының ғылыми маңыздылығы қазақ халқының фольклорлық, әдеби,
театрлық, музыкалық мұралары қатарында қазақ халқының этнокультурологиялық көзқарастарын
ұсынудың тиімді нысандарының бірі ретінде пайдалану үшін отандық шығармашылықтың осы
түрінің ұлттық рухын қарастырудан тұрады. Жобаның жаңашылдығы – қазіргі педагогикалық
жоғары оқу орындары жағдайында болашақ мұғалімдерді даярлау арқылы жалпы білім беретін
мектеп оқушыларының рухани қалыптасуы жөніндегі жұмыстың жүйелі-модельденген
сипаттамасы. Мұндай дайындықтың маңыздылығы жобада мәлімделген орындаушылар да,
әртүрлі мектеп мұғалімдері де қатысқан эксперименттердің материалдарымен дәлелденеді.
Кескіндеме туындыларымен жұмыс жасаудағы инновациялық технологияларды іріктеу, тексеру
және сипаттау студенттердің эмоционалды қабылдауын жандандыруға, кескіндеме туындыларын шығармашылық талдау дағдыларын қалыптастыруға және халықтың рухани мұрасын игеруге ықпал ететін теориялық ережелерді жалпылауға бағытталған.
Мақала «Туған жер» бағдарламасы шеңберінде жалпы білім беретін мектеп оқушылары мен педагогтардің жұмыс дағдыларын қалыптастырудың өзектілігі мен ерекшеліктерін айқындайтын зерттеудің екінші кезеңінде орындалуы тиіс жұмыс бағыттарына талдамалық зерттеуді білдіреді.